Formula 1 - Usvojena nova pravila za sezone 2009 i 2010

Na današnjem sastanku u Parizu, FIA Svetski odbor za motorsport doneo je važne odluke koje imaju za cilj smanjenje trokova, ali i povećanje interesovanja za Formulu 1. Kao što smo već objavili, od ove godine svetski prvak biće vozač sa najvećim brojem pobeda...
Što se tiče testiranja, timovi će u periodu od poslednje trke sezone, do 31. decembra iste godine, smeti da realizuje tri jednodnevna testa sa mladim vozačima. Pod mlade vozače ubrajaju se oni koji u poslednje dve godine nisu nastupili na više od 2 F1 trke ili realizovali više od četiri dana testiranja Formula 1 bolida. Takođe, timovi će u periodu od 1. januara 2009. godine i poslednje trke sezone, smeti da odrade osam jednodnevnih testiranja aerodinamike na ravnim pistama ili kružnim stazama jednolikog radijusa. Od ove sezone, FIA će posle kvalifikacija objaviti podatke o težini svakog bolida. Svi vozači će tokom prvog dana Grand Prix vikenda morati da budu dostupni za podelu autograma, baš kao što će odmah po završetku svake kvalifikacione runde, i i pre i posle trke, morati da budu spremni za davanje intervjua. Isto tako, svaka ekipa će morati da ima bar jednu osobu zaduženu za odnose sa javnošću, koji će biti dostupan za davanje intervjua akreditovanim TV ekipama tokom trke. Zbog lakšeg shvatanja i izbegavanja nesporazuma, kišne gume su preimenovane u "intermediate", a ekstremno kišne gume u "kišne". 2010. godine timovi će biti suočeni sa velikom dilemom. Oni koji žele, moći će da odaberu opciju proizvodnje bolida sa ograničenim budžetom od 32,38 miliona Eura i uživaju u potpunoj tehničkoj slobodi. Na drugu stranu, oni koji prihvate opciju ograničenja budžeta, bolide će proizvoditi u skladu sa postojećim, prilično ograničenim uslovima. Predsednik FIA-e, Max Mosley, objasnio je da će budžet pokrivati sve troškovve, uključujući i plate vozača i čelnika ekipe, ali ne i troškove motorhomea u Paddocku. Na timove sa ograničenim budžetom, neće se odnositi pravilo o ograničenju broja obrtaja, pomičnih krilaca, materijala, tstiranja u vazdušnim tunelima i td. Kako bi osigurala jednakost između onih koji su odabrali ograničenje budžeta i onih koji nisu, FIA je odlučila da zadrži pravo korigovanja pomenute tehničke slobode. Poslednja novost koja je stiga sa današnjeg sastanka, jeste prihvatanje promene imena Honda Racing F1 Teama u Brawn GP Formula One Team. Goran Sarić - Automagazin