Najnovije vesti iz auto industrije
34. INA Croatia Delta Rally - Jean Joseph najbrži na shakedownu
Objavljeno: 24.05.2007.
Na današnjem "protresanju" automobila, pred 34. INA Croatia Delta Rally, najbrže vreme postavio je šampion Evrope iz 2004. godine, Simon Jean Joseph u bolidu Citroen C2 Super 1600. Shakedown-u je prisustvovalo 40 posada. Ekskluzivno, za Automagazin, Jean Joseph otkriva svoje prve utiske...

"Na shakeu sam se osećao fantastično. Vreme je bilo sjajno, podseća me atmosferu na Kanariji, gde sam proveo vreme pre dolaska u Zagreb. Zadovoljan sam postavkom set-upa." - objašnjava Jean Joseph. Na pitanje koji bio razlog njegovog odustajanja na reliju Mile Miglia, Simon otkriva: "Neverovatno, ali u pitanju je bio pogrešno postavljen osigurač u kutiji sa ekektro komponentama. Ali, ja sam zadovoljan radom PH Sport ekipe i cilj nam je da se popnemo na neku od stepenica podujuma na ovom reliju." Da li staze više odgovaraju Super 1600 bolidima, ili automobilima klase N4? "Ima sektora gde sam u prednosti, ali isto tako ima jako puno deonica gde su u prednosti automobili opremljeni 4x4 pogonom i turbo punjačima. Ali, mislim da nas sutra očekuje jako dobra i uzbudljiva trka."

Današnji tehnički pregled i verifikaciju prošlo je 82 automobila koji će se takmičiti u prvenstvu Evrope. Zbog tehničkih prepravki svojih automobila, start u prvenstvu Evrope neće biti dozvoljane vozačima: Janos Szilagy, Saša Stanišić, Daniel Šaškin. Od domaćih posada, na shake-u su se pojavili Miloš Komljenović, Srđan Petrović i Vladica Rabrenović. Od favorita iz Bugarske na startu se neće pojaviti George Tanev, zbog dvostruke frakture lobanje i loma ključne kosti, prilikom udesa na upoznavanju staze.
Rezutati Shakedown-a:
1. Jean Joseph - Citroen C2 S1600 2:11,5
2. Solowow - Fiat Punto Super 2000 +0,5
3. Iliev - Mitsubishi Lancer EVO IX +1,9
4. Fontana - Fiat Punto Super 2000 +2,2
5. Filipec - Mitsubishi Lancer EVO IX +4,3
6. Kaučič - Subaru Impreza N11 +5,1
7. Šebalj - Mitsubishi Lancer EVO IX +5,3
8. Czopik - VW Polo S 2000 +5,5
Foto: Nenad Nikolić
Goran Sarić - Automagazin
Pobednik 34. INA Croatia Delta relija, po treći put je posada Juraj Šebalj i Toni Klinc. Tokom 18 brzinskih ispita, mnogi vozači imali su tehničke probleme na automobilima, a bilo je puno onih koji su završili pored staze. Do kraja relija stiglo je 39 od 82 posade, koliko je juče krenulo sa cilja...
U prvom danu "34. INA Croatia Delta" relija, najveću koncentraciju imao je Isik Volkan. Najveći favoriti za pobedu, Simon Jean-Joseph i Juraj Šebalj imali su gumi defekt, i trenutno se nalaze na trećoj i šestoj poziciji. Samo 2,1 sekundu iza vodećeg Volkana plasirao se Michail Solowow, dok je Juraj Šebalj trenutno na 3. poziciji.
Na današnjem treningu pred INA Croatia Delta Rally, bugarska posada, Georgy Tanev i Aleksandar Blagoev, doživela je težak udes. Nezvanično saznajemo da je Georgy Tanev dobio potres mozga, dok je suvozač zadobio lakše povrede...
Došla je 1991. godina, posle koje neće vise biti zajedničkog šampionata. Sjajan početak sezone relijem Kras-Istra, na Trgu Unita u Trstu. Posle Saturnusa, Delta je treći reli šampionata Jugoslavije. Na treningu Kizmič doživljava težak udes i prebačen je u klinički centar. Povrede su teže, potres mozga, dva polomljena rebra.
Jedan od vozača koji je bio redovan učesnik na INA Delta reliju je petostruki reli šampion naše države, Borut Tomić. Eksklutivno za Automagazin, Borut otkriva jednu zanimljivost koja mu se dogodila početkom osamdesetih godina na kultnom brzinskom ispitu "Sljeme"...
Tih godina samo nekoliko Srba se pojavljivalo u šampionatu Jugoslavije, 1990. najbolje se sa "zapadnjacima" nosio povratnik na stazu, Dubljanin. U klasi 1300/N, jedino je od njega bio brži Slovenac Samo Urek. Obojica su vozili mališana sa "biberom" u nosu, Suzuki Swift i bili prava poslastica za ljubitelje relija kraj staze.
Već na prvom reliju u 1988. godini, na 15.INA Delti, Filipović je zabeležio pobede na pojedinim brzincima. Doduše, bilo je to na makadamu, a Tihomir je vozio robusni Audi 200 Quattro grupe A, koji je bio znatno jači od Kizmičevog Renaulta. Međutim, zagrebačka posada Filipović/Krlić odustaje, kao i dve Lancie u rukama Vojka Podobnika i Marjana Zorca.
Suvozač Srđan Kondić, zajedno sa Vladanom Petrovićem, predstavlja okosnicu OMV Rally Teama - Serbia, u čijim bojama su osvojili titulu državnog prvaka, ali i zlatnu kacigu. Iako već 8 godina sede zajedno u trkačkom automobilu, dva Beograđanina preferiraju različitu školu vožnje...
Kao i prethodne godine, otvaranje sezone '87. u Opatiji. Po nalogu Renaulta, Kizmič prestaje sa nastupima u Šampionatu Evrope i okreće se relijima u Jugoslaviji. Automobil je fabrički Renault 5 GT Turbo grupe A. Međutim, Brane na prvom reliju biva poražen od Giovanni Manfrinata iz Monselice kraj Udina. Italijan je vozio Ford Sierru Cosworth grupe N.