AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2020
www.automagazin.rs
Poredak - WRC Vozači
1.G. Galli0
2.B. Bouffier0
3.S. Wiegand0
4.J.M. Latvala0
5.K. Meeke0
6.E. Evans0
7.A. Mikkelsen0
8.J. Melicharek0

Najnovije vesti iz auto industrije

Domaći reli, Tara 2008 – Sećanje na Obrena Tešića

Domaći reli, Tara 2008 – Sećanje na Obrena Tešića

Nakon godinu dana pauze Tara Rally se vratio u Šampionat Srbije. Poznat i kao Memorijal Obrena Tešića, reli koji je dobio ime po istoimenoj planini na čijim se obroncima vozi, čuva i sećanje na velikog čoveka i sportistu. Automagazin Vam u potpunosti prenosi prošlogodišnji tekst objavljen na godišnjicu Obrenove smrti, 08. septembra.

Domaći reli, Tara 2008 – Sećanje na Obrena Tešića

Tog poznog leta 1996-te godine kao i obično sezona u reliju je bila u punom jeku. Upravo je bio završen Tara reli u organizaciji Gina BelPlast tima iz Bajine Bašte, tada jednog od najjačih reli timova u zemlji. Šef tima Obren Tešić okupio je ekipu majstora koja se po kvalitetu daleko izdvajala od ostalih konkurenata. Obren je vozio Ford Sierru Cosworth 4x4, Vlada Dubljanin Ford-a Escort-a, Milorad Mičić Swift-a GTi. Obren je posle velike borbe sa Silvanom Lulikom uspeo da pobedi na "domaćem" reliju sa 19 sec prednosti bukvalno u poslednja dva brzinca (pre njih je Lulik imao prednost od 1 sec). Pobeda je bila tu a do osvajanja treće uzastopne titule i Zlatne kacige AMSJ-a ostala su još samo dva relija-Trayal i YU. Tešiću je oduvek bila želja da pobedi u generali na našem najtežem reli takmičenju i te '96-te je imao realne šanse da planove konačno i ostvari. Na žalost zla sudbina ga je odvojila od svega- porodice, prijatelja, ljubitelja reli-sporta, i predstojeći Trayal reli zavio je sve u crno. Kao uvek i te 1996-te godine gledao sam Trayal reli na omiljenom delu kod sela Rožanstva i još danas se dobro sećam Obrenovog prolaza i odlučnosti u očima koja je odavala predanost samo jednom cilju- pobedi. To je poslednji put da sam prisustvovao Obrenovom prolasku, kobni Volujac sam planirao da gledam ali ipak nisam. Do mene je stigla samo vest - "Poginuo Obren" ! Nisam ga nikada upoznao, ali sam dobro znao veličinu tog čoveka i koliko je značio za reli sport uopšte. Svi su znali, čak i oni koji nisu prisustvovali ni jednom reliju. Bio je to težak udarac za celu Bajinu Baštu i užički region uopšte. Posle njegove smrti reli sport je nekako krenuo nizbrdo i do dan danas na moju veliku žalost nije se zaustavio. Obren Tešić je rođen u Rači 17. septembra 1955-te godine. Relijem je počeo da se bavi 1979-te godine vozeći, šta drugo nego Zastavu 750, za AMD Aca Stamenić iz Bajine Bašte. Prvi reli na kome je učestvovao je reli u Kraljevu koji se bodovao za prvenstvo Srbije. 1985 godine prelazi u AMD Srbija gde fiću vozi još dve sezone. U Juga seda 1987-me godine takmičeći se u grupi A, a te sezone nastupio je i u Bugarskoj. 1990-ta godina je presudna u nastavku Obrenove karijere. Osim toga što počinje da vozi Juga grupe N počinje saradnja sa suvozačem i velikim prijateljem Nenadom Damljanovićem sa kojim iste sezone osvaja vicešampionsku titulu. Već naredna sezona posadi Tešić/Damljanović donosi prvu šampionsku titulu. 1993-će ponovo je bio nadomak osvajanja titule ali na poslednjem brzinskom ispitu, samo četiri kilometra pre cilja, puca mu pneumatik i njegova prednost od 17 sekundi se pretvorila u zaostatak od četiri. Sledeće sezone od Vlada Dubljanina kupuje Suzuki Swift GTi sa kojim pored titule u klasi, osvaja i titulu u generalnom plasmanu prvenstva Jugoslavije u reliju. 1995-te godine ASK Gina BelPlast mu kupuje Ford Sierru Cosworth 4x4 sa kojom ponovo osvaja dve titule, i u najjačoj klasi i u generalnom plasmanu. Zlatna kaciga je bila nadomak ruke. I te kobne 1996-te je vodio u generali, i nadao se konačno pobedi na YU reliju. Trayal reli je od samog početka krenuo veoma loše. Prvog dana takmičenja pukla mu je guma, imao je probleme sa auspuhom i velikih poteškoća sa menjačem. Drugog dana je pokušao da nadoknadi izgubljeno, vozio je na granici mogućeg sa istrošenim gumama po vlažnom asfaltu. Volujac je tada vožen nizbrdo i samo pet stotina metara pre cilja brzinca Obren gubi kontrolu i izleće sa staze. Smrt je nastupila trenutno. Nenad Damljanović iako i sam teško povređen uspeva da izađe iz automobila i zaustavi takmičare. Na žalost i pored svih napora spasilaca i prisutne publike Obrenu nije bilo pomoći. Osmog septembra ove godine navršiće se dvanaest godina od kada nema Obrena Tešića. Ovim tekstom želim da odam poštu velikanu domaćeg relija i da podsetim mlade generacije koje od skoro prate reli sport ko je bio veliki Obren, oni stariji koji su ga poznavali uživo ili indirekno sa reli staza sigurno ga nikada neće zaboraviti. Petar Janković - Automagazin

