AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2025

Najnovije vesti iz auto industrije

INA Delta Rally - Istorijat 8. deo

INA Delta Rally - Istorijat 8. deo

Kao i prethodne godine, otvaranje sezone '87. u Opatiji. Po nalogu Renaulta, Kizmič prestaje sa nastupima u Šampionatu Evrope i okreće se relijima u Jugoslaviji. Automobil je fabrički Renault 5 GT Turbo grupe A. Međutim, Brane na prvom reliju biva poražen od Giovanni Manfrinata iz Monselice kraj Udina. Italijan je vozio Ford Sierru Cosworth grupe N.

Već za dve nedelje, auto električar iz Ljubljane je ponovo onaj stari i brži je od nekih automobila grupe B. Petak, osmi maj, 16 časova. Na zagrebačkom Trgu sportova je 77 takmičarskih automobila. Pored prošlogodišnjih zapadnih Nemaca, Italijana i Austrijanaca, sada su tu i Čehoslovaci. Jedan od njih je i poveo na 14. Delti, Jozef Sivik sa Janom Nesrstovom u fabričkoj Škodi 130 LR grupe B. Kizmič zaostaje oko jednog minuta, a treći su Italijani Massimo Barbujani/Gianluca Levi u Opel Manti 400 gr.B. Zbog renoviranja prilaznih puteva prema Zagrebačkoj gori, prvi deo relija je prebačen na makadamske lokacije žumberačko-samoborskog gorja. Devet teških, prašnjavih brzinaca u dužini od 121,5 km. To i jeste bio razlog iznenađujućeg vođstva takmicara iz CSSR, koji su bili pravi majstori na makadamu. Ipak do kraja prvog dela, sve dolazi na svoje. Cilj u jedan sat posle ponoći. Kizmič je bio u vođstvu ispred Barbujanija za 38 sekundi. Iza njih, sa većim zaostatkom, Stojan Pirjevec (INA Zagreb) u fabričkoj Citroen Visi 1000 Pistes, grupe B. Pri kraju prvog dela, zbog kvara menjača je odustao Vojko Podobnik (Porsche 911 SC). Andrej Erklavec (Fiat Ritmo 125 TC) je takođe očekivao dobar plasman, ali i on je zbog prevrtanja odustao u prvom delu.

INA Delta Rally - Istorijat 8. deo

Posle deset sati odmora, kretao je lakši, asfaltni drugi deo. Dve različite lokacije po tri puta: Kašina-Laz (6,55 km) i Podgora-Šestinski Lagvić (24,45). Na samom početku Barbujani odustaje i sve je rešeno. Pobednici Kizmič/Banič, bili su brži skoro pet minuta ispred posade Pirjevec/Zupan. Zrnecova je pri kraju relija uspela da prestigne Sivika. Rezultat 2:40,04 prema 2:40,18 u korist Romane. Peto mesto za posadu iz SR Nemačke, Eisenhofer/Muller (Opel Manta 200). Na šestom mestu prvi Suzuki koji se pojavio na relijima u bivšoj Jugoslaviji, Jakob Valant u jarko crvenom, novom Cultusu. Brzi Valant je završio sa 44 sekunde zaostatka za Nemcem, ali ispred fabričke posade Škode, Tesar/Ondrousek u vozilu grupe B. Tek 8. mesto za Silvana Lulika (Opel Manta 2.0E), a iza njega za tri sekunde, u još jednoj fabričkoj Škodi, Arazim/Gal (CSSR). U domaćoj konkurenciji 850/A, "poslednji Mohikanac" Dubljanin ispred Trčeka i trećeplasiranog Oblaka. 1150/A: braća Stele (Yugo 55), ispred Milosavljevića (Zastava GT 55) za 33 sekunde. Treći Polanc u Fiatu 127. 1300/A: nadmoćno prvo mesto za pomenutog Valanta, 2. Zonta u Talbot Sambi, a 3. Satler, te sezone u Subaruu 1200 sa četiri pogonska točka. 14. INA Delta je značajna, što se tada u jednom BMW, kao predvozač, pojavio Tihomir Filipović, as kružnih i brdskih trka. Bio je to nagoveštaj boljih dana hrvatskog reli sporta. Pripremio: Nenad Nikolić - World Rallying Serbia

