3. Beogradski reli - Krum Donchev pobednik

3. Beogradski reli je iza nas. Posle mnogobrojnih izazova, pre svega za organizatora, a manje za vozače, na cilju ispred Gradskog dvora, pojavilo se 14 posada iz zemlje i inostranstva. Šest održanih brzinskih ispita, od devet planiranih, najbrže je savladao Krum Donchev, u automobilu Peugeot 207 S2000...

Problemi za organizatora, ali i za publiku, koja je s nestrpljenjem očekivala prve takmičare, počeli su u prvoj današnjoj sekciji, jer su zbog problema u stvaranju bezbednosnih uslova za start takmičenja, otkazani brzinski ispiti Avala i Košutnjak. Da je organizacija relija veoma kompleksan posao, pokazuje nam i činjenica da je start prvog brzinskog ispita na aktuelnom reliju Argentina (Svetski reli šampionat!), kasnio preko sat vremena, zbog kamiona cisterne, koji je blokirao put takmičarima. Ovo nikako ne treba da zvuči kao uteha, a oganiztatoru 3. Beogradskog relija, klubu MM Power, ostaje da uradi detaljnu analizu organizacije ovog relija, i za sledeću godinu bolje uspostavi sistem odgovornosti. To će biti potrebno prvenstveno sa aspekta opšteg poboljšanja autosporta u našoj zemlji.
Takmičari su prvi put odmerili svoje snage na brzinskom ispitu broj 4. Već tu smo imali nekoliko iznenađenja. Todor Stamenković je u svom premijernom nastupu u automobilu Mitsubishi Lancer EVO IX, nadmašio svoje konkurente Zoltana Bessenyeya (Subaru Impreza N12B) za 2.2 sekunde i Kruma Doncheva (Peugeot 207 S2000) za 2,9 sekundi. Naravno, treba uzeti u obzir da je Donchev u Beograd došao da testira određena poboljšanja na svom automobilu (duže prenosne odnose u menjaču), ali mora se u razmatranje uzeti i činjenica da Stamenkovićev Lancer EVO IX nije imao odgovarajuće amortizere za Beogradski reli. Srđan Višnjić (Renault Clio Sport) je očekivano zadao visok tempo i dominirao u klasi 3 grupe N. Prijatno iznenađenje, već na prvom brzinskom ispitu, priredila je jedina dama vozač na ovom takmičenju, Jovana Jovanović, koja je u VW Polu zabeležila sedmo vreme u generalnom plasmanu, ali i najbrže vreme vožnje u klasi 2.

Na brzinskom ispitu "Košutnjak", organizator je pred sobom imao novi izazov, jer je drvo palo na stazu i blokiralo prolazak takmičara. Nakon što, u relativno kratkom roku, drvo uklonjeno, takmičenje je moglo da se nastavi. Donchev je uzvratio udarac, nadmašivši Stamenkovića za 1,4 sekundu, a sličan tempo, Bugarin je držao i na šestom brzinskom ispitu (Avala) pobedivši Stamenkovića za 1,7 sekundi. Zoltan Bessenyey sve teže je pratio ritam vodećih. Sličan poredak u TOP 5 smo imali i na sledećem prolasku brzinskim ispitom Košutnjak. Na brzinskom ispitu Avala 4 (brzinski ispit broj 8), teško izletanje imala je Jovana Jovanović, koja je, kao i njen suvozač Milan Novaković, prošla bez težiš povreda. Vodeću poziciju u klasi 2, zadržava Nikola Ratković u Peugeotu 106, ispred svog jedinog preostalog konkurenta, Mila Cvjetičanina u vremešnom Zastava Yugu.

Na poslednjem brzinskom ispitu, nova drama. Vozač sa startnim brojem 0, mladi Nikola Miljković (Honda Civic Type R) izleteo je van staze, oštetio svoj automobil i tako ugrozio nastavak takmičenja. Podsetimo, Nikolin nastup nije imao takmičarski karakter i zato je ovakva vožnja bila apsolutno neopravdana. Želju za brzom vožnjom i "probijenjem granica" najmlađeg šampiona u istoriji našeg autosporta, možemo da razumemo, ali ne i njegove "savetnike", koji očigledno nisu dovoljno informisali Nikolu o funkciji njegovog nastupa na ovom takmičenju, kao i odgovornosti koju ta uloga sa sobom nosi, a to je da organizatoru prenese važne povratne informacije o stanju brzinskih ispita i tako unapredi jedan od važnih aspekata bezbednosti na reliju. Srećom, ovo izletanje nije imalo većih posledica po posadu, ali je uticalo na završnicu relija, jer je ovaj brzinski ispit privremeno zaustavljen.

Nakon što je oštećena Honda Civic Type R pomerena sa brzinskog ispita, takmičenje je nastavljeno. Iako je na ovom brzinskom ispitu najbrži bio Todor Stamenković, na cilju ispred Gradskog dvora pobedu je slavio Krum Donchev. Bugarin je u superiornom automobilu, bio samo 9,3 sekunde brži od Todora Stamenkovića u Mitsubishi Lanceru EVO IX, dok je Bessenyey "kasnio" 25,7 sekundi. Sve čestitke zaslužuje i atraktivna vožnja Srđana Višnjića, koji je zauzeo 4. mesto u generalnom plasmanu, ali još važnije je da je pobedio u klasi 3, što je bilo i očekivano. Atraktivni Fiat Punto S16000, za čijim volanom je bio David Maglione, ovoga puta je stigao do cilja, sa 01:21.6 min zaostatka za Višnjićem. U svom premijernom nastupu u automobilu Renault Clio Sport, Vladimir Mirčić je stigao do 6. mesta u generalnom plasmanu. Iza njega, na cilj je stigao Nikola Ratković u Peugeotu 106, koji je pobednik u klasi 2. Dobra borba se vodila i u konkurenciji gde dominiraju automobili Yugo (N1). Iako je najbrži bio Branislav Cvetić, sve čestitke zaslužuje i talentovani Nenad Mirković, koji je zauzeo drugo mesto u klasi 1.

Nezvaničan plasman 3. Beogradskog relija:
1. Krum Donchev - Petar Yordanov (Peugeot 207 S2000) 29:20.1
2. Todor Stamenković - Rade Mihovilovic (Mitsubishi Lancer EVO IX) +00:09,3
3. Zoltan Bessenyey - Julianna Nyirfas (Subaru Impreza N12B) +00:25,7
4. Srđan Višnjić - Rajko Lukić (Renault Clio Sport) +01:15.9
5. David Maglione - Mari Oliva Walter Walter (Fiat Punto S1600) +02:37.5
6. Vladimir Mirčić - Bojan Smiljanić (Renault Clio 2.0) +04:45.2
7. Nikola Ratković - Nemanja Petrović (Peugeot 106) +05:34.4
8. Branko Dukić - Borko Turudić (Citroen Saxo) +05:39.1
9. Branislav Cvetić - Dalibor Tanasković (Zastava Yugo 55) +06:21.7
10. Nenad Mirković - Stefan Smiljković (Zastava Yugo 55) +06:58.9

Tekst: Goran Sarić - Automagazin portal
Foto: Milomir Bošković - Autoimagazin portal