Serbian Rally 2008 – Upoznajte brzinski ispit 1,4,7 Vrela

Serbian Rally 2008 – Upoznajte brzinski ispit 1,4,7 Vrela

Predstojeći Serbian Rally u izdanju za 2008-mu godinu pretrpeo je dosta izmena. Prvi dan koji se vozi u okolini Užica i Zlatibora nepoznanica je kako za vozače tako i za gledaoce, pa Automagazin web portal pokreće mini-seriju tekstova kojom svima želi da približi nove, izuzetno atraktivne brzinske ispite. Krenućemo naravno od samog početka, BI Vrela...
Tara Rally 2008 - Galerija fotografija

Tara Rally 2008 - Galerija fotografija

Brojna publika na Tari danas je uživo propratila bravure naših najboljih reli vozača. Za sve one koji nisu mogli da nam se pridruže dostupna je galerija fotografija akcije sa Tara Rally-a 2008.
Tara Reli 2008 - ON LINE!

Tara Reli 2008 - ON LINE!

Ekskluzivno, Automagazin web portal prenosi Vam najsvežije informacije sa staze i vremena postignuta na brzinskim ispitima. U programu relija nalazi se šest brzinskih ispita na dve različite lokacije: "Obrenova Tara" dužine 13 kilometara i "Mitrovac" u dužini od 15 kilometara...
Tara Rally 2008 - Saša Ostojić o konkurenciji

Tara Rally 2008 - Saša Ostojić o konkurenciji

Domaći vozač od koga se puno očekuje na Tara reliju jeste vozač Gina Autosport tima, Saša Ostojić. Iako uloga domaćina sa sobom donosi i određeni pritisak, vozač Suzuki Swifta otkriva nam da je pred start današnje trke sasvim opušten i da će u ograničenim uslovima dati svoj maksimum...
41. Serbia Rally – Karte brzinskih ispita

41. Serbia Rally – Karte brzinskih ispita

U iščekivanju najvećeg i najznačajnijeg automobilstičkog takmičenja u zemlji Automagazin web portal eksluzivno Vam prenosi karte brzinskih ispita predstojećeg Serbian Rally-a. Da Vas podsetimo, itinerer je pretrpeo značajne promene što se posebno odnosi na prvi dan takmičenja koji se vozi u okolini Užica.
Tara Rally 2008 - Startna lista

Tara Rally 2008 - Startna lista

Današnju verifikaciju i tehnički pregled automobila pred Tara Rally 2008 prošlo je 29 posada, koje će svoje snage odmeriti na sutrašnjim brzinskim ispitima na obroncima Tare. Automagazin portal prenosi Vam kompletnu startnu listu...
Tara Rally 2008 - Mile Cvjetičanin: Idemo na maksimum

Tara Rally 2008 - Mile Cvjetičanin: Idemo na maksimum

Iako je vremešnom Zastava Yugu ponestalo argumenata u borbi sa konkurencijom u klasi 4 (grupa A), Mile Cvjetičanin i dalje svoju omiljenu "igračku" eksploatiše do maksimuma i diže publiku na noge. Vozač G.A.G.A. Serbian Racing Teama otkriva nam svoje utiske pred Tara Rally...
Tara Rally 2008 - Vladan Petrović: Radujem se brzincima na Tari

Tara Rally 2008 - Vladan Petrović: Radujem se brzincima na Tari

Posle uspešno završenog prvog dela sezone, vozač AP Sporta trenutno je vodeći u bodovnom saldu šampionata Srbije u reliju. Vladan Petrović s nestrpljenjem isčekuje predstojeći Tara Rally i najavljuje dobru zabavu, kako za vozače, tako i za mnogobrojnu publiku. Petrović ističe da se raduje povratku na Taru, jer je to mesto gde treba svi da pokažu šta su naučili...
Audi A6 e-tron concept
Slika nedelje
Poredak - Reli Šampionat Srbije
1.Vladan Petrović0
2.Mile Cvjetičanin0
3.Vladimir Mirčić0
4.Branko Dukić0
5.Boris Đorđević0
6.Todor Stamenković0
7.Gianluca Rocco0
8.Petar Matović0