Najnovije vesti iz auto industrije
F1 - Nova pravila: Šampion će biti vozač sa najvećim brojem pobeda
Objavljeno: 17.03.2009.
Predstavnici Međunarodne automobilske federacije (FIA) danas su odlučili da ključan faktor za osvajanje šampionske titule u Formuli 1 bude broj pobeda u sezoni. Time je FIA ignorisala predlog koji je nedavno iznela FOTA (Asocijacija F1 timova)...
Prema odluci FIA-e, i dalje aktivan ostaje sitem bodovanja 10-8-6-5-4-3-2-1, ali šampion sveta biće pilot sa najvećim brojem pobeda. Sistem bodovanje u konkurenciji konstruktora nije promenjeno.
"Svetska Automobilska Federacija prihvatila je predlog FOM (Formula One Management), prema kojem će šampion postati onaj pilot koji osvoji najveći broj pobeda u sezoni. Ako nekoliko pilota osvoji isti broj pobeda, šampion će biti onaj pilot koji na svom kontu bude imao najviše bodova, prema aktuelnom sistemu bodovanja." - stoji u saopštenju FIA.
"Plasman od drugog do poslednjeg mesta određivaće se prema broju osvojenih bodova. Bodovanje i vrednovanje u konkurenciji konstruktora ostaje nepromenjen. FIA je odbila predlog FOTA, prema kojem je trebalo promeniti bodovanje prve tri pozicije, prema sistemu 12, 9 i 7 bodova." - stoji u saopštenju FIA.
Goran Sarić -Automagazin
Odluka Svetske Auto Federacije (FIA) da najveći broj pobeda bude ključan faktor u borbi za titulu, a ne broj osvojenih bodova, pokrenula je lavinu reakcija i različitih stavova po tom pitanju. Prenosimo Vam stavove obe "zaraćene" strane, Berine Ecclestonea, kao predlagača, i vozača koji nisu oduševljeni ovom idejom...
Na današnjem zasedanju FIA Svetskog motor sport odbora, atmosfera je bila vruća. Asocijacija Formula 1 timova, FOTA, pozvala se na kršenje Člana 199 sportskog kodeksa, koji onemogućava FIA da donosi sportska pravila bez saglasnosti timova. FIA je podlegla pritisku i potvrdila da je spremna da odloži uvođenje
novog sistema bodovanja...
Na današnjim testiranjima na stazi Jerez de la Frontera na stayi su bila samo dva pilota: Heikki Kovalainen u McLaren-Mercedesu i Kazuki Nakadžima u bolidu Williams. Posle razočaravajućih rezutata poslednjih dana, bolid McLarena danas je pokazao zavidan potencijal. Heikki Kovalainen postavio je odlično vreme od 1:18.202...
I treći test dan na španskoj stazi Jerez de la Frontera prošao je u duhu najbržeg tima i velikog iznenađenja sezone, tima Brawn GP. Najbrži krug odvozio je Jenson Button u bolidu BGP 001. Sledio ga je Nico Rosberg u Williamsu, a treće vreme postavio je Nelson Piquet u Renaultu...
Na današnjem sastanku u Parizu, FIA Svetski odbor za motorsport doneo je važne odluke koje imaju za cilj smanjenje trokova, ali i povećanje interesovanja za Formulu 1. Kao što smo već objavili, od ove godine svetski prvak biće vozač sa najvećim brojem pobeda...
Najveće iznenađenje zimskih testiranja sigurno je novoosnovani tim Rossa Brawna, Brawn GP, koji je iza sebe ostavio bolide McLaren-Mercedesa i Ferrarija. Felipe Massa (Ferrari) priznaje da je Brawn GP priredio veliko iznenađenje. Prenosimo deo razgovora sa Felipe Massom...
Testovi u španskom Jerezu nastavljeni su danas. Posle jučerašnje nezgode, najbolje vreme danas postavio je Fernando Alonso u bolidu Renaulta. Domaći pilot odvozio je 99 krugova, i postavio najbolje vreme od 1:18:343...
Šokirani čelnici McLarena su prvi put priznali da je njihov bolid daleko ispod očekivanja. Tema poslednjeg sastanka u Wokingu bio je razlog zašto je McLaren u Barceloni bio čak dve sekunde sporiji od Brawn GP bolida...
Tim Brawn Racing pokazao je veliki potencijal za vreme testova u španskoj Barceloni. Rubens Barichello ostvario je najbolje vreme od 1:18:926, i bio jedini pilot koji je vreme vožnje po krugu spustio ispod 1:19 i tako zabeležio rekord staze u bolidu za 2009. godinu...