Najnovije vesti iz auto industrije
Formula 1 - Odelo za F1 mehaničare
Objavljeno: 13.02.2009.
Rad mehaničara u Formula 1 timovima sa sobom donosi veliki rizik. Požari u boksovima nisu nikakva retkost, a protekle sezone zabeleženo je i nekoliko preloma. Zbog surovih uslova rada, mehaničari u F1 timovima moraju biti posebno obučeni...

Odelo mehaničara izrađeno je od istih materijala kao i odelo pilota Formule 1. U toku zaustavljanja, u boksu se nalazi ukupno 26 osoba u jednom timu, koji tokom celog trkačkog vikenda moraju koristiti odelo izrađeno od materijala otpornog na visoke temperature i vatru - Nomex. Ovo odelo mora izdržati sve ono što izdrži odelo vozača.
Svaki član mehaničarskog tima mora imati Nomex potkošulju sa dugim rukavom, kao i kompletno odelo. Većina članova tima nosi ispod kacige zaštitnu "potkapu". U njihovom slučaju, koriste se standardni modeli potkape, sa velikim otovorom za oči i usta, a u upotrebi su i modeli za otvorom za nos i dva manja otvora za oči. Izbor "potkape" je u potpunosti prepušten mehaničaru. Takođe, mehaničari su dužni da nose posebne rukavice i specijalnu obuću.
Neki mehaničari dodatno su obezbeđeni. Mehaničar sa tablom (obično je to šef tima mehaničara) i mehaničar koji je zadužen za podizanje zadnjeg dela bolida, moraju imati duplo pojačanu potkapu. Četvorica mehaničara, koji u toku zaustavljanja bolida menjaju točkove, nose specijalne graničnike za kolena. Svi mehaničari (osim šefa mehaničara, koji drži tabli sa obaveštenjem za pilota) moraju nositi zaštitne kacige. Šef mehaničara na glavi ima specijalni "head-set" sa mikrofonom, preko kojeg komunicira sa timom. Često se dešava da mehaničar koji opslužuje zadnji deo bolida ne nosi kacigu, ali iz drugog razloga. Gasovi iz izduvnog sistema mogli bi se skoncentrisati u unutrašnjost kacige, što može biti izuzetno opasno. Svi ostali mehaničari nose zaštitne kacige iz jasnog razloga. Bolid u boks ulazi brzinom od 60 km/h, ali na veoma ograničenom prostoru. Uz sve to, pilot se trudi da koči u poslednjem deliću sekunde, što se često završava proklizavanjem.
Goran Sarić - Automagazin
Sedmostruki Formula 1 šampion sveta, Michael Schumacher, opet je pao sa motocikla. Za razliku od prethodnih padova, ovoga puta popularni Schumi nije prošao najbolje. Posle pada sa motocikla Honda Fireblade CBR1000RR, Schumacher je završio u bolnici...
Bivši Formula 1 pilot, David Coulthard, koji je na kraju prošle sezone objavio kraj svoje karijere F1 vozača, misli da će tim Force India ove godine dobro promešati karte u šampionatu...
Tim Red Bull Racing danas je predstavio svoj novi bolid za sezonu 2009. Model, koji RB5 pogoni Renaultov agregat, razvijao je dizajner Adrian Newey, a piloti tima su Sebastian Vettel i mark Webber...
Prema pisanju švajcarskog lista "Motorsport Aktuell", Williams i Toyota nesmetano će moći da razvijaju svoje bolide, uprkos tvrdnjama nekih da su njihovi difuzori (o kojima smo pisali nedavno
OVDE) nelegalni...
Početak nove sezone najbržeg cirkusa na planeti se bliži. Timovi imaju pravo da testiraju do 12. marta, posle čega će im biti dozvoljeno da voze samo na takmičarskim vikendima. Neki timovi već se zalažu za promenu ovog pravila, zbog nedovoljno testiranog KERS sistema...
Novi pravnilnik Svetske Auto Federacije (FIA) za sledeću godinu ne odnosi se samo na izmenu aerodinamike spojlera. Izemene su pretrpeli i manje vidljive komponente na bolidu, kao što je difuzor za vazduh...
Svetska Automobilska Federacija, FIA, napravila je analizu primene ideje Bernie Ecclestonea da se najbrži vozači na F1 trci nagrađuju medaljama. Podsetimo, Ecclestone je predložio da se najbolja tri vozača na trci nagrađuju zlatnom, srebrnom i bronzanom medaljom, a da šampion bude ona koji osvoji najviše zlatnih medalja...
U današnje vreme pronaći partnera u autosportu je jako teško. Ipak, da je Formula 1 najprestižnije automobilsko takmičenje na planeti, dokazuje i novo partenrstvo Renault F1 tima i proizvođača računara, memorija, mrežnih hardware-a, software-a, kompanije Hewlett-Packard...
Robert Kubica tokom prošle sezone smršao je sedam kilograma, kako bi optimizovao masu svog bolida. Istim stopama krenuo je Fernando Alonso, koji je na kraju sezone 2008 merio 171 centimetar visine i masu od 70 kilograma...