Formula 1 - Ferrari predstavio F60 + tehnički detalji

Italijanski tim Scuderia Ferrari Marlboro danas je predstavio svoj novi bolid za sezonu 2009, imena F60. Oznaka bolida simbolično je izabrana, i podseća nas da je Ferrari učesnik u svih 60 šampionata sveta u Formuli 1 u istoriji. Kompletan projekat nosi ime 660 i reprezentuje interpretaciju Scuderie koja se tiče novih pravila i novih elemenata...

Projekat novog bolida startovao je sa osnivanjem posebne radne grupe, koja je u saradnji sa Svetskom Auto Federacijom pripremila razvoj bolida za nova pravila. Fanovi Formule 1 veoma lako će prepoznati novi bolid za sezonu 2009, jer je opremljen aerdinamičnim paketom koji je razvijan prema novim regulativama. Potpuno novi su prendji i zadnji spojler, novi retrovizori, a aerodinamička krilca su prema novim pravilima uklonjena. Izmenjeno je i vešanje bolida, kao i cela distribucija njegove mase. I Ferrari u 2009. godini dolazi nam sa sistemom KERS (Kinetic Energy Recovery System), koji je razvijen u saradnji sa kompanijom Magneti Marelli.

Posebnost u razviju predstavljao je i faktor povratka slik pneumatika, koje u Formuli 1 nisu bile celu deceniju. U skladu sa optimizacijom aeridinamičke efektivnosti, redizanjniran je kompletan menjač. Ferrari na raspolaganju ima i potpuno novi kočioni sistem marke Brembo. Izmene je pretrpeo i agregat, koji će ove sezone biti još pouzdaniji, a za 17 trka moći će da se zameni osam agregata. Maksimalan broj obrtaja agregata iznosi 18 000 o/min. Očekuje se da će svaki motor izdržati oko 2 500 kilometara.
Tehnički parametri bolida Ferrari F60: |
Karbonska šestougaona struktura |
Poluautomatska sekvencijalna transmisija sa sedam stepeni prenosa I plus stepen rikverc |
Ventilirani karbonski Brembo diskovi |
Nezavisno oslanjanje |
Masa sa vodom, mazivom i pilotom iznosi 605 kilograma |
BBS felne, 13 inča, KERS u saradnji sa Magneti Marelli |
Parametri motora: |
Tip: 056 |
Broj cilidara: 8 |
Broj ventila: 32 |
Zapremina motora: 2 398 cm3 |
Masa motora: 95 kilograma |
Digitalno ubrizgavanje goriva: Magneti Marelli |
Statičko elektronsko paljenje: Magneti Marelli |
Gorivo: Shell V-Power ULG-66L/2 |
Maziva: Shell |
Goran Sarić - Automagazin