Najnovije vesti iz auto industrije
Formula 1 - Odelo za F1 mehaničare
Objavljeno: 13.02.2009.
Rad mehaničara u Formula 1 timovima sa sobom donosi veliki rizik. Požari u boksovima nisu nikakva retkost, a protekle sezone zabeleženo je i nekoliko preloma. Zbog surovih uslova rada, mehaničari u F1 timovima moraju biti posebno obučeni...

Odelo mehaničara izrađeno je od istih materijala kao i odelo pilota Formule 1. U toku zaustavljanja, u boksu se nalazi ukupno 26 osoba u jednom timu, koji tokom celog trkačkog vikenda moraju koristiti odelo izrađeno od materijala otpornog na visoke temperature i vatru - Nomex. Ovo odelo mora izdržati sve ono što izdrži odelo vozača.
Svaki član mehaničarskog tima mora imati Nomex potkošulju sa dugim rukavom, kao i kompletno odelo. Većina članova tima nosi ispod kacige zaštitnu "potkapu". U njihovom slučaju, koriste se standardni modeli potkape, sa velikim otovorom za oči i usta, a u upotrebi su i modeli za otvorom za nos i dva manja otvora za oči. Izbor "potkape" je u potpunosti prepušten mehaničaru. Takođe, mehaničari su dužni da nose posebne rukavice i specijalnu obuću.
Neki mehaničari dodatno su obezbeđeni. Mehaničar sa tablom (obično je to šef tima mehaničara) i mehaničar koji je zadužen za podizanje zadnjeg dela bolida, moraju imati duplo pojačanu potkapu. Četvorica mehaničara, koji u toku zaustavljanja bolida menjaju točkove, nose specijalne graničnike za kolena. Svi mehaničari (osim šefa mehaničara, koji drži tabli sa obaveštenjem za pilota) moraju nositi zaštitne kacige. Šef mehaničara na glavi ima specijalni "head-set" sa mikrofonom, preko kojeg komunicira sa timom. Često se dešava da mehaničar koji opslužuje zadnji deo bolida ne nosi kacigu, ali iz drugog razloga. Gasovi iz izduvnog sistema mogli bi se skoncentrisati u unutrašnjost kacige, što može biti izuzetno opasno. Svi ostali mehaničari nose zaštitne kacige iz jasnog razloga. Bolid u boks ulazi brzinom od 60 km/h, ali na veoma ograničenom prostoru. Uz sve to, pilot se trudi da koči u poslednjem deliću sekunde, što se često završava proklizavanjem.
Goran Sarić - Automagazin
Predsednik Svetske Automobilske Federacije (FIA), Max Mosley, oštro je odgovorio na negodovanja vozača Formule 1 zbog visokih cena licenci za učešće. Podsetimo, piloti sa višemilionskim ugovorima nedavno su se "jadali" zbog novih cena vozačkih licenci...
Danas su završeni testovi u Bahreinu. U poslednjem danu ovonedeljnih testiranja najbrži je bio Brazilac Felipe Massa, koji se sa svojim Ferrarijem F60 krug u Sakhiru odvozio za 1:32,162. Vicešampion sveta bio je skoncetrisan na pronalaženje najboljeg balansa svog bolida...
Utorak je bio drugi test dan za Formula 1 timove u Bahreinu. Timovi Ferrari, Toyota i BMW Sauber F1 u Sakhiru ponovo su odvezli veliki broj kilometara, a najbrži je bio Kimi Raikkonen u bolidu Ferrarija. Ipak, jučerašnji dan za Ferrari nije bio sjajan...
Nedavno smo Vas informisali o tome da holandska bankarska grupacija ING, na kraju sezone 2009, prekida svoje aktivnosti u Formuli 1. Pored toga, škotska banka RBS, koja spozoriše tim Williams, takođe najavljuje smanjenje budžeta za F1. Šta o tome misli Marc Surer, ex F1 pilot i aktuelni televizijski komentator...
Juče su na stazi u bahreinskom Sakhire nastavljeni testovi Formula 1 timova. Najbrži je bio test pilot BMW Saubera, Christian Clien, koji je drugolasiranog Kimi Raikkonena (Ferrari) nadmašio za 26 stotih delova sekunde...
Holandska kompanija ING, u ponedeljak je objavila vest da će na kraju 2009. godine obustaviti svoje sponzorske aktivnosti u Formuli 1. Razlog je, zamislite, globalna finansijska kriza, koja je u bankarskom sektoru inicirala bilionske gubitke...
Prema najnovijim infomracijama sa britanskih ostrva, ukoliko ne pronađe partnera, Honda bi opet mogla biti obezbeđena za dalje F1 nastupe. Ekipa će nastupiti na prve četiri trke predstojećeg F1 cirkusa: Melbourne, Sepang, Šanghaj i Bahrain. Finansije (23 miliona €) obezbediće konzorcijum brazilskih kompanija...
Sedmostruki Formula 1 šampion sveta, Michael Schumacher, opet je pao sa motocikla. Za razliku od prethodnih padova, ovoga puta popularni Schumi nije prošao najbolje. Posle pada sa motocikla Honda Fireblade CBR1000RR, Schumacher je završio u bolnici...
Bivši Formula 1 pilot, David Coulthard, koji je na kraju prošle sezone objavio kraj svoje karijere F1 vozača, misli da će tim Force India ove godine dobro promešati karte u šampionatu...