Najnovije vesti iz auto industrije
Formula 1 - BMW predstavio F1.09 + tehnički detalji
Objavljeno: 20.01.2009.
U španskoj Valensiji danas je svoj novi bolid za sezonu 2009 predstavio nemački BMW. Piloti Robert Kubica i Nick Heidfeld otkrili su bolid sa oznakom BMW Sauber F1.09. Na stazi se kratko pojavio i Poljak, Robert Kubica...
Šef tima, Mario Theissen, izjavio je: "Naš cilj je dalje napredovanje. Posle pobede u Kanadi i jedanaest podijuma u 2008. godini, uspostavili smo visoke ciljeve. U 2009. godini želimo da utvrdimo svoju pouzdanost, a sa gledišta snage, želimo još više. Cilj je borba za vrh. Veoma smo napredovali, ali poslednji korak do vrha, uvek je najteži." Za koncept model F1.09 zadužen je tehnički direktor Willy Ramph, koji će na stazi raditi kao tehnički koordinator. Izvršni direktor tima je Walter Riedl, koji će voditi tehničko odelenje u Švajcarskoj.
"Razvoj novog bolida je veoma izazovan, ali ovoga puta to je bilo nešto posebno. Počeli smo od nule. Najpre smo se morali prilagoditi izmenama pneumatika. To determiniše balans celog bolida. Ovaj bolid je potpuno drugačiji od prethodnika, i sa studijom smo počeli već u februaru, čak dva meseca ranije nego prethodnih godina. Naš cilj bio je napraviti aerdinamički efektivan bolid sa maksimalno mogučim pritiskom." - izjavio je Willy Ramph.
Mario Theissen: "U poslednje tri godine smo ispunjavali svoje ciljeve i postizali korak napred. Siguran sam da će nam to uspeti i sada. Motivacija i želja za radom nam ne nedostaju ni sada. Ali, fakat je da poboljšanje možete isplanirati, ali ne i rezultat."
Tehnički detalji:
Šasija: od karbonskih vlakana, osmougaona konstrukcija
Vešanje: prednje i zadnje sa trougaonom konstrukcijom i stabilizatorima Sachs
Menjač: sedmostepeni + rikverc, poluautomatski
Kočnice: Brembo, Carbone Industrie
KERS: BMW Sauber F1
Elektronika: standardizovana MES
Pneumatici: Bridgestone Potenza
Felne: OZ
Dimenzije bolida:
Dužina: 4.690 mm
Visina: 1.800 mm
Širina: 1.000 mm
Masa: 605 kg, sa pilotom i mazivima
Goran Sarić - Automagazin
Bivši Formula 1 pilot, David Coulthard, koji je na kraju prošle sezone objavio kraj svoje karijere F1 vozača, misli da će tim Force India ove godine dobro promešati karte u šampionatu...
Tim Red Bull Racing danas je predstavio svoj novi bolid za sezonu 2009. Model, koji RB5 pogoni Renaultov agregat, razvijao je dizajner Adrian Newey, a piloti tima su Sebastian Vettel i mark Webber...
Prema pisanju švajcarskog lista "Motorsport Aktuell", Williams i Toyota nesmetano će moći da razvijaju svoje bolide, uprkos tvrdnjama nekih da su njihovi difuzori (o kojima smo pisali nedavno
OVDE) nelegalni...
Početak nove sezone najbržeg cirkusa na planeti se bliži. Timovi imaju pravo da testiraju do 12. marta, posle čega će im biti dozvoljeno da voze samo na takmičarskim vikendima. Neki timovi već se zalažu za promenu ovog pravila, zbog nedovoljno testiranog KERS sistema...
Novi pravnilnik Svetske Auto Federacije (FIA) za sledeću godinu ne odnosi se samo na izmenu aerodinamike spojlera. Izemene su pretrpeli i manje vidljive komponente na bolidu, kao što je difuzor za vazduh...
Svetska Automobilska Federacija, FIA, napravila je analizu primene ideje Bernie Ecclestonea da se najbrži vozači na F1 trci nagrađuju medaljama. Podsetimo, Ecclestone je predložio da se najbolja tri vozača na trci nagrađuju zlatnom, srebrnom i bronzanom medaljom, a da šampion bude ona koji osvoji najviše zlatnih medalja...
U današnje vreme pronaći partnera u autosportu je jako teško. Ipak, da je Formula 1 najprestižnije automobilsko takmičenje na planeti, dokazuje i novo partenrstvo Renault F1 tima i proizvođača računara, memorija, mrežnih hardware-a, software-a, kompanije Hewlett-Packard...
Robert Kubica tokom prošle sezone smršao je sedam kilograma, kako bi optimizovao masu svog bolida. Istim stopama krenuo je Fernando Alonso, koji je na kraju sezone 2008 merio 171 centimetar visine i masu od 70 kilograma...
Posle Ferrarija, McLarena i Williamsa, svoj novi bolid za 2009. godinu predstavio je tim ING Renault F1. Prezentacija je održana danas u portugalskom Portimau, a pred nama je i iznenađenje: dobavljač ulja neće biti kompanija Elf, već Total...