INA Delta Rally - istorijat 5. deo

Od ’83. do ’88. period vladavine Branislava Kizmiča. Samo 1986. pobedom na INI, u istoriju jugoslovenskog reli sporta ulazi Slovenka Romana Zrnec. Pa krenimo redom…
1983. godine sezona počinje jubilarnim “10. INA Delta” relijem. Najveći problem takmičarima je bio, kako prikupiti dovoljnu količinu benzinskih bonova, kojima treba kupiti gorivo za trening i trku!? Manji problem je, iz godine u godinu, sve teža staza. 330 km sa 180 km (54%) brzinskih ispita, od kojih polovina staze je nizbrdo! Preko 90 prijava, ali pomenuti bonovi čine svoje i na startu je 60 posada. Ipak dovoljno da mnogobrojna publika uživa na padinama zagorske i zagrebačke strane Zagrebačke gore. Kizmič i Rudi Šali nastupaju sa pravom "bombom" grupe B, koja se zove Renault 5 Turbo. Automobil koji je suvereno vladao svetskim reli asfaltom. Naravno, nadmoćno pobeđuju i u Hrvatskoj na svih sedam brzinaca. Iza fabričke ekipe Renaulta slede Skurić/Devunić (Kadett GT/E), a kao i prosle godine treci su Komnenovic/Kujbus (Ascona 2.0). Novosadska posada Đalinac/Vujkov (Golf GTI) je na četvrtoj poziciji. Relista iz Srbije je sve manje. Vlade Dubljanin/Slobo Gavrilović ubedljivo pobeđuju sa Fićom u klasi do 850ccm grupe A. U 1150/A prvi su Valant/Patarčič, a na 7. mestu Srbi Pejović/Đurđević sa Zastavama 101. Zonta/Kozar pobeđu u 1300/A. Iza njih Karič/Pečar, a 3. mesto za posadu iz ARTK “Srbija” Antonić/Babić. Na cilju je 31 posada. "11. INA Delta Rally" jos teži. Sada 71% čine brzinski ispiti! 386km, a 277,2km otpada na 12 BI. 59,5km brzinaca je na makadamu. Takmičenje ima dodatni značaj, jer je 20 godina postojanja složene organizacije udruzenog rada INA. Međutim, to nije dovoljan razlog za masovnost, pa je na startu ispred hotela Jezerčica u Donjoj Stubici samo 46 posada. Kizmič prilično ubedljiv, bez prave konkurencije pobeđuje sa više od 33 minuta prednosti. Drugi su Andrej Erklavec/Matjaž Mihelčič sa Zastavom GT 55 Mediteran 1150/A. Treći Zonta, takođe sa Zastavom 101 Mediteran, ali od 1300ccm. Stariji čitaoci se sigurno sećaju da su Zastave Mediteran imale troja vrata, pa su školjke bile čvršće i pogodnije za reli. Najviše pažnje privukao je dvoboj Titovoužičana u Zastavama 850. Poveo je Savić (Donit) sa nekoliko sekundi prednosti na prva 4 BI. Dubljanin (Siget) je uzvratio u drugom delu i prešao u vođstvo. Međutim, na makadamskom BI 8, Vlade je na jednom “hupsu” previše odleteo i završio prevrnut u blatu kraj puta. Vićo je nastavio u paklenom tempu i na cilju peti u generalnom, između Romane Zrnec (Renault 5 Alpine) i domaćeg Remenara (VW Golf GTI), koji je bio šesti. Te noći jaka kiša je dodatno otežala ionako naporan reli. Lulik (Opel Kadett GT/E) je odustao zbog kvara brisača, jer je bez njih bilo nemoguće voziti. Pirjevec je prilično izudarao svoj Fiat 131 Abarth, pa je takođe morao da završi pre vremena. Na cilju je bilo 23 automobila sa velikim razlikama u postignutim vremenima. Borko Skurić je na kraju ’83. završio kratku i uspešnu karijeru, pa je Borut Tomić nastupio sa Borkovim bivšim suvozačem, Davorom Devunićem. Završili su kao drugi u klasi do 1150/A, iza brzog Erklaveca. Na šestom mestu se nasao Zemunac Blagoja Bojadžijevski, koji je i danas prisutan u srpskom reli sportu kao sponzor. I na kraju, interesantna su neka vremena zabeležena na cilju Delte ’83. Savić je reli završio sa vremenom 4sata, 36 minuta, 31 sekunda. Drugoplasirani Budihna (Slovenija-avto) je zaostao više od 32 minuta, a treći Cebović - 55 minuta! Na cilju je bilo osam Fića. Šesti je bio Nebojša Borković iz Titovog Vrbasa, koji je kratku karijeru reli vozača zamenio za rad u nekim boksovima Formule 1. Pripremio: Nenad Nikolić - World Rallying Serbia