Najnovije vesti iz auto industrije
INA Delta Rally - istorijat 10. deo
Objavljeno: 22.05.2007.
Tih godina samo nekoliko Srba se pojavljivalo u šampionatu Jugoslavije, 1990. najbolje se sa "zapadnjacima" nosio povratnik na stazu, Dubljanin. U klasi 1300/N, jedino je od njega bio brži Slovenac Samo Urek. Obojica su vozili mališana sa "biberom" u nosu, Suzuki Swift i bili prava poslastica za ljubitelje relija kraj staze.
Odličan je bio i Dejan Đalinac u Ladi Samari, pripremljenoj u Rusiji. Kao i Dubljanin, na kraju te sezone je osvojio 2. mesto u klasi 1300/A. Obren Tešić je tada odvozio prvu pravu sezonu u kao i uvek jakoj klasi 1150/N. Na kraju ispred Tešica su bili: Mićo Milosavljević, Viktor Oblak, Miran Kacin i Darko Rafaj-Raf. Peto mesto je bio uspeh, za "brzog poštara" iz Bajine Bašte. Od naših su bodove u '90. još osvojili: Dženings, Jelenić, Zvekić i Đani Ilić. Sedamdeset sedam jugoslovenskih reli vozača je bilo u plasmanu.

Posle Opatije, Saturnusa, Kompasa, Bratstva i YU relija, šesto i poslednje takmičenje sezone bila je 17. INA Delta. Na startu se okupilo 59 posada. Subota 20. oktobar, kiša. Sljemenske ceste pod maglom i opalim lišćem. Filipović u Lanciji Delta Integrale iz italijanskog tima Raceday, ponovo u bojama Camela. Marlboro Renault sa najtrofejnijim jugoslovenskim reli vozačem Kizmičem, za volanom Renaulta 5 GT Turbo grupe A. Branislavu nije bila potrebna pobeda da bi osvojio titulu, pa na cilj stiže kao trećeplasirani. Pobednici relija Tihomir Filipović i Saša Aćimović (INA Zagreb) 1:52,01. Iza njih Goran Popović/Bruno Šantić (INA Rijeka) Lancia Delta Integrale grupe N, sa zaostatkom 3,44 minuta. Kizmič ispred Slavka Komela, koji je vozio Opel Kadett GSi 16V grupe A. Peto mesto za mladog Romana Jernejca (Peugeot 205 GTI 1.9/N), a na šestom mestu još jedna posada riječke INE, Briški/Vragović u Renaultu 5 GT Turbo/N. Vožnjom bez rizika, Lulik (BMW M3) je završio kao sedmi i potvrdio titulu u grupi N. Bio je to u brojkama na izgled lak reli, ali najviše zbog vremenskih nepogoda odustale su 23 posade. Titula je ponovo u Ljubljani, kod posade Branislav Kizmič/Marjan Ramovz.
Pripremio: Nenad Nikolić - World Rallying Serbia
Pobednik 34. INA Croatia Delta relija, po treći put je posada Juraj Šebalj i Toni Klinc. Tokom 18 brzinskih ispita, mnogi vozači imali su tehničke probleme na automobilima, a bilo je puno onih koji su završili pored staze. Do kraja relija stiglo je 39 od 82 posade, koliko je juče krenulo sa cilja...
U prvom danu "34. INA Croatia Delta" relija, najveću koncentraciju imao je Isik Volkan. Najveći favoriti za pobedu, Simon Jean-Joseph i Juraj Šebalj imali su gumi defekt, i trenutno se nalaze na trećoj i šestoj poziciji. Samo 2,1 sekundu iza vodećeg Volkana plasirao se Michail Solowow, dok je Juraj Šebalj trenutno na 3. poziciji.
Na današnjem "protresanju" automobila, pred 34. INA Croatia Delta Rally, najbrže vreme postavio je šampion Evrope iz 2004. godine, Simon Jean Joseph u bolidu Citroen C2 Super 1600. Shakedown-u je prisustvovalo 40 posada. Ekskluzivno, za Automagazin, Jean Joseph otkriva svoje prve utiske...
Na današnjem treningu pred INA Croatia Delta Rally, bugarska posada, Georgy Tanev i Aleksandar Blagoev, doživela je težak udes. Nezvanično saznajemo da je Georgy Tanev dobio potres mozga, dok je suvozač zadobio lakše povrede...
Došla je 1991. godina, posle koje neće vise biti zajedničkog šampionata. Sjajan početak sezone relijem Kras-Istra, na Trgu Unita u Trstu. Posle Saturnusa, Delta je treći reli šampionata Jugoslavije. Na treningu Kizmič doživljava težak udes i prebačen je u klinički centar. Povrede su teže, potres mozga, dva polomljena rebra.
Jedan od vozača koji je bio redovan učesnik na INA Delta reliju je petostruki reli šampion naše države, Borut Tomić. Eksklutivno za Automagazin, Borut otkriva jednu zanimljivost koja mu se dogodila početkom osamdesetih godina na kultnom brzinskom ispitu "Sljeme"...
Već na prvom reliju u 1988. godini, na 15.INA Delti, Filipović je zabeležio pobede na pojedinim brzincima. Doduše, bilo je to na makadamu, a Tihomir je vozio robusni Audi 200 Quattro grupe A, koji je bio znatno jači od Kizmičevog Renaulta. Međutim, zagrebačka posada Filipović/Krlić odustaje, kao i dve Lancie u rukama Vojka Podobnika i Marjana Zorca.
Suvozač Srđan Kondić, zajedno sa Vladanom Petrovićem, predstavlja okosnicu OMV Rally Teama - Serbia, u čijim bojama su osvojili titulu državnog prvaka, ali i zlatnu kacigu. Iako već 8 godina sede zajedno u trkačkom automobilu, dva Beograđanina preferiraju različitu školu vožnje...
Kao i prethodne godine, otvaranje sezone '87. u Opatiji. Po nalogu Renaulta, Kizmič prestaje sa nastupima u Šampionatu Evrope i okreće se relijima u Jugoslaviji. Automobil je fabrički Renault 5 GT Turbo grupe A. Međutim, Brane na prvom reliju biva poražen od Giovanni Manfrinata iz Monselice kraj Udina. Italijan je vozio Ford Sierru Cosworth grupe N.