Najnovije vesti iz auto industrije
F1 - Di Montezemolo objašnjava neuspeh Ferrarija
Objavljeno: 27.04.2009.
Sve do trke u Bahreinu, F1 tim Ferrari na svom kontu imao je neverovati nulu. Na četvrtoj trci sezone, "crveni" su uknjižili prve ovogodišnje bodove. Predsednik Ferrarija, Luca di Montezemolo, iskoristio je priliku da uputi kritiku na adresu novih tehničkih pravila...
"Sada moramo pronaći faktore koji su nas doveli ovde gde smo. Kao da smo u nekom crnom tunelu. Prvi razlog su nejasno napisana pravila. Svako ih je tumačio drugačije. A, kada timovi kao što su Ferrari, McLaren i Renault, koji su u poslednje tri godine osvajali titulu, pravila tumeče sasvim različito od ostalih, to znači da nisu potpuno jasna. Zato se različiti bolidi pojavljuju na startnoj crti." - ističe di Montezemolo.
Luca di Montezemolo novinarima je predstavio i ostale razloge ovogodišnjeg debakla: "Drugi problem je KERS. Ovaj sistem košta puno novca. Iako je u pitanju projekat koji bi trebao pomoći Formuli 1, ali i u razvoju serijskih automobila u oblasti zelene energije, sumnjam u njega. Instalacija sistema smanjuje bezbednost, a postoje veliki problemi sa pouzdanošću. Na startu trke danas imamo samo tri tima koja su KERS instalirala u oba automobila. Imamo timove sa KERS-om u samo jednom automobilu, imamo timove koji imaju KERS u oba automobila i imamo timove bez KERS sistema. Milsim da je to jako loše. Poslednji razlog našeg neuspeha je možda previše samopouzdan pristup. Ali, idemo dalje, sa verujem u tim. Stabilnost našeg tima je naš kamen temeljac. Ovaj tim je isti, kao i pre 20 godine. Vraćamo se, i to vrlo brzo."
Goran Sarić - Automagazin
Temperatura u bolidu Formule 1, na trci u Bahreinu, dostizala je neverovatnih 60 C stepeni. Kada u takvim uslovima svoju poslušnost otkaže i pumpa za vodu, situacija postaje izuzetno ozbiljna. Fernando Alonso to je osetio na sopstvenoj koži...
Trka za Veliku Nagradu Bahreina za plavo-bele se završila kao loš san. Robert Kubica i Nick Heidfeld sigurno žele što pre da zaborave današnji dan, jer sigurno niko nije očekivao da će Force India i Toro Rosso za ovu ekipu biti veliki zalogaj...
Posle četiri trke ovogodišnje F1 sezone, Jenson Button (Brawn GP) na svom kontu ima tri pobede. Iako je danas krenuo iz drugog startnog reda, taktika Rosa Brawna i veliki Buttonov potencijal uspeli su da pobede. Iza Britanca dojurio je prošlonedeljni pobednik u Šangaju, Sebastian Vettel (Red Bull Racing), a na postolje se popeo i Jarno Trulli u odličnom bolidu Toyote. Samo jedan vozač nije stigao do cilja u Bahreinu...
Na startu sutrašnje trke za VN Bahreina, najlakše bolide imaće piloti Toyote, Timo Glock i Jarno Trulli. Najteži bolid imaće Robert Kubica, čiji BMW meri skoro 700 kilograma, dok je njegov timski kolega, Nick Heidfeld, neznatno lakši...
Jarno Trulli i Timo Glock osvojili su prva dva mesta u kvalifikacijama pred trku za VN Bahreina. Ovo je prva dvostruka pobeda u kvalifikacijama u istoriji Toyote. Sa trećeg mesta na sutrašnjoj trci startovaće Sebastien Vettel (Red Bull Racing)...
Michael Schumacher nikada nije vozio Formulu 1 za neku nemačku ekipu. Nemci žive u strahu da će se isto dogoditi i sa Sebastianom Vettelom. "Bild" je tu vrstu zabrinutosti preneo u vidu pitanja nemačkim bosovima BMW-a i McLaren-Mercedesa...
Proizvođač kompjuterskih igara, kompanija Codemasters, predstavila je detalje svoje igre Formula 1. Igra će se zvati "F1 2009", biće predstavljena u jesen tekuće godine, a fanovi je mogu igrati na Nintendo Wii i Sony PSP...
Pilot Williams-Toyote, Nico Rosberg, ostvario je najbolje vreme po krugu na drugom nezvaničnom treningu pred Veliku nagradu Bahreina, koja će se ove nedelje održati u Sakhiru, pustinjskom delu kraljevine...
Staza u Sakhiru važi za najmoderniju i najkomforniju pistu, kako za timove tako i za navijače. Staza, koju je projektovao nemački dizajner, Hermann Tilke, ima dvanaest krivina: pet levih i sedam desnih. Na stazi se nalazi tri mesta koja omogućavaju preticanje, a s obzirom da se trka održava u islamskoj zemlji, ispijanje šampanjca nije moguće...