F1 - FIA izabrala Cosworth standardizovane motore

Predsednik Svetske Auto Federacije (FIA), Max Mosley, potvrdio je da traju pregovori sa legendarnim proizvođačem motora Cosworth, i da bi ekipe do 2010. godine mogle za manje od 7 miliona Eura dobiti motore i prenose za celu sezonu. Mosley je timovima poslao obaveštenje u kome ih informiše o mogućnostima saradnje sa Cosworthom...
Ova cena je drastično niža od iznosa koji ekipe danas isplaćuju iz svojih blagajni, a Mosley je istakao da bi cena mogla biti još niža, ukoliko se prijavi više od 4 tima. "Tender za dobavljača standardnog motora je završen i trenutno traju ekskluzivni pregovori sa Cosworthom, zajedno sa kompanijama Xtrac i Ricardo Transmissions (XR). Ove kompanije od 2010. godine mogle bi biti dobavljači kompletnog pogonskog sistema za Formulu 1. Motor bi se oslanjao na trenutan razvoj, dok bi prenos bio najsavremenije tehničko rešenje zajedničkih naga Formule 1 i pomenute dve kompanije koje već sada svojim proizvodima snabdevaju većinu timova. Troškove za svaku ekipu koja prihvati ovu ponudu činila bi početna investicija u iznosu od 1,97 miliona Eura, a posle 6,42 miliona Eura za svaku pojedinačnu sezonu (2010, 2011 i 2012. godine). Cena je obračunata pod uslovima da ovu ponudu prihvati 4 tima, a u cenu je uključena tehnička podrška na svim trkama i zvaničnim testovima, plus 30.000 kilometara testiranja. Godišnji troškovi bi se još više smanjili kada bi više ekipa prihvatilo ponudu. Na primer, ako bi se pojavilo 8 ekipa, cena po sezoni iznosila bi 5,84 miliona Eura. Cena bi išla još niže, ako bi se broj test kilometara smanjio ispod 30.000." - stoji u saopštenju FIA. Krajnji rok za prijavu, odnosno zvanično prihvatanje ponude je 11. decembar. Čak i ako se prijave manje od 4 ekipe, FIA će to prihvatiti. Ali, timovi će u takvim uslovima trpeti nešto veću cenu za standardizovane agregate. Podsetimo, timovi će od 2010. godine imati na raspolaganju jednu od tri mogućnosti: kupiti motor od Coswortha, instalirati sopstveni motor urađen po specifikaciji Coswortha ili korisiti aktuelni motor, čiji je razvoj zamrznut i čija snage ne sme biti veća od agregata Cosworth specifikacije. Goran Sarić - Automagazin