Novi fokus OMV-a u korporativnom sponzorstvu

Kraj 2007. godine predstavlja i kraj sponzorskih aktivnosti OMV-a u međunarodnim i nacionalnim reli takmičenjima, obzirom da se fokus u oblasti sponzorstva prebacuje na društveni sektor i obnovljive energije. Od 2008. godine, za svaku od pomenutih oblasti će se izdvajati odgovarajuća sredstva. Angažovanje OMV-a u reli sportu je bilo veoma uspešno, pa će se i u novim oblastima sponzorstva slediti ovaj primer.

OMV se u reli sportu angažuje kroz integrisani model sponzorstva i trenutno je pokrovitelj OMV Kronos Citroen tima Svetskog šampionata, dva OMV BIXXOL reli tima, kao i timova u nacionalnim šampionatima Češke republike, Slovenije, Rumunije, Bugarske, Srbije, Mađarske i Slovačke. Uz to, OMV podržava i reli takmičenja u Austriji, Mađarskoj, Nemačkoj i Srbiji. Svi ovi projekti se obustavljaju od sezone 2008. “Sa velikom ambicijom, uspešno smo realizovali i konstantno unapređivali ovaj reli projekat. Međutim, dostigli smo njegov vrhunac i zbog toga smatramo da je pravi trenutak da krenemo u nove izazove. A novi izazovi leže u proširivanju naših aktivnosti u društvenom sektoru kao i onih koje se tiču obnovljivih energija”, objašnjava Brigita Milviš (Brigitte Mühlwisch) direktor za korporativno sponzorstvo u OMV-u. Obzirom na ovakvu perspektivu, trenutno se razmatra i ocenjuje dalje angažovanje OMV CNG (Komprimovani prirodni gas) reli tima, a odluka se očekuje u toku nekoliko narednih nedelja.

Hvala svima onima koji su na bilo koji način učestvovali Za uspešnu realizaciju OMV sponzorskih aktivnosti u reli sportu treba zahvaliti velikom broju angažovanih strana. Pre svega, naravno, to su vozači i suvozači iz 15 zemalja koji su samo u poslednje 4 godine prikupili 214 poena u Svetskom reli šampionatu (FIA World Rally Championship: WRC, P-WRC, JWRC). Treba zahvaliti angažovanim timovima ali i organizatorima i domaćinima takmičenja. Naravno, uspehu su doprineli i predstavnici medija koji su aktivno i energično podržavali ove aktivnosti u protekle četiri godine. Sve aktivnosti OMV-a u reli sportu trajaće do kraja 2007. Vrhunac ove sezone u nacionalnim okvirima je reli“OMV Rally Waldviertel” koji će se održati od 8-10. novembra u Austriji. U Svetskom reli šampionatu, poslednje takmičenje za OMV Kronos Citroen reli tim Svetskog šampionata i dva OMV BIXXOL reli tima biće Velški reli (Wales Rally GB) koji se održava od 30. novembra do 2. decembra. OMV u FIA Svetskom reli šampionatu Uspešan istorijat angažovanja u reli sportu 2004. godine otpočela je nova era u sponzorisanju reli sporta za OMV. OMV je angažovao tri automobila u konkurenciji FIA Production Svetskog reli šampionata. Sa tri zabeležene pobede, OMV reli tim Svetskog šampionata postao je najuspešniji tim u toj seriji. Uz to, Finac, Jani Paasonen završio je na trećem mestu u ukupnom plasmanu ove serije. Posebno zapaženo bilo je takmičenje mladih, na kome je pobedio Nemac, Sebastian Vollak, koji je nakon ove pobede stekao mogućnost da se takmiči čitave sezone. Otpočelo se i sa sponzorisanjem naziva trke u okviru FIA Svetskog reli šampionata. Sa OMV ADAC relijem Nemačke, OMV je intenzivirao svoje internacionalne aktivnosti.

