AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2025

Najnovije vesti iz auto industrije

INA Delta Rally - istorijat 6. deo

INA Delta Rally - istorijat 6. deo

1985. godina po mnogo čemu veoma zanimljiva. Sezona kada je "Saturnus rally" prvi put bodovan za Evropu, a u sećanju su mi najviše ostali Sovjeti u Moskvičima 1600! "Ludi" Rus Valerij Filimonov, koji je leteo na nizbrdicama, a tek na makadamu. Godina u kojoj Kizmič i Rudi Šali ostvaruju zaista odlične rezultate na najjačim relijima Šampionata Evrope.

Zatim, fabrički vozač VW Joachim Johi Kleint na kratko napušta trening za San Remo (WRC) i u Sarajevu trijumfuje na YU reliju. I na kraju, potpisnik ovih redova je prvi put te godine, u jednom raspadnutom "polufići", osetio draž Šampionata Jugoslavije na reliju "Bratstvo i jedinstvo". A, "Delta" je bila četvrti reli prvenstva. Dužina 399,15km sa 13 BI u dužini 323,74km! Ne sećam se da je ikada neki reli u Jugoslaviji imao procenat brzinaca veći od 80% !!! Branetov takmičarski Renault se nalazio u Francuskoj, na remontu pred "Barum Rally". Zato su Slovenci u Zagrebu nastupili sa trening "peticom turbo" i bez problema pobedili. Na drugoj poziciji su bile fantastične Romana Zrnec i Suzana Bagari, u takođe Kompasovoj jedanaestici turbo. Treće mesto za Donitovca Albina Trobeca sa suvozačem Fišterom u Opel Asconi 400.

INA Delta Rally - istorijat 6. deo

Naši su se tih godina još nekako držali. Klasa 850ccm, opet Vlade i Vićo ispred slovenačke posade Oblak/Prosen. Jedan od favorita, Vojko Podobnik je odustao zbog kvara. Pre poslednjeg BI u 1150/A, Komel (Zastava GT 55) je zaostajao za vodećim Satlerom (Yugo 55) samo dvadesetak sekundi. Nije nimalo lako bilo stići Zorana Satlera, pa je Slavko izleteo. Pobedio je Satler, baš kao i na preostalih šest relija te sezone. Kada sretnete Boruta Tomića, pitajte ga za Zoranove vožnje. Kasnije, u jednom privatnom razgovoru, čovek koji je bio suvozač i Kizmiču i Satleru rekao mi je da nema bržeg od Zorana. Da je vožnja sa njim "konstantna ivica i ludilo". Pa zamislite "ivicu" dugu preko 300 km, po sljemenskim asfaltnim i makadamskim cestama. Tomić je bio drugi, sa zaostatkom od 6 minuta, što i nije tako mnogo, ako znamo da su brzinci u "Yugićima" trajali više od četiri i po sata. Na trećoj poziciji Beogradjani Antonić i Isailović. 1300/A Slovenci: 1. Jakob Valant 2. Andrej Vidic 3. Drago Zonta. 29 posada na cilju, od 51 koliko je startovalo. U konkurenciji klubova Akademac treći, iza Kompasa i Donita. Na malo kasnije odrzanom "Barumu" u Čehoslovačkoj, naši Jugosloveni su zauzeli drugo mesto iza Haralda Demutha iz SR Nemačke (Audi Quattro A2). Zoran Satler je na kraju sezone postao vice-sampion Jugoslavije, iza Kizmiča. U "malim" klasama gde su uglavnom dominirali Srbi, kraj sezone je izgledao ovako: U "fićama" šampion Savić 2. Podobnik 3. Dubljanin 4.Milan Gladić. 7. mesto Obren Tešić i Jole Ostojić, 8.Borković. 1150 - neprikosnoveni Satler i Strle 2. Slavko Komel, gost i vozač savremenih YU relija, 3. Tomić, 4. srpski Slovenac Mićo Milosavljević, 5.Mile Antonić. '86. Romana, ali ona je posebna priča! Pripremio: Nenad Nikolić - World Rallying Serbia

