Najnovije vesti iz auto industrije
INA Delta Rally - istorijat 11. deo
Objavljeno: 23.05.2007.
Došla je 1991. godina, posle koje neće vise biti zajedničkog šampionata. Sjajan početak sezone relijem Kras-Istra, na Trgu Unita u Trstu. Posle Saturnusa, Delta je treći reli šampionata Jugoslavije. Na treningu Kizmič doživljava težak udes i prebačen je u klinički centar. Povrede su teže, potres mozga, dva polomljena rebra.
Sa suvozačicom iz Trsta, Italijankom Robertom Meruzzi, perjanica zagrebačke INE, Tihomir Filipović, ponovo odnosi ubedljivu pobedu. Kao i prošle godine, automobil je iz Racedaya, Lancia Delta Integrale grupe A.
Silvan Lulik je prvi put te sezone u automobilu sa pogonom na četiri točka, Munarettova Ford Sierra Cosworth grupe N. Slovenac je bio brz, ali razlika u kvalitetu vozila je velika i za Filipovićem je zaostao skoro pet minuta. Treći je fabrički vozač Škode, Vladimir Berger u Favoritu, sa vremenom 3:23,38 i zaostatkom za Lulikom od 5,37 minuta. Česi su ponovo prikazali vrhunsku vožnju na makadamu u drugom delu relija, koji se sastojao od 8 brzinskih ispita. Ukupno je voženo 18 SI, a prvi deo sa 10 asfaltnih brzinaca na Sljemenu. Četvrto mesto zauzeo je Roman Jernejc u Peugeotu 309 GTI 16/N. Peti Komel u Opel Kadettu GSi/A. Sledi Miha Rihtar (Mazda 323 4WD Turbo), a za njim naši današnji poznanici, Darko Peljhan i Miran Kacin u VW Golfu G60. Na 18. INA Delta reliju pojavile su se samo tri inostrane posade i još 60 jugoslovenskih.

Te iste godine u Bajinu Baštu, na YU Rally, sa zapadne strane Jugoslavije, uspevaju da stignu samo Kizmič i Milosavljević. Pet dana ranije Brane je pobedio i na srpskom Trayal reliju, jer je uspeo da prođe pre "pada" jednog mosta. Taj isti most je "pao" ispred Miće, a ovaj se okrenuo i natrag za Sloveniju. Kod kuće je prepakovao putne torbe, smestio dva točka u gepek takmičarskog Yuga, pa za Baštu preko Austrije i Mađarske. Stigao je na YU reli bez prateće ekipe, samo sa suvozačem koji je jedini smeo da pođe sa njim. Raspakovao se, presvukao i pobedio u klasi do 1150/N. Na kraju sezone, jedini Srbi koji su vozili poslednji reli zajedničkog šampionata u Velenju '91. su Aleksandar Jelenić i Nenad Damnjanović, Tunjo. A onda svako svojim putem, neko sa više, neko sa manje krivina, uzbrdo ili nizbrdo, neko sa radarom, neko bez.
Od srpskih reli vozača, prvi je u Hrvatskoj nove takmičarske kilometre napravio Miloš Komljenović, 2005. godine. Ove godine kod nas u gostima na Sajamskom reliju Juraj Šebalj i Saša Stanišić. 34.Delta biće veliki iskorak sa četiri naše posade u Zagrebu. Rezultati i plasman naših neće biti puno važni. Dovoljno dobar rezultat je da ponovo vozimo u Beogradu, Opatiji, Bajinoj Bašti, Zagrebu.
Pripremio: Nenad Nikolić - World Rallying Serbia
Pobednik 34. INA Croatia Delta relija, po treći put je posada Juraj Šebalj i Toni Klinc. Tokom 18 brzinskih ispita, mnogi vozači imali su tehničke probleme na automobilima, a bilo je puno onih koji su završili pored staze. Do kraja relija stiglo je 39 od 82 posade, koliko je juče krenulo sa cilja...
U prvom danu "34. INA Croatia Delta" relija, najveću koncentraciju imao je Isik Volkan. Najveći favoriti za pobedu, Simon Jean-Joseph i Juraj Šebalj imali su gumi defekt, i trenutno se nalaze na trećoj i šestoj poziciji. Samo 2,1 sekundu iza vodećeg Volkana plasirao se Michail Solowow, dok je Juraj Šebalj trenutno na 3. poziciji.
Na današnjem "protresanju" automobila, pred 34. INA Croatia Delta Rally, najbrže vreme postavio je šampion Evrope iz 2004. godine, Simon Jean Joseph u bolidu Citroen C2 Super 1600. Shakedown-u je prisustvovalo 40 posada. Ekskluzivno, za Automagazin, Jean Joseph otkriva svoje prve utiske...
Na današnjem treningu pred INA Croatia Delta Rally, bugarska posada, Georgy Tanev i Aleksandar Blagoev, doživela je težak udes. Nezvanično saznajemo da je Georgy Tanev dobio potres mozga, dok je suvozač zadobio lakše povrede...
Jedan od vozača koji je bio redovan učesnik na INA Delta reliju je petostruki reli šampion naše države, Borut Tomić. Eksklutivno za Automagazin, Borut otkriva jednu zanimljivost koja mu se dogodila početkom osamdesetih godina na kultnom brzinskom ispitu "Sljeme"...
Tih godina samo nekoliko Srba se pojavljivalo u šampionatu Jugoslavije, 1990. najbolje se sa "zapadnjacima" nosio povratnik na stazu, Dubljanin. U klasi 1300/N, jedino je od njega bio brži Slovenac Samo Urek. Obojica su vozili mališana sa "biberom" u nosu, Suzuki Swift i bili prava poslastica za ljubitelje relija kraj staze.
Već na prvom reliju u 1988. godini, na 15.INA Delti, Filipović je zabeležio pobede na pojedinim brzincima. Doduše, bilo je to na makadamu, a Tihomir je vozio robusni Audi 200 Quattro grupe A, koji je bio znatno jači od Kizmičevog Renaulta. Međutim, zagrebačka posada Filipović/Krlić odustaje, kao i dve Lancie u rukama Vojka Podobnika i Marjana Zorca.
Suvozač Srđan Kondić, zajedno sa Vladanom Petrovićem, predstavlja okosnicu OMV Rally Teama - Serbia, u čijim bojama su osvojili titulu državnog prvaka, ali i zlatnu kacigu. Iako već 8 godina sede zajedno u trkačkom automobilu, dva Beograđanina preferiraju različitu školu vožnje...
Kao i prethodne godine, otvaranje sezone '87. u Opatiji. Po nalogu Renaulta, Kizmič prestaje sa nastupima u Šampionatu Evrope i okreće se relijima u Jugoslaviji. Automobil je fabrički Renault 5 GT Turbo grupe A. Međutim, Brane na prvom reliju biva poražen od Giovanni Manfrinata iz Monselice kraj Udina. Italijan je vozio Ford Sierru Cosworth grupe N.