INA Delta Rally - istorijat 9. deo

Već na prvom reliju u 1988. godini, na 15.INA Delti, Filipović je zabeležio pobede na pojedinim brzincima. Doduše, bilo je to na makadamu, a Tihomir je vozio robusni Audi 200 Quattro grupe A, koji je bio znatno jači od Kizmičevog Renaulta. Međutim, zagrebačka posada Filipović/Krlić odustaje, kao i dve Lancie u rukama Vojka Podobnika i Marjana Zorca.

Dobru vožnju je prikazao još jedan predstavnik hrvatskog reli sporta, Goran Popović u odlično pripremljenom Renaultu 5 GT Turbo grupe N. Ipak, Kizmič je sa svojom peticom GT Turbo ponovo bio nedodirljiv i pobedio sa više od devet minuta prednosti ispred Lulika. Silvan je prvi put vozio novi BMW M3 grupe N. Pomenuti Popović, sa suvozačem Vragovićem, osvojio je treće mesto ispred poznatog Sivika (CSSR) u Škodi 130 L grupe A. Romana Zrnec (Renault 5 GT Turbo/N) na 5. mestu, ispred trojice Čehoslovaka: Vraj, Tesar i Černy u Škodama. Ukidanjem "Fića" "ukinut" je na kratko bio i Vladan Dubljanin, jedan od najboljih srpskih reli vozaca svih vremena. Najslabija klasa je 1150/N, gde pobeđuje Mitja Holynski (Autobianchi A-112). Drugi je Mićo Milosavljević ispred Aleša Črniveca, obojica u Yugu 55. Ista klasa, ali grupe A i prva tri mesta "Yugići": Komel, Stele, Sabotin. U 1300/A pobedio je Frelih (Zastava GT 65) ispred Francija Zdesara u Talbot Sambi. Preko 1150/N: 1.Lulik 2.Popović 3.Zrnec. U najjačoj klasi preko 1300/A, pobednik Kizmič 3:46,04, ispred Matjaža Tomljea (BMW M3) sa vremenom 4:44,02. Godine 1989. prvi deo je vožen na asfaltu. Filipović u žutoj Camel Lanciji Integrale bez problema pobeđuje. Kizmič mu je olakšao posao, prvo izletanjem, a posle ostaje bez kočnica, da bi drugog dana na makadamu odustao. Posle 19 ispita, Tihomir Filipović/Davor Devunić pobeđuju sa vremenom 2:23,34, ispred Romane Zrnec (Renault 5 GT Turbo/A), koja je zaostala 3,11 minuta. Treće i četvrto mesto za dva automobila grupe N, Lulik (BMW M3) i Popović (Renault 5 GT Turbo). Peti i šesti su opet Čehoslovaci u Škodama 130 L grupe A, Sivik i Vraj. Sedmo mesto za Mitju Holynskog (Peugeot 205 Rally), ispred Zimmermana (SR Nemacka) u Audiju 90 Quattro. U 1150/N pobednici Mićo Milosavljević/Sašo Pucelj (Yugo 55), 2. Sigetaši Vončina i Kovač (Yugo 55) i 3. Samo Urek u Autobianchiju A-112. Klasu 1150/A dobija fabrički Renault 4 GTL sa Janijem Trčekom za volanom. Samo 4 sekunde iza je jos jedna kvalitetna hrvatska posada Jurjević/Hanževački. Na 3. mestu braća Stele (Yugo 55). 1300/A: 1. Holynski, 2.Zonta obojica u Sambama, a na 3. mestu Bosco u Zastavi GT 65. U klubovima riječka INA tada "razbija" pobednički trio sa Zaloške ceste i osvaja 3. mesto, iza Donita i Kompasa. Posle pet sezona, Tihomir Filipović vraća titulu Šampiona Jugoslavije u Zagreb. Pripremio: Nenad Nikolić - World Rallying Serbia