AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2025

Najnovije vesti iz auto industrije

YU Rally - istorijski detalji

YU Rally - istorijski detalji

Ostao je još samo jedan dan do starta 40.OMV YU relija. Zaljubljenici u najlepšu i najtežu disciplinu auto sporta, uglavnom znaju kakvo je trenutno stanje domaćeg relija. A kako je YU reli izgledao pre trideset godina? Koliko smo napredovali?

YU Rally - istorijski detalji

12. maj 1977. godine. 11. YU Rally startuje u Beogradu. Tačno 100 posada sa nadom da će preći itinerer od 1406km, sa 14 brdsko brzinskih ispita dugih 196km. Među 19 inostranih posada, nalaze se veoma jake fabričke ekipe Škode, Wartburga i Trabanta. U januaru te iste godine, Čehoslovaci su slavili pobedu u grupi 2 na reliju Monte Carlo. Sa dva takva, identična automobila, evo ih i kod nas na našem najvećem takmičenju. Škoda 130 RS je tada nazivana "mini Stratos", po legendarnom modelu Lancie. Stručnjaci u Mladoj Boleslavi su za potrebe milicije, 1976. proizveli 1000 identičnih automobila, kako bi ovaj model dobio neophodnu homologaciju. 1300ccm, 125 KS, pogon na zadnje tockove, motor pozadi. Od 0-100km/h ubrzava za 7 sekundi. Ovo je naravno i bio pobednički auto. Za volanom Miroslav Zapadlo, a kraj njega inženjer Jirzi Motal. Malo sporiji od njih Svatopluk Kvajzar/Jirzi Kotek, takođe Čehoslovaci u Škodi 130 RS. Na itinereru preko Mionice, Titovog Užica, Bajine Bašte, Čačka, Vrnjačke Banje, Kraljeva, do cilja u Beogradu, najbrži domaći takmičar bio je Slovenac Aleš Pušnik. Rally ekipa Toper iz AMD Skofja Loka, sa Renaultom 5 Alpine je završila na trećem mestu generalnog plasmana. Iza njih novo ime i iznenađenje relija Branislav Kizmič u BMW od 1600ccm. Na petom mestu Gerber (SR Nemačka) u jačem BMW 2002. Fabrički Wartburg 353, sa vozačem Niebergalom je šesti, ispred poznatog Čehoslovaka Jozefa Srnskog u Ladi. Osmo mesto je bio veliki uspeh za našeg Mališu Vučkovica u Škodi 110, koga je na tom YU reliju, Škoda uvrstila u svoj fabrički tim. Deveto mesto je osvojio Austrijanac Karl Klementz (Opel Comodore), ispred Vićentija Savića (Fiat 128 SC). Na 11. YU reliju je nastupio i do cilja stigao i Italijan Filipi. Onaj isti Pjero, koji se kao i mnogi talentovani vozaci, KASNIJE "utopio" u beznađe naših kružnih trka. Wartburzi, dvotaktne, visoko-turažne "zujalice" su bile brže od naših momaka u "kečevima". Ista situacija u odnosu Trabant-Fića. Istočni Nemci su uz smešni, tandrkavi zvuk motora prosto leteli brzincima na Divčibarama, Tari, Lunovom Selu, Belim Zemljama, Goču, Razani, Krčmaru i Avali. Najbliži im je bio Slovenac Stojan Kastelić, kao i naš Tomić u Zastavama 750 Specijal. Borut je imao bolja vremena od Kastelića, ali ga je zamena točka i kvar "lagera", omeo da pobedi u konkurenciji šampionata Jugoslavije. U 1150 grupi 1, najbrži Miki Živanovic, ispred Pece Dobrohotova i Miluna Vesnića, svi u Zastavama 101. Na cilj je stiglo 37 jugoslovenskih i 14 stranih posada. Čuveni Mađar, Attila Ferjancz je bio vodeći do 4.SI "Bele Zemlje", ali je njegov Renault ostao u jednom jarku u blizini Titovog Užica. Jos jedan od favorita, Jozef Srnski (CSSR) je takodje odustao sa svojim Renaultom 17 Gordini. Zanimljivo je, da je tada vladao opšti utisak, da je ovo bio jedan od lakših YU relija! Nenad Nikolić - World Rallying Serbia

40. OMV YU Rally – Srđan Kondić: Spremni smo za start

40. OMV YU Rally – Srđan Kondić: Spremni smo za start

Treninzi za predstojeći 40. OMV YU Rally su u punom jeku, a organizator je izvršio sve pripremne radnje vezane za organizaciju trke i pripremu staza. Ekskluzivno za Automagazin, Srđan Kondić, suvozač Vladana Petrovića, iznosi svoje utiske pred samu trku...
Domaći reli - Milovan Vesnić ponovo na reli stazama!

