INA Delta Rally - istorijat 6. deo

1985. godina po mnogo čemu veoma zanimljiva. Sezona kada je "Saturnus rally" prvi put bodovan za Evropu, a u sećanju su mi najviše ostali Sovjeti u Moskvičima 1600! "Ludi" Rus Valerij Filimonov, koji je leteo na nizbrdicama, a tek na makadamu. Godina u kojoj Kizmič i Rudi Šali ostvaruju zaista odlične rezultate na najjačim relijima Šampionata Evrope.
Zatim, fabrički vozač VW Joachim Johi Kleint na kratko napušta trening za San Remo (WRC) i u Sarajevu trijumfuje na YU reliju. I na kraju, potpisnik ovih redova je prvi put te godine, u jednom raspadnutom "polufići", osetio draž Šampionata Jugoslavije na reliju "Bratstvo i jedinstvo". A, "Delta" je bila četvrti reli prvenstva. Dužina 399,15km sa 13 BI u dužini 323,74km! Ne sećam se da je ikada neki reli u Jugoslaviji imao procenat brzinaca veći od 80% !!! Branetov takmičarski Renault se nalazio u Francuskoj, na remontu pred "Barum Rally". Zato su Slovenci u Zagrebu nastupili sa trening "peticom turbo" i bez problema pobedili. Na drugoj poziciji su bile fantastične Romana Zrnec i Suzana Bagari, u takođe Kompasovoj jedanaestici turbo. Treće mesto za Donitovca Albina Trobeca sa suvozačem Fišterom u Opel Asconi 400.

Naši su se tih godina još nekako držali. Klasa 850ccm, opet Vlade i Vićo ispred slovenačke posade Oblak/Prosen. Jedan od favorita, Vojko Podobnik je odustao zbog kvara. Pre poslednjeg BI u 1150/A, Komel (Zastava GT 55) je zaostajao za vodećim Satlerom (Yugo 55) samo dvadesetak sekundi. Nije nimalo lako bilo stići Zorana Satlera, pa je Slavko izleteo. Pobedio je Satler, baš kao i na preostalih šest relija te sezone. Kada sretnete Boruta Tomića, pitajte ga za Zoranove vožnje. Kasnije, u jednom privatnom razgovoru, čovek koji je bio suvozač i Kizmiču i Satleru rekao mi je da nema bržeg od Zorana. Da je vožnja sa njim "konstantna ivica i ludilo". Pa zamislite "ivicu" dugu preko 300 km, po sljemenskim asfaltnim i makadamskim cestama. Tomić je bio drugi, sa zaostatkom od 6 minuta, što i nije tako mnogo, ako znamo da su brzinci u "Yugićima" trajali više od četiri i po sata. Na trećoj poziciji Beogradjani Antonić i Isailović. 1300/A Slovenci: 1. Jakob Valant 2. Andrej Vidic 3. Drago Zonta. 29 posada na cilju, od 51 koliko je startovalo. U konkurenciji klubova Akademac treći, iza Kompasa i Donita. Na malo kasnije odrzanom "Barumu" u Čehoslovačkoj, naši Jugosloveni su zauzeli drugo mesto iza Haralda Demutha iz SR Nemačke (Audi Quattro A2). Zoran Satler je na kraju sezone postao vice-sampion Jugoslavije, iza Kizmiča. U "malim" klasama gde su uglavnom dominirali Srbi, kraj sezone je izgledao ovako: U "fićama" šampion Savić 2. Podobnik 3. Dubljanin 4.Milan Gladić. 7. mesto Obren Tešić i Jole Ostojić, 8.Borković. 1150 - neprikosnoveni Satler i Strle 2. Slavko Komel, gost i vozač savremenih YU relija, 3. Tomić, 4. srpski Slovenac Mićo Milosavljević, 5.Mile Antonić. '86. Romana, ali ona je posebna priča! Pripremio: Nenad Nikolić - World Rallying Serbia