INA Delta Rally - Istorijat 7. deo

INA Delta Rally - Istorijat 7. deo

INA Delta Rally u svom 13. izdanju 1986. je postao kandidat za Šampionat Evrope. Takmičenje se još bodovalo i za tada jak Alpe Adria Rally Cup. Među 95 prijava, 21 je iz SR Nemacke, Italije i Austrije. Ipak na startu je 75 posada, koje će pokušati da savladaju 18 brzinskih ispita, duzine 300km.
Domaći reli - Draško Topalović: Prilika da se uvozamo

Domaći reli - Draško Topalović: Prilika da se uvozamo

Posle kratke pauze Beograđanin Draško Topalović vratio se reli sportu na tek završenoj prvoj rundi Šampionata Srbije, reliju Zemun. Prelazak iz VW Poloa i Skode Octavie u pravi trkački Mitsubishi Lancer Evo V sigurno nije lak. Vremena za trening sa novom mašinom bilo je malo, reli kilometara još manje, a kvalitetno takmičenje u okruženju kakav je INA Delta reli pravo je mesto da čovek i mašina pređu na "ti".
INA Delta Rally - istorijat 6. deo

INA Delta Rally - istorijat 6. deo

1985. godina po mnogo čemu veoma zanimljiva. Sezona kada je "Saturnus rally" prvi put bodovan za Evropu, a u sećanju su mi najviše ostali Sovjeti u Moskvičima 1600! "Ludi" Rus Valerij Filimonov, koji je leteo na nizbrdicama, a tek na makadamu. Godina u kojoj Kizmič i Rudi Šali ostvaruju zaista odlične rezultate na najjačim relijima Šampionata Evrope.
INA Delta Rally - istorijat 5. deo

INA Delta Rally - istorijat 5. deo

Od ’83. do ’88. period vladavine Branislava Kizmiča. Samo 1986. pobedom na INI, u istoriju jugoslovenskog reli sporta ulazi Slovenka Romana Zrnec. Pa krenimo redom…
Max Mosley najavio dolazak u Beograd

Max Mosley najavio dolazak u Beograd

23. novembra 2007. godine Beograd će biti domaćin svečanosti proglašenja pobednika u kategorijama FIA IHCC (FIA Internacional Hill Climb Challenge) i FIA CEZ Trophies (FIA Central Europe Zone Trophies). Prema izvorima iz Sportskog Auto Moto Saveza Srbije, dolazak je najavio i predsednik Svetske Auto Federacije, gospodin Max Mosley...
INA Delta Rally - istorijat 4. deo

INA Delta Rally - istorijat 4. deo

Tih godina reli sport u SFRJ se nalazio u krizi. Samo četiri bodovana relija 1982. godine. Škrnjićev reli “Bratstvo i jedinstvo” nije bodovan zbog nedovoljnog broja posada. Umesto današnje “tranzicije”, tada “stabilizacija” uzima danak najviše od skupih, tehničkih sportova.
INA Delta Rally - istorijat 3. deo

INA Delta Rally - istorijat 3. deo

1980.godine “Delta” je peti od sedam relija šampionata Jugoslavije. Na trećem brzinskom ispitu Borko Skurić je završio sa svojim Kadettom na krovu. Na preostala tri brzinca, borba između Poberaja, Pirjeveca i Zonte, svi u Zastavama 101-1150 grupe 2. Slavili su Leon i Marjetka Poberaj. Sa BMW 2002, monotoniju Zastava 101, razbija Sigetaš Boris Durlen na 4. mestu u generalnom.
INA Delta Rally - istorijat 2. deo

INA Delta Rally - istorijat 2. deo

Otvaranje sezone marta '78. u Perućcu, "8.Tara Rally", 120 prijava, 83 automobila na startu! "Delta TLX Rally" je i ove sezone poslednji (osmi) u šampionatu Jugoslavije, pa se i ovog puta pojavljuje mali broj posada. Startuje 42, a završava 28 vozila. Većim delom reli se odvija noću, sa četiri brdsko brzinska ispita na Sljemenu.
BMW M5 Touring 2025
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.S. Ogier33
2.E. Evans26
3.A. Fourmaux20
4.K. Rovanpera18
5.O. Tanak11
6.T. Neuville9
7.J. McErlean6
8.Y. Rossel4