INA Delta Rally - Istorijat 8. deo

INA Delta Rally - Istorijat 8. deo

Kao i prethodne godine, otvaranje sezone '87. u Opatiji. Po nalogu Renaulta, Kizmič prestaje sa nastupima u Šampionatu Evrope i okreće se relijima u Jugoslaviji. Automobil je fabrički Renault 5 GT Turbo grupe A. Međutim, Brane na prvom reliju biva poražen od Giovanni Manfrinata iz Monselice kraj Udina. Italijan je vozio Ford Sierru Cosworth grupe N.
INA Delta Rally - Istorijat 7. deo

INA Delta Rally - Istorijat 7. deo

INA Delta Rally u svom 13. izdanju 1986. je postao kandidat za Šampionat Evrope. Takmičenje se još bodovalo i za tada jak Alpe Adria Rally Cup. Među 95 prijava, 21 je iz SR Nemacke, Italije i Austrije. Ipak na startu je 75 posada, koje će pokušati da savladaju 18 brzinskih ispita, duzine 300km.
Domaći reli - Draško Topalović: Prilika da se uvozamo

Domaći reli - Draško Topalović: Prilika da se uvozamo

Posle kratke pauze Beograđanin Draško Topalović vratio se reli sportu na tek završenoj prvoj rundi Šampionata Srbije, reliju Zemun. Prelazak iz VW Poloa i Skode Octavie u pravi trkački Mitsubishi Lancer Evo V sigurno nije lak. Vremena za trening sa novom mašinom bilo je malo, reli kilometara još manje, a kvalitetno takmičenje u okruženju kakav je INA Delta reli pravo je mesto da čovek i mašina pređu na "ti".
INA Delta Rally - istorijat 5. deo

INA Delta Rally - istorijat 5. deo

Od ’83. do ’88. period vladavine Branislava Kizmiča. Samo 1986. pobedom na INI, u istoriju jugoslovenskog reli sporta ulazi Slovenka Romana Zrnec. Pa krenimo redom…
Max Mosley najavio dolazak u Beograd

Max Mosley najavio dolazak u Beograd

23. novembra 2007. godine Beograd će biti domaćin svečanosti proglašenja pobednika u kategorijama FIA IHCC (FIA Internacional Hill Climb Challenge) i FIA CEZ Trophies (FIA Central Europe Zone Trophies). Prema izvorima iz Sportskog Auto Moto Saveza Srbije, dolazak je najavio i predsednik Svetske Auto Federacije, gospodin Max Mosley...
INA Delta Rally - istorijat 4. deo

INA Delta Rally - istorijat 4. deo

Tih godina reli sport u SFRJ se nalazio u krizi. Samo četiri bodovana relija 1982. godine. Škrnjićev reli “Bratstvo i jedinstvo” nije bodovan zbog nedovoljnog broja posada. Umesto današnje “tranzicije”, tada “stabilizacija” uzima danak najviše od skupih, tehničkih sportova.
INA Delta Rally - istorijat 3. deo

INA Delta Rally - istorijat 3. deo

1980.godine “Delta” je peti od sedam relija šampionata Jugoslavije. Na trećem brzinskom ispitu Borko Skurić je završio sa svojim Kadettom na krovu. Na preostala tri brzinca, borba između Poberaja, Pirjeveca i Zonte, svi u Zastavama 101-1150 grupe 2. Slavili su Leon i Marjetka Poberaj. Sa BMW 2002, monotoniju Zastava 101, razbija Sigetaš Boris Durlen na 4. mestu u generalnom.
INA Delta Rally - istorijat 2. deo

INA Delta Rally - istorijat 2. deo

Otvaranje sezone marta '78. u Perućcu, "8.Tara Rally", 120 prijava, 83 automobila na startu! "Delta TLX Rally" je i ove sezone poslednji (osmi) u šampionatu Jugoslavije, pa se i ovog puta pojavljuje mali broj posada. Startuje 42, a završava 28 vozila. Većim delom reli se odvija noću, sa četiri brdsko brzinska ispita na Sljemenu.
BMW M5 Touring 2025
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.S. Ogier33
2.E. Evans26
3.A. Fourmaux20
4.K. Rovanpera18
5.O. Tanak11
6.T. Neuville9
7.J. McErlean6
8.Y. Rossel4