Domaći reli – Srđan Višnjić zadovoljan početkom sezone

Šampionat Srbije u reliju započeo je odličnom predstavom u Beogradu. Zemunski reli tradicionalno otvara sezonu a jedan od najzapaženiji aktera na stazama Avala i Košutnjak, kao što se i očekivalo, bio je vozač XM Racing Teama Srđan Višnjić. Sada kada su se utisci slegli Automagazin Vam prenosi kratak razgovor sa pobednikom grupe 2 i četvrtoplasiranim u generalnom plasmanu relija Zemun.

Od četvorostrukog Šampiona i nosioca Zlatne Kacige niko nije ni očekivao ništa drugo do atraktivnu vožnju a popularni Buda je mnogobrojnoj publici na konačno sunčanim brzincima Avala i Košutnjak priredio spektakl i umalo dramu. Iako je klasa 2 našeg šampionata (N3) siromašna po broju učesnika Vladica Rabrenović sa novim Renault Cliom i Vladimir Zečević sa moćnim Peugeotom 206 RC predstavljali su ozbiljnu konkurenciju ali Višnjić je i pored problema sa kočnicama glavnog konkurenta imao u štoperici. I tu je naravno izašao kao pobednik. Novi rekord klase na brzinskom ispitu Avala iznosi 7:31.6 a brzinskog ispita Košutnjak 5:09.2. Predpostavljate ko je vlasnik ovih vremena.

Naš razgovor sa Srđanom započeli smo pitanjem o opštem utisku o rezultatu, vožnji i opasnoj ekscesnoj situaciji na SS3 Košutnjak koja ga je umalo stajala plasmana. ” Zadovoljan sam plasmanom koji sam realno i očekivao. Sebi sam postavio cilj da tokom takmičenja isprobam automobil i, ako je moguće, popravim vreme od prethodne godine a time i potvrdim kvalitet novog automobila. Već posle prvog brzinca zadnje kočnice su počele prejako da koče zbog kvara na korektoru kočenja. Tada upadam u dve teške situacije. Prva je na Avali - ulazak u nacionalni park - automobil mi se zaneo na kočenju, i druga situacija na Košutnjaku, takođe na kočenju kod restorana Golf, gde sam se ovoga puta i okrenuo (što ste mogli da vidite i na internetu). Posle ovoga popuštam tempo i do kraja relija vozim obazrivo.”

I dalje nastupate sa Renault Cliom grupe N, da li je to isti automobil sa kraja prošle godine? ”Automobil sa kojim sam nastupio je stari-novi automobil, pripremljen isključivo u domaćim radionicama (ovo govorim sa ponosom). Motor je napravio čuveni Miško- Trovač, a kako radi već smo čuli (ja sam zadovoljan). Menjač je napravljen u Čačku, u radionici Miška Subotića, karoserija i rol-bar u radionici Sportiko kod Zlatka Dobrote, trapove je pravio Peki, a majstor Sale je sve složio i od ovih elemenata napravio odličan trkački automobil.” Iz klase je otišao prošlogodišnji vice-šampion Srđan Petrović ali je stigla opasna konkurencija u vidu Vladice Rabrenovića a tu je i Vladimir Dika Zečević. Osećate li se „ugroženo“? ” Klasa je sada siromašnija za jedan odličan automobil (Srđana Petrovića) ali je temperaturu podigao Vladica Rabrenović. Mislim da ćemo uživati u dobrim borbama i Dika, i Vladica i ja.”

Prošle godine organizacija relija Zemun je pomalo zatajila. Ove godine je bilo bolje? ”Za razliku od prošle godine, reli je protekao kao što je i najavljeno. Nije bilo otkazivanja brzinaca tako da možemo da kažemo da je organizacija odradila svoje.” Na kraju jedno pitanje kao lideru XM Teama. U sezonu ste krenuli ambiciozno sa pet automobila. Koji su prioriteti i planovi do kraja godine? ”U Šampionat 2008. ušli smo sa višim ciljem, a to je osvajanje bodova za klub (XM Racing team) i za ekipu sponzora (XM Company i Triglav osiguranje). Krenuli smo u šampionat sa četiri automobila – Zečević, Stamenković, Višnjić, Mandić i petim koji će samo na nekim relijima voziti Petar Matović. U ovoj situaciji prepoznali smo zajedničke ambicije sa ljudima iz Triglav osiguranja, a to je borba do pobede i zanimaju nas samo najbolji rezultati. Čak i pored jako dugog domaćeg kalendara (8 relija), pokušavamo da nađemo slobodan termin za još neko takmičenje u inostranstvu jer je to upravo jedan od načina da se potvrde zajedničke ambicije XM Company i Triglav osiguranja. Petar Janković - Automagazin