1. G.A.G.A. Ford Rally mapa - Putevima Istočne Srbije

Davne 1978. godine, posle starta na Kozari, cilj relija "Bratstvo i jedinstvo" priređen je u Velikom Gradištu. Tek 1995. godine, novoosnovani AMSK Interspeed, terene u Istočnoj Srbiji čini aktuelnim za organizaciju državnog prvenstva u reliju. "1. Interspeed Rally" startuje u Požarevcu. Posle gradskog SI, sledeći je bio "Gornjak" (sada etapa), a za njim danas aktuelni SI "Krepoljin".

I tada je održan brzinac od Laznice do Jasikova, ali u neuporedivo tezim uslovima. Naime, zbog nedostatka asfalta, tada su rupe bile "krpljene" rizlom, tako da je to bila prava kombinacija asfaltno-makadamskog brzinca. Preko Bora, brzinaca oko Knjaževca i Soko Banje do cilja u Nišu, gde je pobednika čekao nov Renault Twingo. Skupocenu nagradu je osvojio Užičanin Vladan Dubljanin sa suvozačem Slobodanom Gavrilovićem, u Ford Escortu Cosworth. Iza njega, takođe u Rossijevom Cosworthu, ali model Sierra, Obren Tešić i Nenad Damnjanović. Na trećem mestu Požarevljani Goran Mišić i Mile Cvetković u robusnom Audiju S2. Sledeće godine Interspeedov reli startuje u Donjem Milanovcu. Prvi SI je bio isti kao ovaj današnji do Majdanpeka. U toku prvog dana su se vozili brzinci do Niša, a sutradan staze u Južnoj Srbiji u okolini Pirota. Najviši stepenik na podijumu osvaja slovenačka posada Silvan Lulik/Matjaž Mihelčič (Ford Escort RS Cosworth). Obren Tešić (Sierra 4x4) je tada završio na drugom mestu ispred Dubljanina (Escort). Podstaknuti uspešno održanim relijima u svom kraju, 1997. požarevački ASK Bambi organizuje prvi reli. Otvaranje sezone u Požarevcu 18.aprila. Posle 411km i 8 SI u dužini od 108 km, na cilju je prvi Tibor Pinter sa suvozačem Miroslavom Vujkovim u Ford Sierri Cosworth 4x4. Za njima tri Escorta RS Cosworth: 2.mesto Mišić, 3.Dubljanin, 4.Zvonimir Cvetković, 5.Borut Tomić.

Iste godine od 11 do 13. jula "3. Interspeed Rally" je bio kandidat za tada cenjeni Šampionat Evrope. Kandidatura uspela posle 17h i 34minuta vožnje, preko 611km itinerera, 17 SI u dužini od 273km. Startna lista za respekt: pet Escorta, jedna Sierra, Lancer EVO 3, Toyota 4WD, osam Peugeota 205. Početni brzinci su bili D.Milanovac (23,5km), Leskovo (10,5km), Vlaole (8,5km), Krivelj (23,5). Na cilju najbolje vreme za Engleze Mike Pattisona i Allana Whittakera (Ford Escort RS Cosworth). Drugo mesto Čedomir Brkić/Jugoslav Tomić (Mitsubishi), ispred posade Cvetković/Urosević (Ford). 1998. godine Interspeed se seli na lokacije Južne Srbije, ali održan je "2.Bambi Rally". Poslednje takmičenje šampionata, 16-17. oktobra. 433km, 9 SI dugih 145,45 km. Prvi SI (13,85km) startuje iz fabričkog dvorišta keksare, a onda dva kruga na sledećim lokacijama: Setonje-Izvarica (27,26km), Laznica-Jasikovo (23,23), Leskovo-Debeli Lug (10,44km) i Kučajna-Kladurovo 4,87km. Pobedio je Brkić u Escortu Cosworth, ispred Miljkovića (Opel Astra GSi) i Tomića (Peugeot 309 GTi). Poslednji istočno-srpski reli je održan 15-16. oktobra 1999. godine. Godina bombardovanja Srbije, pa je reli bio prilično skraćen. Jedan potpuno nov brzinac od Kule do Ranovca (14,41km). Održano je ukupno 5 SI u dužini od 89,74km, a dužina relija 261,49km (34,31%). Pobedio je Crnogorac Franjo Kunčer u Mitsubishi Lanceru EVO 5. Zanimljivo je da je jedini danas aktivni takmičar koji je nastupio na svim pomenutim relijima Goran Mišić (na fotografijama): "Naš prvi, domaći reli '95. dobro smo vozili. Obren i Tunjo su tada izleteli na Jasikovu i izgubili dosta vremena, vadeći Sierru iz potoka. Tunjo je bio sav od blata i u Boru mu je trebalo dobro kupanje" uz smeh se seća Mišić. "Onda su jurili za nama i uspeli da nas stignu tek na poslednjem, noćnom brzincu Beli Potok. Završio sam kao treći u generalnom. Na bambiju '99. mi smo bili za kupanje. Posle početnog vođstva ispred Kunčera, brzinac je prolazio kroz centar sela Jasikovo. Tamo nam se klizavsi preko nekog velikog nanosa blata i kamena na stazi,isprečila betonska bandera u koju smo zakucali Coswortha. Za nama je vozio Franjo i uspeo da na nekih 10 cm provuče Mitsubishi i pored nas i pored bandere. Jasikovo, fantastičan brzinac!" Kuriozitet je da je Mišić 1998. godine na Bambi reliju nastupio sa Mercedesom 190 2.3 16V. To je bio jedini nastup i pobeda Mercedesa u klasi N/4, na domaćim takmičenjima. "I ove godine na ovom našem "vlaškom" reliju, očekujem dobru voznju i dobar plasman", završava Mišić. Nadamo se da G.A.G.A Ford Rally ubuduce postane tradicionalan, na ovim, zaista pogodnim, terenima za reli sport. Tekst i foto: Nenad Nikolić - World Rallying Serbia