Najnovije vesti iz auto industrije
Domaći reli – Prvi srpski Mitsubishi Evo IX
Objavljeno: 11.09.2007.
Još na otvaranju ovogodišnje sezone, Sajamskom reliju, ljubitelji sporta su imali prilike da se upoznaju sa Borisom Đorđevićem i njegovim novim prevozom, Mitsubishi Lancerom Evo IX. Automobil je tada vožen u klasi A6, a Boris je stigao do petog mesta u konkurenciji srpskih vozača. Ovoga puta Đorđević se vraća u Srbiju mnogo spremniji na mnogo jači YU reli.
Boris, ili popularno Tajvanac, živi i radi na relaciji Hong-Kong – Kanada, i pored mnogobrojnih obaveza, iz čiste ljubavi prema reli sportu, svake godine "prevali" dalek put da bi se pojavio na nekoliko domaćih takmičenja. I prošle godine smo imali prilike da ga gledamo na prestižnom YU reliju za volanom, u poslednji čas spremljenog, Peugeota 206 RC. U iščekivanju povratka u zemlju, Boris veoma uspešno vozi karting u Kanadi gde je ovogodišnji šampion klase i sprema svog Evo IX u vrhunsku N mašinu.

“Mitsubishi je došao kao auto grupe A , ali zbog nedostatka konkurencije odlučio sam da se prebacim u N4. To znači nov motor, turbina, diferencijali, itd. Trebalo bi da sve bude gotovo do 12. septembra i da imam full grupe N auto sličan po snazi kao onaj Bugarina Illieva, bez velikih kocnica. Auto mi radi Silvan Lulik, legenda jugoslovenskog relija. Čovek ne samo da poznaje gradivo već je i odličan dasa za zezanje. U međuvremenu, dok se auto polako radi, uspevam da rentiram po Sloveniji i da pokrivam troškove razvoja, te se nadam da ćemo imati auto koji će biti konkurantan bar u Srbiji sa Vladom, Simićem i Topalovićem. Ako uspem da dođem ranije malo i treniram i auto bude spreman mogao bi lepo da se vozam na Yu reliju. Ako ne, onda će opet biti natezanje, ali tako je to kada nemaš vremena da se posvetiš treningu dovoljno. Učimo stazu na brzincima i družimo se. Auto će posle relija da ide nazad u Sloveniju da se rentira i da se otplaćuje.“ - izjavio je Boris Đorđević za Automagazin.

Boris nam ovom prilikom otkriva i još jednu eksluzivu - “Peugeot 206 RC je na doradi u Čačku (menjač, šper, roll cage, kompjuter itd...) i biće rentiran mom drugaru iz Kanade koji bi da dođe da vozi reli. Biće zanimljivo i sa njim jer on nema puno iskustva na reliju, ali se trkao u raznoraznim drugim trkalicama.“ U pitanju je Jay Esterer čovek čiji rad i bolid možete pogledati OVDE.
Dosta lepih vesti iz daleke Kanade, a nama u Srbiji ostaje da pozdravimo Borisov dolazak i prvi „domaći“ trkački Mitsubishi Lancer Evo IX. Nadajmo se da će ih uskoro biti još više. Po poslednjim informacijama automobil iz Slovenije u Srbiju stiže 19. septembra, a Boris je, u trenutku kada ovo objavljujemo, već na putu ka domovini.
Petar Janković - Automagazin
Treninzi za predstojeći 40. OMV YU Rally su u punom jeku, a organizator je izvršio sve pripremne radnje vezane za organizaciju trke i pripremu staza. Ekskluzivno za Automagazin, Srđan Kondić, suvozač Vladana Petrovića, iznosi svoje utiske pred samu trku...
Ostao je još samo jedan dan do starta 40.OMV YU relija. Zaljubljenici u najlepšu i najtežu disciplinu auto sporta, uglavnom znaju kakvo je trenutno stanje domaćeg relija. A kako je YU reli izgledao pre trideset godina? Koliko smo napredovali?
U prelepoj atmosferi Autokomerc karting centra, danas je održana konferencija za medije povodom nastupa Milovana Vesnića na 40. OMV YU reliju. Posle osvajanja 6 titula državnog prvaka na kružnim stazama, Milovan će, zajedno sa našim trofejnim suvozačem, Božom Vesnićem, "koplja ukrstiti" sa izuzetno brzim konkurentima koji dolaze na 40. OMV YU reli...
Jubilarni 40-ti OMV YU reli biće poslednje takmičenje u sezoni 2007 za srpske relijaše. Definitivnim otkazivanjem Tara relija, koji je nakon pomeranja termina planiran da se održi u oktobru, reli sezona u Srbiji biće završena održavanjem samo četiri takmičenja.
Čekanju je došao kraj. Pred nama je lista prijava 40-tog, jubilarnog izdanja OMV YU relija. Na žalost, ili na sreću, zavisi iz kog ugla gledate, prosek ponovo "vade" komšije Bugari, ali ono što je veoma bitno, posle nekoliko godina pauze Srbi imaju dva vozača i što je bitnije, automobila, koji mogu da se bore za najviši plasman.
OMV, vodeća naftna i gasna grupacija centralne Evrope je i ove godine pokrovitelj najprestižnijeg reli takmičenja u Srbiji, YU Relija, koji se od 21. do 23. septmebra održava na Tari. U skladu sa svojim opredeljenjem ulaganja u razvoj reli sporta, OMV je poznat kao pokrovitelj velikih reli takmičenja u Evropi. I u ovoj godini jubileja, naše najpoznatije i najstarije reli takmičenje, kao i prethodnih, nosi službeni naziv OMV YU Rally.
Posle pobede na 13. Interspeed reliju, gde su savladali aktuelnog juniorskog prvaka sveta, Vladan Petrović i OMV Rally Team ne spavaju na lovorikama. Pouzdanje je na vrhuncu, a apetiti su porasli u nebo, i svi s nestrpljenjem očekuju predstojeći 40. OMV YU Rally...
Iako je na 13. Interspeed Rally došao sa jasnim ciljem da sačuva vodeće mesto u nacionalnom reli šampionatu (klasa N3), Srđan Petrović nije razočarao sve reli fanove, uspevši da pobedi svog najvećeg konkurenta, Srđana Višnjića, na tri brzinska ispita...
Posle četiri trke u Svetskom reli šampionatu, Miloš Komljenović je završio i svoj prvi ovogodišnji nastup na "domaćem" terenu. Svi ljubitelji reli sporta s nestrpljenjem su očekivali da vide Miloša u domaćoj konkurenciji i ocene njegov napredak u kvalitetu vožnje. Posle 13. Interspeed relija svi se slažu u jednom: Miloš je brži nego pre odlaska u "visoko društvo"...