Najnovije vesti iz auto industrije
F1 - Različiti pristupi u konstrukciji difuzora za sezonu 2009
Objavljeno: 31.01.2009.
Novi pravnilnik Svetske Auto Federacije (FIA) za sledeću godinu ne odnosi se samo na izmenu aerodinamike spojlera. Izemene su pretrpeli i manje vidljive komponente na bolidu, kao što je difuzor za vazduh...
U cilju smanjenja arodinamičkog pritiska bolida, difuzor je pretrpeo velike promene vezane za njegov položaj i dimenzije. NJegova visina povećana je sa prošlogodišnjih 125 mm na 175 milimetara. Difuzor je sada pomeren više ka pozadi, i sada može za 350 mm odstupati od ose zadnjih točkova, dok prošle godine od ose nije mogao odstupati uopšte.
McLaren, Ferrari, Renault i BMW Sauber striktno su se pridržavali novih propisa vezanih za zadnji difuzor, na kojem svi kanali imaju istu dužinu i visinu, što možemo videti na fotografiji ispod.

Na drugu stranu, Toyota i Williams su nova pravila primenili na malo drugačiji način. S obzirom da pravilnik za ovu godinu odobrava produženje karoserije za 150 milimetara, u srednjem delu bolida, Toyota i Williams projektovali su drugačiji difuzor, sa produženim zadnjim, središnjim delom difuzora. Pomenuti timovi oslično su regovali na dozvolu produženja bolida, i ako FIA ne postavi znak pitanja iznad ovog zanimljivog rešenja, sigurno će i drugi timovi krenuti u kopiranje.
Goran Sarić - Automagazin
Bivši Formula 1 pilot, David Coulthard, koji je na kraju prošle sezone objavio kraj svoje karijere F1 vozača, misli da će tim Force India ove godine dobro promešati karte u šampionatu...
Tim Red Bull Racing danas je predstavio svoj novi bolid za sezonu 2009. Model, koji RB5 pogoni Renaultov agregat, razvijao je dizajner Adrian Newey, a piloti tima su Sebastian Vettel i mark Webber...
Prema pisanju švajcarskog lista "Motorsport Aktuell", Williams i Toyota nesmetano će moći da razvijaju svoje bolide, uprkos tvrdnjama nekih da su njihovi difuzori (o kojima smo pisali nedavno
OVDE) nelegalni...
Početak nove sezone najbržeg cirkusa na planeti se bliži. Timovi imaju pravo da testiraju do 12. marta, posle čega će im biti dozvoljeno da voze samo na takmičarskim vikendima. Neki timovi već se zalažu za promenu ovog pravila, zbog nedovoljno testiranog KERS sistema...
Svetska Automobilska Federacija, FIA, napravila je analizu primene ideje Bernie Ecclestonea da se najbrži vozači na F1 trci nagrađuju medaljama. Podsetimo, Ecclestone je predložio da se najbolja tri vozača na trci nagrađuju zlatnom, srebrnom i bronzanom medaljom, a da šampion bude ona koji osvoji najviše zlatnih medalja...
U današnje vreme pronaći partnera u autosportu je jako teško. Ipak, da je Formula 1 najprestižnije automobilsko takmičenje na planeti, dokazuje i novo partenrstvo Renault F1 tima i proizvođača računara, memorija, mrežnih hardware-a, software-a, kompanije Hewlett-Packard...
Robert Kubica tokom prošle sezone smršao je sedam kilograma, kako bi optimizovao masu svog bolida. Istim stopama krenuo je Fernando Alonso, koji je na kraju sezone 2008 merio 171 centimetar visine i masu od 70 kilograma...
U španskoj Valensiji danas je svoj novi bolid za sezonu 2009 predstavio nemački BMW. Piloti Robert Kubica i Nick Heidfeld otkrili su bolid sa oznakom BMW Sauber F1.09. Na stazi se kratko pojavio i Poljak, Robert Kubica...
Posle Ferrarija, McLarena i Williamsa, svoj novi bolid za 2009. godinu predstavio je tim ING Renault F1. Prezentacija je održana danas u portugalskom Portimau, a pred nama je i iznenađenje: dobavljač ulja neće biti kompanija Elf, već Total...