45. Rally Serbia - Krum Donchev pobednik i šampion Srbije!

U organizaciji Srpskog automobilskog saveza (SAS), proteklog vikenda je održan 45. Rally Serbia, koji je trebao da bude naše najkvalitetnije automobilsko takmičenje. Posle mnogobrojnih organizacionih problema, umesto 15 brzinskih ispita, održano je samo 12 "brzinaca". Pobednik je Krum Donchev (Peugeot 207 S2000), koji je postao i šampion otvorenog prvenstva Srbije u reliju...

Zoltán Bessenyey i Yulianna Nyirfas - Subaru Impreza N12b
Posada Krum Donchev i Petar Yordanov bila je najbrža tokom oba dana takmičenja i zasluženo je slavila na cilju na Trgu Republike. S obzirom da je Donchev bio najbrži tokom oba dana relija, koja su se za šampionat Srbije bodovala kao dva odvojena takmičenja, Bugarin je postao šampion otvorenog prvenstva Srbije u reliju (prvu pobedu je zabeležio na Beogradskom reliju, o čemu smo pisali OVDE). Zanimljivo je da su već na prvom održanom brzinskom ispitu, sa staze izleteli Dimitar Iliev (Škoda Fabia S2000) i Petar Gyoshev (Peugeot 207 S2000), ali su oni restartovali u nedelju po rally2 pravilu. Gyoshev ni u nedelju nije imao sreće, jer je njegov automobil počeo da gori na cilju brzinskog ispita "Košutnjak". Pravovremenom reakcijom suvozača, sprečen je veći požar.

Serdar Bostanci - šef tima Castrol Ford Team Turkey
Najzanimljivija borba se vodila za drugo mesto u generalnom plasmanu, između mađarskog takmičara Zoltána Bessenyeya (Subaru Impreza N12b) i najbržeg srpskog takmičara na ovom reliju, Todora Stamenkovića u Mitsubishi Lanceru EVO IX. Mađar je u drugi dan takmičenja ušao sa prednošću od 4.3 sekunde. Popularni Toša je pojačao tempo na brzinskim ispitima u okolini Beograda, ali borba za drugo mesto je ostala u senci borbe za treće mesto. Pitate se kako? Takmičaru iz Turske, vozaču tima Castrol Ford Team Turkey, Yağızu Avcıju (Ford Fiesta S2000) nije bilo dovoljno 4. mesto za osvajanje Kupa Istočne Evrope, jer je vodeći bio Krum Donchev, pa je na scenu stupila taktika. Turski tim je uložio prigovor na Stamenkovića, zbog toga što je iz svog automobila izbacio rezervni točak, što je rezultiralo diskvalifikacijom srpskog takmičara iz "evropskog plasmana". Iako to sigurno nije donelo značajnu prednost Stamenkoviću, šef tima Ford Turska je taktičkim potezom eliminisao "protivnika" i svom vozaču pomogao da stigne do titule šampiona u kupu Istočne Evrope.

Todor Stamenković i Bratislav Jovanović - Mitsubishi Lancer EVO IX
Todor Stamenković nam je otkrio svoje utiske sa relija Srbija, kao i razlog zbog kojeg je izleteo sa staze na poslednjem brzinskom ispitu (Avala): "Suvozač (Bratislav Jovanović) i ja smo se spremali za ovaj reli kao nikada do sada. Tim je posle relija na Zlatiboru radio danonoćno, kako bi pripremio automobil za ovaj reli. Na početku takmičenja, na Divčibarama, nastupili smo na intermedium pneumaticima, što je bila pravilna odluka. Sve je vrhunski funkcionisalo u subotu. Međutim, poslednji brzinski ispit "Avala" održan je u nedelju posle podne, kada je temperatura bila viša, a na stazi skoro da nije bilo vlažnih deonica, pa su intermedium pneumatici "popustili", što je rezultiralo izletanjem sa staze na vrhu Avale. Na Rally Serbia smo prvi put isprobali asfaltni "set-up" i velike kočnice, što je veliko poboljšanje u odnosu na stari set. Što se diskvalifikacije tiče, moram da priznam da nisam znao da ne smem da izbacim točak iz automobila, kao i da nisam to učinio da bi ostvario prednost. Točak sam izbacio, zato što mi je pukla "guma", pa sam nešto pre "vremenske kontrole" izbacio ostavio oštećen točak pored staze."

Yağız Avcı i Bahadır Gücenmez - Ford Fiesta S2000
Četvrto mesto u generalnom plasmanu je zabeležio Vladica Rabrenović u automobilu Renault Clio Sport, koji je bio brži od Antona Titova u kvalitetnijem automobilu Citroen DS3 R3T. Još jednom sjajnu vožnju je prikazao i Mile Cvjetičanin u automobilu Yugo, kao i Jovana Jovanović u automobilu VW Polo, a sve pohvale zaslužuju i takmičari u klasi 1 (Zastava Yugo 55).
Umesto pravog takmičarskog spektakla, naše najznačajnije reli takmičenje već od samog starta je više ličilo na show koji se odvijao po nekim čudnim "pravilima". Reli je kraljica svih autosportskih disciplina i zato je ovaj sport zaslužio jedno veliko izvinjenje. Svi organizatori autosportskih takmičenja u Srbiji, moraju da se uozbilje, moraju da edukuju kadrove koji učestvuju u realizaciji takmičenja, da definišu prioritete i da podignu nivo odgovornosti. Takođe, mnogo veća pažnja mora da se posveti medijima.

Vladica Rabrenović i Radmil Radivojević - Renault Clio Sport
Rally Serbia 2012 - FIA Generalni plasman:
1. Krum Donchev (Peugeot 207 S2000)
2. Zoltan Bessenyey (Subaru Impreza N12b)
3. Yagiz Avci (Ford Fiesta S2000)
4. Vladica Rabrenović (Renault Clio)
5. Anton Titov (Citroen DS3 R3T)
6. Hristo Atanasov (Citroen Saxo)
7. Mihail Simeonov (Opel Corsa)
Tekst: Goran Sarić - Automagazin portal
Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal