Najnovije vesti iz auto industrije
41. Serbia Atako Rally – Upoznajte BI 3,6,9, Sirogojno
Objavljeno: 15.09.2008.
I dalje se vozimo brzinskim ispitima prvog dana 41. Serbia Atako Rally-a. Došli smo do cilja BI Ljubiš, i nakon kratkog veznog sektora koji će se voziti neasfaltiranom deonicom, stižemo do starta brzinca Sirogojno. BI dužine nešto manje od 12 kilometara sa kojim će se zatvoriti prvi od tri kruga koje će takmičari morati odvoziti u subotu 20. septembra.
Još jedan „uzbrdo – nizbrdo“ brzinac kome je pridodat i prolazak kroz selo Trnavu. Početak kao na brdskoj trci, sasvim solidan uspon koji će se nakon nekoliko hartova i kratkog ravnog dela uskoro pretvoriti u veoma brz spust ka selu Trnava. Ono što karakteriše deo vožnje nizbrdo je sigurno veoma klizava asfaltna podloga koja može predstavljati ozbiljan problem za posade.
Sredina brzinca je sigurno rezervisana za one sa malo jačim i bržim automobilima jer se može „proterati“ sa pedalom gasa „do daske“. Koliko će se to svideti lokalnim meštanima ostaje da vidimo. Brzinski ispit Sirogojno završava se tehničkim delom sličnim samom početku BI a sam cilj je u selu Rožanstvo nakon čega posade kreću u servis u Užice.
Ovim je zatvoren krug od tri brzinska ispita koji su glavna novina 41. Serbia Atako Rally-a. Ono što smo mi na terenu zaključili, kao i u neposrednoj priči sa akterima i fanovima, brzinski ispiti Vrela, Ljubiš i Sirogojno digli su kompletno takmičenje na jedan viši, kvalitetniji nivo. Moramo napomenuti da su trasiranje staze odradili su ljudi od „zanata“, Momčilo Milojković i nosilac zlatne kacige i srpska reli legenda Vićentije Vićo Savić.
Automagazin ovim završava „reportažu“ o brzinskim ispitima prvog dana 41. Serbia Atako Rally-a. Nadamo se da smo pomogli, pre svega nestrpljivim reli fanovima u izboru lokacija za gledanje. Ostalo je na vozačima koji će nesumljivo, svako prema svojim mogućnostima, dati sve od sebe da te iste reli fanove dignu na noge i zagreju im dlanove. Da Vas podsetimo, 41. Serbia Atako Rally startuje u petak 19. septembra u 18h01 sa gradskog trga u Užicu a Automagazin web portal će pre, za vreme, i posle našeg najvećeg i najznačajnijeg automobilističkog takmičenja biti prisutan sa najsvežijim informacijama.
Petar Janković - Automagazin
Reli Srbija i dalje ima svoje, sada već tradicionalno, mesto u kalendaru FIA European Rally Cupa, grupa istok. Iako mesto održavanja takmičenja nije poznato široj javnosti, FIA nas je naravno pre naših zvaničnika upoznala barem sa datumom održavanja našeg najstarijeg i najprestižnijeg reli takmičenja.
Veliki čovek i sportista, relista, Goran Mutić, preminuo je danas nakon duge i teške borbe sa opakom bolešću. Redakcija Automagazin web portala pridružuje se izrazima saučešća njegovoj porodici i prijateljima. Prerano smo izgubili još jednog velikog zaljubljenika u kraljicu automobilizma. Neka mu je večna slava.
Iz Bugarske štiže vest koja neće obradovati većinu ljubitelja reli sporta u Srbiji. Prva u sklopu najavljenih velikih promena u okviru Šampionata Bugarske je izbacivanje Serbia Rally-a iz Šampionata naših suseda. Očekivana odluka koje su se reli fanovi pribojavali sada je postala realnost.
41. Serbia Rally je okončao takmičarsku godinu 2008 u kraljici auto-sporta. Sve nedoumice su iza nas i dobili smo Šampione države u pet klasa i generalnom plasmanu. Voženo je čak osam relija od čega šest najboljih plasmana ulazi u konačni zbir. Evo i ko su novi-stari Šampioni Srbije...
Bugarski as Krum Donchev, vozač Prista Oil Teama, drugog dana 41. Serbia Atako Rally-a samo je potvrdio pobedu obezbeđenu već u subotu. Superiorni bolid Peugeot S2000 daleko iza sebe je ostavio Mitsubishije Jasena Popova i Dimitra Ilieva. Naš Vladan Petrović je ukupno peti.
Prvi dan 41. Serbia Atako Rally-a obeležile su dve stvari. Prvenstveno dominantna vožnja Kruma Doncheva u fantastičnoj S2000 spravi iz kuće Peugeot i na žalost dosadna kiša koja je u mnogome pokvarila ceo spektakl. Oni koji su se nisu plašili mokrih i promrzlih nogu imali su šta da vide.
Ceremonijalnim startom sa gradskog Trga u Užicu startovalo je 41 izdanje nekada YU a od ove godine Serbia Rally-a. Sa startne rampe kroz špalir mnogobrojnih ljubitelja reli sporta krenulo je ukupno 47 posada, 41 u konkurenciji za Šampionat Evrope, istočni kup, i 6 vozila sa isteklom homologacijom.
Na danas održanoj konferenciji za novinare u prostorijama Skupštine Opštine Užice, organizatori 41. Serbia Atako Rally-a najavili su mogućnost da od iduće godine naše najprestižnije reli takmičenje postane kandidat za Šampionat Evrope u reliju.
Aktuelni Šampion Srbije u reliju ima težak zadatak na predstojećem Serbia Rally-u. Nakon kvara automobila u Jagodini, Vladan Petrović se našao u nezavidnoj poziciji pa umesto da rasterećeno brani boje Srbije u boju sa Bugarima, zasigurno naš najspremniji relijaš mora da razmišlja i o domaćim konkurentima.