INA Delta Rally - istorijat 11. deo

Došla je 1991. godina, posle koje neće vise biti zajedničkog šampionata. Sjajan početak sezone relijem Kras-Istra, na Trgu Unita u Trstu. Posle Saturnusa, Delta je treći reli šampionata Jugoslavije. Na treningu Kizmič doživljava težak udes i prebačen je u klinički centar. Povrede su teže, potres mozga, dva polomljena rebra.
Sa suvozačicom iz Trsta, Italijankom Robertom Meruzzi, perjanica zagrebačke INE, Tihomir Filipović, ponovo odnosi ubedljivu pobedu. Kao i prošle godine, automobil je iz Racedaya, Lancia Delta Integrale grupe A. Silvan Lulik je prvi put te sezone u automobilu sa pogonom na četiri točka, Munarettova Ford Sierra Cosworth grupe N. Slovenac je bio brz, ali razlika u kvalitetu vozila je velika i za Filipovićem je zaostao skoro pet minuta. Treći je fabrički vozač Škode, Vladimir Berger u Favoritu, sa vremenom 3:23,38 i zaostatkom za Lulikom od 5,37 minuta. Česi su ponovo prikazali vrhunsku vožnju na makadamu u drugom delu relija, koji se sastojao od 8 brzinskih ispita. Ukupno je voženo 18 SI, a prvi deo sa 10 asfaltnih brzinaca na Sljemenu. Četvrto mesto zauzeo je Roman Jernejc u Peugeotu 309 GTI 16/N. Peti Komel u Opel Kadettu GSi/A. Sledi Miha Rihtar (Mazda 323 4WD Turbo), a za njim naši današnji poznanici, Darko Peljhan i Miran Kacin u VW Golfu G60. Na 18. INA Delta reliju pojavile su se samo tri inostrane posade i još 60 jugoslovenskih.

Te iste godine u Bajinu Baštu, na YU Rally, sa zapadne strane Jugoslavije, uspevaju da stignu samo Kizmič i Milosavljević. Pet dana ranije Brane je pobedio i na srpskom Trayal reliju, jer je uspeo da prođe pre "pada" jednog mosta. Taj isti most je "pao" ispred Miće, a ovaj se okrenuo i natrag za Sloveniju. Kod kuće je prepakovao putne torbe, smestio dva točka u gepek takmičarskog Yuga, pa za Baštu preko Austrije i Mađarske. Stigao je na YU reli bez prateće ekipe, samo sa suvozačem koji je jedini smeo da pođe sa njim. Raspakovao se, presvukao i pobedio u klasi do 1150/N. Na kraju sezone, jedini Srbi koji su vozili poslednji reli zajedničkog šampionata u Velenju '91. su Aleksandar Jelenić i Nenad Damnjanović, Tunjo. A onda svako svojim putem, neko sa više, neko sa manje krivina, uzbrdo ili nizbrdo, neko sa radarom, neko bez. Od srpskih reli vozača, prvi je u Hrvatskoj nove takmičarske kilometre napravio Miloš Komljenović, 2005. godine. Ove godine kod nas u gostima na Sajamskom reliju Juraj Šebalj i Saša Stanišić. 34.Delta biće veliki iskorak sa četiri naše posade u Zagrebu. Rezultati i plasman naših neće biti puno važni. Dovoljno dobar rezultat je da ponovo vozimo u Beogradu, Opatiji, Bajinoj Bašti, Zagrebu. Pripremio: Nenad Nikolić - World Rallying Serbia