Domaći reli – Šampioni Srbije

41. Serbia Rally je okončao takmičarsku godinu 2008 u kraljici auto-sporta. Sve nedoumice su iza nas i dobili smo Šampione države u pet klasa i generalnom plasmanu. Voženo je čak osam relija od čega šest najboljih plasmana ulazi u konačni zbir. Evo i ko su novi-stari Šampioni Srbije...

Počećemo naravno od generalnog plasmana i ako pogledate TABELU videćete da razlika između prvoplasiranog Vladana Petrovića i njegovog prezimenjaka Srđana iznosi samo neverovatnih pola boda. Nesumnjivo da je vozač AP Racinga bio dominantan ali tamo gde je grešio bio je Srđan Petrović u svom Mitsubishi Lanceru Evo VII, vredno skupljajući bodove (dva trijumfa – Valjevo i Interspeed). Na kraju nikako nezaslužena titula, ali Vlada ove godine mora zahvaliti Vesniću i Komljenoviću koji su na završnom reliju sezone odvojili Foxa (Srđan Petrović) od treće pozicije koja bi mu donela prvu titulu Šampiona. Treće mesto u generali pripalo je Drašku Topaloviću (Mitsubishi), prvom vozaču Autosport Racing Teama koji je takođe uspeo da uknjiži jednu pobedu, tačnije na drugom reliju sezone koji je vožen u Pirotu. U kategoriji suvozača prvi je Srđan Kondić ispred Boška Oličkova i Nenada Šuluburića.

U klasi I, do 1150ccm grupa N, tokom godine je startovalo čak 19 posada. Kvantitet smo imali ali se knjiga na žalost svela na jedno slovo. Ivan Mandić je bravuroznim vožnjama obezbedio titulu Šampiona i pre zadnjeg relija godine tako da je sebi mogao priuštiti luksuz da se na Serbia Rally-u okuša u jačoj klasi. Najbliži konkurent popularnom Ćimi je bio Ivan Pirivatrić dok treće mesto pripada upornom Branku Đukiću. U kategoriji suvozača pobeduje Stanko Petrović dok su iza njega Nikola Petković i Borko Turudić.

Klasa II, u svetu poznatija kao N3, ni ove sezone nije bila brojna. Još jedna titula odlazi u XM Racing, tačnije u ruke njihovog no.1, Srđana Višnjića čije mnogobrojne pehove ove godine nisu uspeli da iskoriste Vladica Rabrenović i Vladimir Zečević. Razlog je prost, ni oni nisu bili imuni na iste. Suvozači su sezonu završili u poredku Branislav Petrović, Radmil Radivojević, Zoran Pivić. U klasi III, kao i u generalnom plasmanu, pobeda pripada Vladanu Petroviću sa Subaru Imprezom ispred dva Mitsubishija, Draška Topalovića i Zorana Pavlovića. Kondić se kiti još jednom titulom u kategoriji suvozača ispred Nenada Šuluburića i Miroslava Vujkova.

U klasi IV nastupaju vozila grupe A i N do 1400ccm a posle velike borbe koja se vodila do zadnjeg relija, titula odlazi u Bajinu Baštu u ruke Saše Ostojića koji je u vremešnom Suzuki Swiftu nadigrao debitanta Miodraga Šarca sa VW Polom. Prošlogodišnji Šampion klase A5, Mile Cvjetičanin iz svog juga je izvlačio maksimum, ali previše pehova je učinilo da se ove godine u objedinjenoj kategoriji nije moglo više od pozicije broj tri. Miloš Ristić je najbrži suvozač, odmah iza njega su Branislav Babić i Nikola Simić. Na kraju klasom VI se provozao Srđan Petrović, Miroslav Marinković je drugi a Goran Mišić, sa nastupima na samo dva relija, treći. Boško Oličkov uzima titulu u konkurenciji suvozača ispred Marije Kostić, jedine dame srpskog relija 2008, i Dragana Rankovića.

Pred nama je duga dosadna zima a iščekivanje početka nove sezone zasigurno će nam prekratiti “lovačke priče”. Već sada se šuška o promenama pravilnika, povlačenjima ali i novim atraktivnim bolidima. O svemu više uskoro, domaći reli Automagazin sigurno neće zapostaviti ni van sezone. Petar Janković - Automagazin