Domaći reli – Draško Topalović - Kraj dečijih bolesti

Ima li nekoga ko prati domaći reli sport a da nije čuo za Veterinara? Mi fanovi relija možda jesmo “malo” čudni ali nam lekarska pomoć te vrste još nije potrebna. Šalu na stranu, Draško Topalović poznatiji kao Veterinar već dugo godina praši srpskim reli stazama i nije ga potrebno posebno predstavljati.

Nakon kratke pauze Draško nam se prošle godine vratio u velikom stilu u “velikom” automobilu. Šampionski Mitsubishi Lancer Evo VI Vlade Petrovića sada već drugu sezonu predstavlja “oružje” popularnog Veterinara pa samim tim publika očekuje da je period adaptacije prošao i da su na redu rezultati. Na cilj prvog relija sezone voženog na stazama Avala i Košutnjak Topalović je stigao kao peti u generalnom plasmanu (2 sec iza četvrtoplasiranog Višnjića) i treći u klasi 3. Sigurno da je moglo i bolje a sam Draško Topalović nas eksluzivno za Automagazin upoznaje sa problemima pre i za vreme relija Zemun.

- Prvi reli je završen. Utisci? Utisci sa prvog relija su podeljeni. Loši zbog problema koji su nastali prilikom odlaska na tehnički pregled i misterioznog curenja ulja. Svi u ekipi su bili zabrinuti da li će uspeti da pronađu i reše ovaj problem i da osposobe auto da izdrži do kraja. Tokom noći majstor Ljuba uz svesrdnu pomoć Saleta skinuo je menjač, diferencijal, zamajac, korpu lamelu i sve ponovo predihtovao ali posle cele noći rada podkrao im se propust koji smo uvideli tek posle prvog brzinca. Spalo je crevo od turbine koje nije bilo dobro pričvršćeno i kada već na prvom brzincu izgubiš skoro 30 sekundi u odnosu na konkurente jako je teško takav zaostatak nadoknaditi posebno kada su ti konkurenti takvi majstori volana. Posle ovakvih pehova, umora zbog neprospavane noći, ipak moram da budem zadovoljan svojim plasmanom. S druge strane izuzetno i prijatno sam bio iznenđen brojem gledalaca na svim delovima brzinaca čime je potvrđeno da u Srbiji postoji veliki broj simpatizera relija. - Druga godina sa Lancerom Evo VI. Kako ste zadovoljni sobom u Mitsubishiju i samim automobilom koji je čujem odlično pripremljen za ovu godinu? Kao što sam rekao više puta do sada u Lanceru se osećam kao da sam ga vozio ceo život i žao mi je što nisam ranije imao mogućnost da vozim ovakav automobil. Što se tiče pripremljenosti automobila sve na njemu je novo i posle dečijih bolesti koje smo zajedno preboleli tokom prošle godine i na početku ove sezone mislim da će posmatrači biti zadovoljni našim nastupima. Naravno i jedan od uslova da bi sve funkcionisalo kako treba je da nabavim novu tablicu VETERINAR obzirom da su mi stare negde "zaturili" u garazi Interspeed-a.

- Cilj ove sezone je? Svako ko se bavi bilo kojom sportskom disciplinom ima cilj da bude prvi te ja kao dugogodišnji sportista imam i dalje volju i želju da i sa ovim automobilom osvojim šampionsku titulu kao i da ekipno budemo prvi. - Komentar kalendara i stanja reli sporta u 2008 godini. Šta reći za stanje reli sporta osim da je posle godina stagnacije vrlo ambiciozno usvojen kalendar takmičenja za ovu sezonu sa 8 relija. Mišljenja sam da je optimum za naše uslove 6 relija, prvenstveno zbog finansijskih poteškoća koje svaka posada ima. Kao što je opšte poznato bez obzira što je reli disciplina u kojoj nema afera i raznih zakulisnih radnji, niko od nas nema pravog sponzora koji svojim sredstvima može da nas takmičare oslobodi bremena manjka para.

- Uključeni ste u organizaciju Valjevskog Relija. Ima li novosti po tom pitanju? Da ASK AUTOSPORT uz svesrdnu pomoć kompanije VUJIĆ iz Valjeva vraća reli posle višegodišnje pauze na Divčibare, na opšte zadovoljstvo kako takmičara tako i gledalaca.Što se tiče organizacije relija sve pripreme teku po planu i programu i mišljenja sam da će ekipa koja priprema ovo takmičenje postaviti nove parametre u organizaciji reli takmičenja ostalim organizatorima. - Prošle godine gledali smo Vas na Delta Rally-u u Hrvatskoj. Putujete li i ove sezone u inostranstvo? Naš plan je pre početka sezone bio da bar dva relija vozimo u inostranstvu.Na moju žalost ove godine ne idemo na Deltu jer je jedan od članova DCD AUTOSPORT Rally tima još u oktobru prošle godine baš za taj vikend zakazao svadbu te nam je jedino što je sigurno ostalo da kao tim idemo na Bugarski reli u Julu. Što se tiče potencijalnog učešća ne nekom drugom reliju u okruženju mnogo će zavisiti od plasmana u domaćem šampionatu i finansijskih mogućnosti.

Petar Janković - Automagazin