Najnovije vesti iz auto industrije
Formula 1 - Niki Lauda danas slavi 60. rođendan
Objavljeno: 22.02.2009.
Jedan od najpoznatijih pilota u istoriji Formule 1, danas slavi svoj 60. rođendan. Andreas Nikolaus Lauda za vreme svoje karijere preživeo je i vatreni pakao u Nurburgringu, ali ni to ga nije sprečilo da nastavi da se takmiči i da pobeđuje...
Ipak, Lauda neće praviti veliko slavlje. Svoj 60. rođendan, Lauda će proslaviti u društvu porodice i prijatelja: "To je kompromis koji sam želeo da napravim za svoj rođendan. Nešto više od toga z amene bi bilo prilično brutalno." - iskren je Lauda. Podsetimo, Austrijanac je na stazi Nurburgring, 1976. godine, posle izletalja nekoliko minuta goreo u bolidu. Ali, ni to ga nije sprečilo da nastavi da se bori i pobeđuje. Posle toga, Lauda je imao dve transplantacije kože, koju mu je 1997. godine "posudio" njegov brat Florian, a 2005. njegova supruga Birgit.

Lauda je osvojio šampionske titule 1975, 1977 i 1984. godine. Zanimljiv je podatak da se Lauda u svoj bolid vratio samo 42 dana posle teške nezgode. Iste godine imao je veliku šansu da osvoji titulu. Pred poslednju trku vodio je James Hunt, sa tri boda prednosti. Međutim, u Japanu su uslovi bili veoma surovi, a Niki Lauda bio je primoran da odustane. Lauda se posle svoje poslednje F1 trke posvetio biznisu, osnovavši svoju avio kompaniju. Zbog lošeg poslovanja, 2000. godine bio je primoran da je proda konkurentskoj kompaniji Austrian Airlines. Čak i u ovoj oblasti, Lauda je preživeo tragediju. Avion u njegovom vlasništvu, Boeing 767, 26. maja 1991. godine, srušio se i tada je život izgubilo 223 putnika.

2003. godine, Lauda je osnovao FlyNiki, koji u posedu ima avion. Fanovi ga znaju i kao komentatora televizije RTL, gde je od 1995. godine. Austrijanac je imao 180 startova na F1 vikendu, osvojio je 25 pobeda, 24 puta osvojio je pole poziciju, a ima isti broj najbržih krugova na trci. Na svom kontu ima 54 podijuma i ukupno 420,5 osvojenih bodova.
Goran Sarić - Automogazin
Predstavnici tima Force India F1, danas su predstavili prve fotografije svog novog bolida za sezonu 2009, sa oznakom VJM02. Novi bolid, kojeg poreće McLarenov V8 agregat, danas je imao premijeru i na stazi Jerez...
Predsednik Svetske Automobilske Federacije (FIA), Max Mosley, oštro je odgovorio na negodovanja vozača Formule 1 zbog visokih cena licenci za učešće. Podsetimo, piloti sa višemilionskim ugovorima nedavno su se "jadali" zbog novih cena vozačkih licenci...
Danas su završeni testovi u Bahreinu. U poslednjem danu ovonedeljnih testiranja najbrži je bio Brazilac Felipe Massa, koji se sa svojim Ferrarijem F60 krug u Sakhiru odvozio za 1:32,162. Vicešampion sveta bio je skoncetrisan na pronalaženje najboljeg balansa svog bolida...
Utorak je bio drugi test dan za Formula 1 timove u Bahreinu. Timovi Ferrari, Toyota i BMW Sauber F1 u Sakhiru ponovo su odvezli veliki broj kilometara, a najbrži je bio Kimi Raikkonen u bolidu Ferrarija. Ipak, jučerašnji dan za Ferrari nije bio sjajan...
Nedavno smo Vas informisali o tome da holandska bankarska grupacija ING, na kraju sezone 2009, prekida svoje aktivnosti u Formuli 1. Pored toga, škotska banka RBS, koja spozoriše tim Williams, takođe najavljuje smanjenje budžeta za F1. Šta o tome misli Marc Surer, ex F1 pilot i aktuelni televizijski komentator...
Juče su na stazi u bahreinskom Sakhire nastavljeni testovi Formula 1 timova. Najbrži je bio test pilot BMW Saubera, Christian Clien, koji je drugolasiranog Kimi Raikkonena (Ferrari) nadmašio za 26 stotih delova sekunde...
Holandska kompanija ING, u ponedeljak je objavila vest da će na kraju 2009. godine obustaviti svoje sponzorske aktivnosti u Formuli 1. Razlog je, zamislite, globalna finansijska kriza, koja je u bankarskom sektoru inicirala bilionske gubitke...
Prema najnovijim infomracijama sa britanskih ostrva, ukoliko ne pronađe partnera, Honda bi opet mogla biti obezbeđena za dalje F1 nastupe. Ekipa će nastupiti na prve četiri trke predstojećeg F1 cirkusa: Melbourne, Sepang, Šanghaj i Bahrain. Finansije (23 miliona €) obezbediće konzorcijum brazilskih kompanija...
Rad mehaničara u Formula 1 timovima sa sobom donosi veliki rizik. Požari u boksovima nisu nikakva retkost, a protekle sezone zabeleženo je i nekoliko preloma. Zbog surovih uslova rada, mehaničari u F1 timovima moraju biti posebno obučeni...