OMV reli tim Svetskog šampionata po prvi put u 'kraljevskoj klasi' Manfred Štol (Manfred Stohl) se po prvi put takmičio 2005. godine u deset trka Svetskog reli šampionata u kraljevskoj klasi. Ubrzo je ovaj 35-godišnji Bečlija proslavio i svoj prvi veliki uspeh u modelu Citroen Xsara WRC. Njegovo drugo mesto na Kipru i treće u Australiji značili su i po prvi put mesta na pobedičkom postolju za OMV tim. Njegov timski kolega, Španac Ksavijer (Xavier) Pons, takmičio se u šest trka. U grupi N OMV reli tim Svetskog šampionata predstavljala je Britanka Natali Beret (Natalie Barratt), koja je tada bila jedina žena vozač na reli takmičenjima. I ovoga puta, grupacija je bila sponzor imena, ali i glavni sponzor OMV ADAC relija u Nemačkoj, koji predstavlja jednu od 16 trka FIA Svetskog reli šampionata. OMV i u plasmanu konstruktora U 2006. godini, međunarodni reli projekat se dalje razvijao. Manfred Štol se takmičio u svih 16 trka Svetskog reli šampionata za OMV Peugeot norveški reli tim. Njegov timski kolega, Henning Solberg takmičio se u deset trka. Četiri puta Štol je osvajao neko od prva tri mesta u trkama i na taj način zauzeo četvrto mesto u ukupnom plasmanu Svetskog reli šampionata. Ovo je ujedno i najbolji pojedinačni rezultat člana privatne posade u istoriji Svetskog reli šampionata. Norvežanin Solberg je takođe ostvario veliki uspeh osvojivši treće mesto u Turskoj i četvrto u Finskoj. U ovoj kategoriji Svetskog reli šampionata OMV CEE tim angažovao je još dva vozača koja su osvajala poene. Nemac Aaron Burkart, takođe je dokazao svoj talenat na FIA Svetskom reli šampionatu za juniore. Ova godina je ujedno bila i poslednja godina u kojoj je OMV bio sponzor naziva za nemački ADAC reli. OMV tim po prvi put neutralizovan od emisije CO2 Povratak Citroen-a u svetski šampionat je označila 2007. godinu. OMV Kronos Citroen tim Svetskog šampionata proslavio je svoj najveći uspeh kada je Belgijanac Fransoa (Francois) Duval bio u vođstvu prvog dana Relija u Nemačkoj, da bi reli okončao na odličnom drugom mestu. U okviru Svetskog reli šampionata u konkurenciji 'Production car', zabeleženo je sve veće angažovanje vozača iz zemalja OMV grupacije. U ovim serijama, dva OMV BIXXOL reli tima takmičila su se sa vozačima iz Češke republike, Slovenije, Mađarske, Bugarske i Rumunije. Još veću pažnju publike na ovu scenu usmerile su nove aktivnosti OMV-a. Krajem marta, OMV Kronos Citroen tim Svetskog reli šampionata postao je prvi i za sada jedini tim u okviru FIA Svetskog reli šampionata koj se takmiči neutralizovan od emisije CO². Manfred Štol i Ilka Minor su se u Nemačkoj takmičili u automobilu koji su oslikala deca, što je predstavljalo vezu sa obrazovnim projektom OMV Move & Help. U te svrhe, OMV donira 20 evra za svaki pređeni kilometar tima u specijalnoj etapi. Na kraju godine, ukupan iznos prikupljen na ovaj način ide u korist obrazovnih programa u organizaciji SOS Dečjeg sela, Caritas-a i UNICEF-a za decu Evrope i Pakistana.

OMV u Nacionalnom reli šampionatima OMV se takođe sa ponosom može osvrnuti na impresivne rezultate ostvarene u Nacionalnim reli šampionatima. U proteklih nekoliko godina, OMV timovi su zabeležili brojne šampionske titule u Češkoj, Sloveniji, Rumuniji, Bugarskoj, Srbiji, Mađarskoj i Slovačkoj. Osim toga, OMV je takođe bio predstavljan i kao sponzor imena na nacionalnim reli manifestacijama u Austriji, Mađarskoj, Nemačkoj i Srbiji. Po prvi put u svetu, na Austrijskom šampionatu, za OMV tim uspešno se takmičio jedan automobil na prirodni gas marke Mitsubishi. Goran Sarić - Automagazin