Najnovije vesti iz auto industrije
Formula 1 - FIA objavila analizu sistema medalja
Objavljeno: 31.01.2009.
Svetska Automobilska Federacija, FIA, napravila je analizu primene ideje Bernie Ecclestonea da se najbrži vozači na F1 trci nagrađuju medaljama. Podsetimo, Ecclestone je predložio da se najbolja tri vozača na trci nagrađuju zlatnom, srebrnom i bronzanom medaljom, a da šampion bude ona koji osvoji najviše zlatnih medalja...
Ecclestone smatra da bi takav sistem nagrađivanja motivisao vozače da pobeđuju, jer se niko ne bi zadovoljavao drugim, trećim ili četvrtim mestom. FIA je sprovela analizu kako bi izgledao spisak svetskih prvaka kroz istoriju Formule 1, kada bi pobednici bili nagrađivani medaljama:
1958. - Stirling Moss umesto Mikea Hawthorna
1964. - Jim Clark umesto Johna Surteesa
1967. - Jim Clark umesto Dennyja Hulmea
1977. - Mario Andretti umesto Nikija Laude
1979. - Alan Jones umesto Jodyja Schecktera
1981. - Alain Prost umesto Nelsona Piqueta
1982. - Didier Pironi umesto Kekea Rosberga
1983. - Alain Prost umesto Nelsona Piqueta
1984. - Alain Prost umesto Nikija Laude
1986. - Nigel Mansell umesto Alaina Prosta
1987. - Nigel Mansell umesto Nelsona Piqueta
1989. - Ayrton Senna umesto Alaina Prosta
2008. - Felipe Massa umesto Lewisa Hamiltona
Prema analizi FIA-e, tim Brabham, u vlasništvu Bernie Ecclestonea, ne bi osvojio nijednu vozačku titulu. Stirling Moss bi bio prvi britanski svetski prvak, Jim Clark bi osvojio dve titule više, a Mario Andretti i Alain Jones imali bi dve titule, umesto jedne.
Ovo je samo deo FIA analize, a detaljnnije možete pročitati OVDE.
Goran Sarić - Automagazin
Bivši Formula 1 pilot, David Coulthard, koji je na kraju prošle sezone objavio kraj svoje karijere F1 vozača, misli da će tim Force India ove godine dobro promešati karte u šampionatu...
Tim Red Bull Racing danas je predstavio svoj novi bolid za sezonu 2009. Model, koji RB5 pogoni Renaultov agregat, razvijao je dizajner Adrian Newey, a piloti tima su Sebastian Vettel i mark Webber...
Prema pisanju švajcarskog lista "Motorsport Aktuell", Williams i Toyota nesmetano će moći da razvijaju svoje bolide, uprkos tvrdnjama nekih da su njihovi difuzori (o kojima smo pisali nedavno
OVDE) nelegalni...
Početak nove sezone najbržeg cirkusa na planeti se bliži. Timovi imaju pravo da testiraju do 12. marta, posle čega će im biti dozvoljeno da voze samo na takmičarskim vikendima. Neki timovi već se zalažu za promenu ovog pravila, zbog nedovoljno testiranog KERS sistema...
Novi pravnilnik Svetske Auto Federacije (FIA) za sledeću godinu ne odnosi se samo na izmenu aerodinamike spojlera. Izemene su pretrpeli i manje vidljive komponente na bolidu, kao što je difuzor za vazduh...
U današnje vreme pronaći partnera u autosportu je jako teško. Ipak, da je Formula 1 najprestižnije automobilsko takmičenje na planeti, dokazuje i novo partenrstvo Renault F1 tima i proizvođača računara, memorija, mrežnih hardware-a, software-a, kompanije Hewlett-Packard...
Robert Kubica tokom prošle sezone smršao je sedam kilograma, kako bi optimizovao masu svog bolida. Istim stopama krenuo je Fernando Alonso, koji je na kraju sezone 2008 merio 171 centimetar visine i masu od 70 kilograma...
U španskoj Valensiji danas je svoj novi bolid za sezonu 2009 predstavio nemački BMW. Piloti Robert Kubica i Nick Heidfeld otkrili su bolid sa oznakom BMW Sauber F1.09. Na stazi se kratko pojavio i Poljak, Robert Kubica...
Posle Ferrarija, McLarena i Williamsa, svoj novi bolid za 2009. godinu predstavio je tim ING Renault F1. Prezentacija je održana danas u portugalskom Portimau, a pred nama je i iznenađenje: dobavljač ulja neće biti kompanija Elf, već Total...