Domaći reli - Milovan Vesnić ponovo na reli stazama!

U prelepoj atmosferi Autokomerc karting centra, danas je održana konferencija za medije povodom nastupa Milovana Vesnića na 40. OMV YU reliju. Posle osvajanja 6 titula državnog prvaka na kružnim stazama, Milovan će, zajedno sa našim trofejnim suvozačem, Božom Vesnićem, "koplja ukrstiti" sa izuzetno brzim konkurentima koji dolaze na 40. OMV YU reli...
Domaći reli – Bez Tara relija!

Domaći reli – Bez Tara relija!

Jubilarni 40-ti OMV YU reli biće poslednje takmičenje u sezoni 2007 za srpske relijaše. Definitivnim otkazivanjem Tara relija, koji je nakon pomeranja termina planiran da se održi u oktobru, reli sezona u Srbiji biće završena održavanjem samo četiri takmičenja.
40. OMV YU Rally – Lista prijava

40. OMV YU Rally – Lista prijava

Čekanju je došao kraj. Pred nama je lista prijava 40-tog, jubilarnog izdanja OMV YU relija. Na žalost, ili na sreću, zavisi iz kog ugla gledate, prosek ponovo "vade" komšije Bugari, ali ono što je veoma bitno, posle nekoliko godina pauze Srbi imaju dva vozača i što je bitnije, automobila, koji mogu da se bore za najviši plasman.
OMV Generalni sponzor 40. OMV YU Rally

OMV Generalni sponzor 40. OMV YU Rally

OMV, vodeća naftna i gasna grupacija centralne Evrope je i ove godine pokrovitelj najprestižnijeg reli takmičenja u Srbiji, YU Relija, koji se od 21. do 23. septmebra održava na Tari. U skladu sa svojim opredeljenjem ulaganja u razvoj reli sporta, OMV je poznat kao pokrovitelj velikih reli takmičenja u Evropi. I u ovoj godini jubileja, naše najpoznatije i najstarije reli takmičenje, kao i prethodnih, nosi službeni naziv OMV YU Rally.
Domaći reli - Vladan Petrović: Spremni smo za YU Rally!

Domaći reli - Vladan Petrović: Spremni smo za YU Rally!

Posle pobede na 13. Interspeed reliju, gde su savladali aktuelnog juniorskog prvaka sveta, Vladan Petrović i OMV Rally Team ne spavaju na lovorikama. Pouzdanje je na vrhuncu, a apetiti su porasli u nebo, i svi s nestrpljenjem očekuju predstojeći 40. OMV YU Rally...
13. Interspeed Rally - Miloš Komljenović napredovao

13. Interspeed Rally - Miloš Komljenović napredovao

Posle četiri trke u Svetskom reli šampionatu, Miloš Komljenović je završio i svoj prvi ovogodišnji nastup na "domaćem" terenu. Svi ljubitelji reli sporta s nestrpljenjem su očekivali da vide Miloša u domaćoj konkurenciji i ocene njegov napredak u kvalitetu vožnje. Posle 13. Interspeed relija svi se slažu u jednom: Miloš je brži nego pre odlaska u "visoko društvo"...
Domaći reli – Prvi srpski Mitsubishi Evo IX

Domaći reli – Prvi srpski Mitsubishi Evo IX

Još na otvaranju ovogodišnje sezone, Sajamskom reliju, ljubitelji sporta su imali prilike da se upoznaju sa Borisom Đorđevićem i njegovim novim prevozom, Mitsubishi Lancerom Evo IX. Automobil je tada vožen u klasi A6, a Boris je stigao do petog mesta u konkurenciji srpskih vozača. Ovoga puta Đorđević se vraća u Srbiju mnogo spremniji na mnogo jači YU reli.
Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.E. Evans109
2.K. Rovanpera66
3.T. Neuville59
4.S. Ogier58
5.O. Tanak57
6.A. Fourmaux44
7.T. Katsuta39
8.S. Pajari19