Domaći reli - Juraj Šebalj: Utisci nakon gostovanja u Beogradu
Juraj Šebalj je došao u Beograd da pobedi i testira novi automobil. Ispunio je oba zadatka. Sada kada su se malo slegli utisci razgovarali smo sa Jurom o dešavanjima tokom trajanja Sajamskog relija. Eksluzivno za Automagazin, hrvatski reli vozač broj jedan sumira svoje prvo takmičenje sezone, pred početak kampanje u Šampionatu Evrope.
- Prvo da Vam se zahvalim na vremenu koje posvećujete nama i našim čitaocima. Prvi put ste vozili reli u Srbiji, podelite sa nama utiske o tek završenom reliju Zemun (Sajamski reli). Sajamski rally je odlično osmišljen. Pošto je povezan sa međunarodnim sajmom automobila, logično je da se uz takvu manifestaciju veže i jedan rally. Pozdravljam takvu ideju, jer je i u Zagrebu na isti način pokušana organizacija relija, ali dogovor sa sajmom u Zagrebu nije postignut. Što se organizacije tiče, bilo je propusta i žao mi je što se Avala nije vozila, no koliko znam sve je bilo zbog više sile. Dobronamjernu kritiku bih uputio organizatoru na sigurnost natjecatelja (komunikacija sudaca na stazi). Koliko znam i koliko sam vidio, gledatelji su bili u sigurnim zonama.
- Kako Vam izgledaju brzinski ispiti. Košutnjak konkretno jer je samo taj brzinac i vožen, Avalu ipak niste prošli u "top speedu"? Brzinci su odlični. Da budem iskren, Košutnjak sam samo popisao kako spada (bila je velika gužva kada sam popisivao), i prošao dva puta malo brže jutro prije relija. Žao mi je što se Avala nije vozila, jer je pravi "muški brzinac". - Kako je reli napredovao poboljšavali ste vremena. Izgubili ste samo SS1 od Vlade Petrovića. Da li je imalo prostora da se još ubrzate? Naravno. Krenuo sam opreznije jer nisam uspio u petak napraviti shakedown. Samo smo podesili sjedala i pojaseve, tako da sam se privikavao na automobil u prva dva prolaska. Da je trebalo, mogli smo još pojačati tempo. Na Košutnjaku ima još par mjesta gdje treba stisnuti zube, koji nose par sekundi. Ovog vikenda nije trebalo. Mislio sam da će Vladan Petrović biti malo odlučniji da pobjedi, ali i on se više hrvao s novim automobilom.
- Kako ste zadovoljni novim automobilom? Jeste li ostvarili cilj dolaska u Beograd? Jako sam zadovoljan. Tehnički je funkcionirao odlično. Nije mi trebalo dugo da se priviknem, tako da sam već nakon prvog prolaska počeo raditi s automobilom što želim. Naravno potrebno je još malo dotjerati podešenost ovjesa. - Pravi ste čovek da nam kažete kolika je razlika između Subarua i Mitsubishija jer ste se takmičili sa oba. To je duga priča, no nekada je prednost na strani Subarua, a nekada na strani Mitsubishija. Subaru ima niže težište i bolje ležanje, dok je Mitsubishi nešto brži s boljim okretnim momentom. Naravno, uspoređujem evo IX i N11 (12). Novi Subaru N12B je navodno još startniji. Uglavnom razlike između mog Mitsubishija i Subarua Vladana Petrovića je mala.
- Ima li nade da Vas gledamo i na YU reliju, takmičenju sa jakom konkurencijom? Volio bi doći na Yu rally. Bio sam prije dve godine kao gost. Brzinci su odlični, kao i konkurencija. Nažalost moj ovogodišnji program je PE, tako da ću krajem godine imati jasniju sliku hoćemo li još negdje nastupiti. Iskoristio bih ovu priliku i zahvalio se sponzoru Shooter iz Beograda i odličnoj publici. Juraju Šebalju se još jednom zahvaljujemo i želimo dosta uspeha na predstojećim takmičenjima širom Evrope. Nadamo se da će uskoro ponovo posetiti Srbiju na radost brojnih obožavaoca kvalitetne reli vožnje i navijača, koje je sigurno stekao i nakon ovako kratkog nastupa. Petar Janković - Automagazin