Najnovije vesti iz auto industrije
Domaći reli – Prvi srpski Mitsubishi Evo IX
Objavljeno: 11.09.2007.
Još na otvaranju ovogodišnje sezone, Sajamskom reliju, ljubitelji sporta su imali prilike da se upoznaju sa Borisom Đorđevićem i njegovim novim prevozom, Mitsubishi Lancerom Evo IX. Automobil je tada vožen u klasi A6, a Boris je stigao do petog mesta u konkurenciji srpskih vozača. Ovoga puta Đorđević se vraća u Srbiju mnogo spremniji na mnogo jači YU reli.
Boris, ili popularno Tajvanac, živi i radi na relaciji Hong-Kong – Kanada, i pored mnogobrojnih obaveza, iz čiste ljubavi prema reli sportu, svake godine "prevali" dalek put da bi se pojavio na nekoliko domaćih takmičenja. I prošle godine smo imali prilike da ga gledamo na prestižnom YU reliju za volanom, u poslednji čas spremljenog, Peugeota 206 RC. U iščekivanju povratka u zemlju, Boris veoma uspešno vozi karting u Kanadi gde je ovogodišnji šampion klase i sprema svog Evo IX u vrhunsku N mašinu.

“Mitsubishi je došao kao auto grupe A , ali zbog nedostatka konkurencije odlučio sam da se prebacim u N4. To znači nov motor, turbina, diferencijali, itd. Trebalo bi da sve bude gotovo do 12. septembra i da imam full grupe N auto sličan po snazi kao onaj Bugarina Illieva, bez velikih kocnica. Auto mi radi Silvan Lulik, legenda jugoslovenskog relija. Čovek ne samo da poznaje gradivo već je i odličan dasa za zezanje. U međuvremenu, dok se auto polako radi, uspevam da rentiram po Sloveniji i da pokrivam troškove razvoja, te se nadam da ćemo imati auto koji će biti konkurantan bar u Srbiji sa Vladom, Simićem i Topalovićem. Ako uspem da dođem ranije malo i treniram i auto bude spreman mogao bi lepo da se vozam na Yu reliju. Ako ne, onda će opet biti natezanje, ali tako je to kada nemaš vremena da se posvetiš treningu dovoljno. Učimo stazu na brzincima i družimo se. Auto će posle relija da ide nazad u Sloveniju da se rentira i da se otplaćuje.“ - izjavio je Boris Đorđević za Automagazin.

Boris nam ovom prilikom otkriva i još jednu eksluzivu - “Peugeot 206 RC je na doradi u Čačku (menjač, šper, roll cage, kompjuter itd...) i biće rentiran mom drugaru iz Kanade koji bi da dođe da vozi reli. Biće zanimljivo i sa njim jer on nema puno iskustva na reliju, ali se trkao u raznoraznim drugim trkalicama.“ U pitanju je Jay Esterer čovek čiji rad i bolid možete pogledati OVDE.
Dosta lepih vesti iz daleke Kanade, a nama u Srbiji ostaje da pozdravimo Borisov dolazak i prvi „domaći“ trkački Mitsubishi Lancer Evo IX. Nadajmo se da će ih uskoro biti još više. Po poslednjim informacijama automobil iz Slovenije u Srbiju stiže 19. septembra, a Boris je, u trenutku kada ovo objavljujemo, već na putu ka domovini.
Petar Janković - Automagazin
Jedan od vozača koji će 13. Interspeed Rally pamtiti po svom nastupu u novom automobilu, sa novim suvozačem i na novim stazama jeste nekadašnji reli šampion, Zoran Pavlović. Ekskluzivno za Automagazin, popularni "Zuka" otkriva svoje utiske sa 13. Interspeed relija, govori o organizaciji i komentariše trijumf Vladana Petrovića nad juniorskim šampionom sveta...
U galeriji Automagazin portala objavljena je galerija fotografija snimljenih na 13. Interspeed reliju. Fotografije snimljene u okolini Jagodine, možete pogledati klikom na
LINK.
Autor fotografija: Stefan Smiljković
Ubedljivom pobedom na poslednjem brzinskom ispitu, vozač OMV Rally Team-a, Vladan Petrović potvrdio je sjajan potencijal i zasluženo pobedio svetskog juniorskog prvaka, Patrika Sandella, koji ovoga puta nije imao sreće. Šveđanin je na poslednjem brzinskom ispitu zabeležio kašnjenje od 57,7 sekundi, zbog tehničkih problema...
Pravi sportski "rat" između Patrika Sandella i Vladana Petrovića nastavio se i na 6 brzinskom ispitu, gde je Sandell nadmašio Petrovića za 3,4 sekunde i trenutna razlika, pred poslednji brzinski ispit iznosi samo 2,2 sekunde!
Veliki preokret na 13. Interspeed reliju dogodio se na 5. brzinskom brzinskom ispitu, gde je počela da pada kiša. Patrik Sandell napravio je grešku, "izvrteo" se na stazi i izgubio 14,9 sekundi u odnosu na Vladana Petrovića, koji je preuzeo vođstvo u generalnom plasmanu relija. Draško Topalović i Vladica Rabrenović odustali zbog tehničkih problema...
Tog poznog leta 1996-te godine kao i obično sezona u reliju je bila u punom jeku. Upravo je bio završen Tara reli u organizaciji Gina BelPlast tima iz Bajine Bašte, tada jednog od najjačih reli timova u zemlji. Šef tima Obren Tešić okupio je ekipu majstora koja se po kvalitetu daleko izdvajala od ostalih konkurenata. Obren je vozio Ford Sierru Cosworth 4x4, Vlada Dubljanin Ford-a Escort-a, Milorad Mičić Swift-a GTi.
Četvrti brzinski ispit doneo je nova uzbuđenja i promene u plasmanu 13. Interspeed relija. patrik Sandell krenuo je da vraća "dug" Vladanu Petroviću, nadmašivši ga za 2,6 sekunde i trenutna razlika iznosi 13,7 sekudni. Draško Topalović zbog problema sa turbo punjačem pao je na 6. mesto u generalnom plasmanu...
I na drugom brzinskom ispitu danas, vozač OMV Rally Team-a, Vladan Petrović pokazao je zavidan potencijal, "skinuvši" novih 4 sekunde gostu iz Švedske, Patriku Sandellu. Draško Topalović pokazuje konstantnu vožnju i trenutno se nalazi na 3. poziciji. Sjajan potencijal na svojoj prvoj ovogodišnjoj domaćoj trci pokazuje Miloš Komljenović (Interspeed Racing Team).
Na prvom današnjem brzinskom ispitu Vladan Petrović (Subaru Impreza STI N11) je uzvratio udarac juniorskom svetskom prvaku, Patriku Sandellu (Mitsubishi Lancer EVO IX) sa simboličnih 1 sekundu prednosti...