F1 VN Nemačke - Webber slavi prvu pobedu u karijeri

Australijanac Mark Webber, danas je na nemačkoj stazi Nurburgring osvojio svoju prvu F1 pobedu u karijeri. Vlasnik pole pozicije nije imao lak put do trijumfa, jer je neposredno posle starta morao da "odradi" kaznu "drive through". Bolid RB5 još jednom je potvrdio svoj veliki potencijal i doveo je Webbera do velike pobede...
Za apsolutno slavlje Red Bulla zaslužan je Sebastian Vettel, osvajanjem drugog mesta. Povratak na podium usrećio je tim Ferrari. Za treće mesto se postarao Felipe Massa. Trka za Veliku nagradu Nemačke 2009 startovala je po toplijem vremenu od očekivanog (18 C stepeni). Već prva krivina donela je bitku za pozicije, u kojoj se najbolje snašao Rubens Barichello u bolidu Brawn GP. Na drugo mesto je pao Mark Webber (Red Bull), dok je na treću poziciju došao Heikki Kovalainen (McLaren Mercedes). Iza njega su se plasirali Felipe Massa (Ferrari) i favoriti Jenson Button (Brawn GP) i drugi Red BUll, Sebastien Vettel. Najveći gubitnik na startu trke bio je Lewis Hamilton, koji je posle defekta sa oštećenim pneumatikom išao ceo jedan krug. Britanac je zahvaljujući KERS sistemu imao fantastičan start i posle prve krivine bio je "u liniji" sa Barichellom i Webberom. Kontakt sa bolidom Red Bull koštao ga je dobre pozicije i dobrog rezultata.

Za vreme prvog kruga, Button je izveo odličan "napad" na Massu, a uspeo je da izvrši jak pritisak i na Kovalainena. Iza bolida McLaren oformio je se "vozić", dok je dvojac Barichello - Webber već u prvih nekoliko krugova ostvario prednost od 10-ak sekundi. U 11. krugu Mark Webber preživljava veliki šok, jer mu vođstvo trke objavljuje kaznu prolaska kroz boks, zbog nepravilnog napada na Barichella odmah posle starta. Dobru formu pokazao je Force India tim. Adrian Suttil uspešno je držao osmu poziciju, dok je njegov timski kolega, Gianvarlo Fisichella napravio nekoliko odličnih manevara u borbi sa Heidfeldom i Alonsom. Seriju prvih pit-stopova pokrenuo je u 13. krugu Jenson Button, a minut kasnije po gorivo i pneumatike otišao je Rubans Barichello, dok je u istom trenutnku Mark Webber "odradio" svoju kaznu. Brazilac u službi Brawna na stazu se vratio iza Masse, što je u potpunosti odgovaralo Webberu. Kovalainen je svoj pit-stop realizovao u 15. krugu. U 18. krugu grešku pravi Sebastien Bourdais i sa oštećenim bolidom morao je da se vrati u boks. U isto vreme, prvo tankovanje goriva realizuje Webber i vraća se na stazu kao sedmi. Sebastien Vettel u boks odlazi u 21. krugu, a tri kruga kasnije isto čini i Robert Kubica i Kimi Raikkonen, dok se dvojac Webber-Button pomeraju na peto i šesto mesto. Felipe Massa je otvorio prostor Barichellu, odlaskom u boks u 24. krugu, a u tom trenutku drugu poziciju zauzima fantastični Adrian Sutil, koji u boks odlazi u 27. krugu. Posle povratka na stazu, u borbi sa Kimi Raikkonenom oštećuje prednje krilo i Sutil ponovo mora u boks. U tom trenutku oživljavaju uspomene na Monaco 2008, kada je Sutil imao šansu za prve bodove u svojoj karijeri, ali došlo je do kolizije sa Kimi Raikkonenom i sve je "palo u vodu". Ovoga puta, Nemac je morao do boksa i na stazu se vratio kao šesnaesti.

Na polovini trke, vodio je Barichello, sa prednošću od tri sekunde ispred Webbera. Sledili su ga Button, Vettel, Massa, Rosberg, Raikkonen i Kovalainen. U 31. krugu svoj drugi pit-stop apsolvirao je Jenson Button. Njegov kolega, Rubens Barichello, počeo je da gubi bitku sa Webberom i odlzi po nove pneumatike i gorivo. U 34. krugu prestiže Button Raikkonena, jer je Finac neočekivao usporio. Odlazak u boks nije doneo ništa dobro, i Finac je ostao u "garaži". Mark Webber izbija na čelo trke u vrhunskom tempu, i u 37. krugu pred Vettelom vodi 23 sekunde. Svoj poslednji pit-stop realizovao je u 44. krugu i na stazu se vraća ispred Masse. Krug kasnije, gorivo doliva i drugi "crveni bik", Sebastian Vetel, koji je za razliku od kolege, izabrao mekšu smesu. U 45. krugu pit stop "odrađuje" i Fellipe Massa, i na stazu se vraća iza Fernanda Alonsa. Deset krugova pre kraja trke, u treći pit-stop odlazi Barichello, a posle njega isti posao radi i Button. Mehaničari su na bolidu Buttona "servis" uradili brže, i lider šampionata na stazu izlazi ispred timskog kolege. U završnici trke, Jenson Button je imao problem sa zadnjim pneumatikom i na njega su pritisak vršili Barichello i Alonso. Ipak, do kraja trke plasman se nije promenio i veliko slavlje imao je Red Bull Racing.
Rezultati trke za VN Nemačke 2009: 1. M. Webber Red Bull-Renault 1:36:43:310 2. S. Vettel Red Bull-Renault + 0:09:252 3. F. Massa Ferrari + 0:15:906 4. N. Rosberg Williams-Toyota + 0:21:099 5. J. Button Brawn-Mercedes + 0:23:609 6. R. Barrichello Brawn-Mercedes + 0:24:468 7. F. Alonso Ferrari + 0:24:888 8. H. Kovalainen McLaren-Mercedes + 0:58:692 9. T. Glock Toyota + 1:01:457 10. N. Heidfeld BMW Sauber + 1:01:925 11. G. Fisichella Force India-Mercedes + 1:02:327 12. K. Nakajima Williams-Toyota + 1:02:876 13. N. Piquet Renault + 1:08:328 14. R. Kubica BMW Sauber + 1:09:555 15. A. Sutil Force India-Mercedes + 1:11:941 16. S. Buemi STR-Ferrari + 1:30:255 17. J. Trulli Toyota + 1:30:970 18. L. Hamilton McLaren-Mercedes + 1 krug 19. K. Raikkonen Ferrari Odustao 20. S. Bourdais STR-Ferrari Odustao Ukupan plasman vozača (9/17): 1. Jenson Button (Brawn GP) 68 2. Sebastian Vettel (Red Bull) 47 3. Mark Webber (Red Bull) 45.5 4. Rubens Barrichello (Brawn GP) 44 5. Felipe Massa (Ferrari) 22 6. Jarno Trulli (Toyota) 21.5 7. Nico Rosberg (Williams) 20.5 8. Timo Glock (Toyota) 13 9. Fernando Alonso (Renault) 13 10. Kimi Raikkonen (Ferrari) 10 ... Plasman timova (9/17): 1. Brawn-Mercedes 112 2. Red Bull Renault 92.5 3. Toyota 34.5 4. Ferrari 32 5. Williams-Toyota 20.5 6. McLaren 14 7. Renault 13 8. BMW Sauber 8 9. Scuderia Toro Rosso 5 Automagazin.rs