Serbia Rally - Promene u sezoni 2010

Kada uporedimo predstojeći Serbia Rally sa onima održanim u poslednjih desetak godina naćićemo veoma malo sličnosti. Osim organizatora i povratka na staze u okolini Valjeva (a i one su donekle izmenjene) nov je termin, nov je grad domaćin, nov je drugi dan takmičenja... Ali da krenemo od početka.

43-će izdanje relija Srbija umesto u septembru je svoje mesto u kalendaru za Šampionat Srbije, Bugarske i FIA Evropski Kup Istok (koeficient 10) našao u drugoj polovini juna, tačnije u terminu od 18-20.06. Odmah na početku pohvale organizatoru (Auto Moto Savez Srbije) koji je na radost ljubitelja relija uspeo da takmičenje “uglavi” u Šampionat Bugarske koji će prema najavama ove sezone biti izuzetno zanimljiv. Nakon Bajine Bašte i Užica, ceremonijalni start se seli u centar Beograda odakle će se posade uputiti put Divčibara na čijim će se obroncima voziti prvi dan takmičenja, tačnije tri puta po tri brzinska ispita, Rajković, Divcibare i Lastra u ukupnoj dužini od bezmalo 145 kilometara. Biće to zasigurno i odlučujući dan relija jer drugog dana pred posadama je samo 84 kilometra na dobro poznatim stazama Košutnjak i Avala uz dodatak novog brzinskog ispita Lisović. Ukupna dužina relija koji će se sastojati od 18 brzinskih ispita je 675.07 (229.14 takmičarskih). Klikom na LINK možete preuzeti kompletan pravilnik 43. Serbia Rallya.

Ekluzivno za Automagazin sa predstojećim takmičenjem bolje nas upoznaje derektor relija i glavni “krivac” za održavanje istog i pored teške finansijske situacije, Momčilo Milojković - ”Nakon 13 godina, tačnije od 1997-me godine i 30-tog izdanja YU Rally-a start i cilj takmičenja biće u Beogradu. Ceremonijalni start od koga želimo da napravimo spektakl održaće se ispred skupštine grada. Na žalost oko Beograda nemamo veliki izbor kvalitetnih brzinskih ispita pa se dve trećine relija vozi na Divčibarama. Prvi dan – Rajković, start je iza same raskrsnice ka Brežđu a cilj nakon poslednje harnadle. Start Divčibara je na oko 500 metara pre raskrsnice za Tometino polje kod divčibarskog zamka a cilj klasično u Podbukovima. Start BI Lastra pomeren ka kamenolomu nekih 500 metara a cilj je na starom mestu. Drugi dan je klasika. Start Košutnjaka je kod igrališta, cilj kod Košute. Start BI Avala je za malo pomeren, cilj je ostao na istom mestu dok je prava novost brzinski ispit Lisović. 12.2 kilometra svega! Uzbrdo, nizbrdo, brzo, usko, više vrsta asfalta, pravi brzinac! Na kraju moram napomenuti da se ponovo bodujemo za Šampionat Bugarske pa možete očekivati elitu iz susedstva.” Pripreme su kao što vidite u punom jeku, ono što je najbitnije tradicija se nastavlja, organizator obećava lepu predstavu, a mi se nadamo da ćemo nakon uspešnog 43-ćeg izdanja Serbia Rallya biti još jedan korak bliže nekom prestižnijem šampionatu.

Petar Janković – Automagazin portal