Domaći reli: Monte Carlo uslovi na startu sezone
Premijerno takmičenje sporta brzina u najzahtevnijoj auto disciplini, održano na Košutnjaku i Avali, pripalo je posadi Vladimir Zečević – Marko Vučković iz XM Racing tima u Peugeot-u 206 RC. Osam brzinskih ispita Zečević je, uz jedno pogrešno čitanje radara Vučkovića, "odradio" za 46 minuta 51 sekundu i 9 desetih delova...
Drugo mesto u generalnom plasmanu ujedno i klasi pripalo je njihovim klupskim drugovima, Srđanu Višnjiću sa suvozačem Rajkom Lukićem u Renault Clio-u RS, koji su za pobednicima kasnili minut i 26 sekundi. Najniži stepenik na pobedničkom postolju u generalnom osvojili su momci iz Užica, Aleksandar Cvijović i Milan Novaković u Suzuki Swift-u GTI. "Uslovi na brzinskim ispitima bili za sve posade isti, a prilično zahtevni. Imam utisak da smo se mi najbolje snašli i pobedili na prvom takmičenju sezone. Intermedium pneumatici bili su jedini pravi izbor kako za Košutnjak tako i Avalu. Vozili smo se u odličnom ritmu i na kraju zasluženo slavili." – bio je prvi komentar Vladimira Zečevića na ciljnoj rampi.
Kako su po pravilniku takmičenju prolazili kroz ciljnu rampu put zatvorenog parkišta, tako je na svakom od takmičarskih automobila od prvih pet u generalnom plasmanu, uočavano mekano oštećenje, kako levog tako i desnog blatobrana. "Na trećem Košutnjaku malo sam zakačio prednje desno krilo, jer mi je suvozač pogrešno pročitao radar, ali greška je moja. To sam morao da znam da nije tako, ali u svakom slučaju nema veza. Malo češanje nije razlog da se pokvari dobar utisak sa prvog takmičenja." – rekao je Zečević. Brzinski ispit na Avali uokviren snegom, a na pojedinim delovima dobro sakrivenim od sunca i sa ledom na putu, zadivljujuće veliki broj publike u potpunosti je podsećao na Monte Karlo u kojoj je svetska reli družina vozi po brdima iznad Kneževine. "Hteo sam da verujem da ću ako montiram slikove biti brži na suvim delovima brzinca i tako nadoknadim izgubljeno vreme na klizavim i pokrivenim ledom delovima. Na drugoj Avali odmah posle platoa na desnoj oštroj praktično u stanju mirovanja auto je dobio sanke, tako da smo lagano izleteli i malo oštetili auto. Tako smo praktično izgubili dosta vremena i došlo do čvrste spoznaje da smo trebali druge pneumatike da stavimo još od starta." – uljudno je objasnio Srđan Višnjić startni broj jedan. Košutnjak na krivini ispod jedne poznate kafane imao je takođe barem na toj lokaciji zadovoljavajući broja posmatrača, a po rečima samih takmičara, takvih skupova bilo je na još nekoliko standardnih pozicija. Kratak, dinamičan, jednom rečju sprint reli, prave probleme zadavao je posadama, ne na delovima pokrivenim ledom to su svi znali, kojeg je u svakom narednom prolasku bilo manje, već na deonicama gde je valjalo nišaniti prilikom prolaza, a svaka i mala greška umela je da bude užasno skupa.
U idealnim uslovima, sunčano bez vetra na plus 4 Celzijusovih prvog vikenda marta, sa startne rampe put servisa krenulo je 17 posada, da bi posle osam brzinskih ispita do cilja stiglo njih 12. Pet odustajanja bez posledica po vozača i suvozača, sa većim ili manjim oštećenjima, sastavni su deo takmičenja. Ivan Matošević ispred ASK Zemun kluba organizatora i Sportskog reli saveza Srbije u potpunosti može biti zadovoljan. Finansijska kriza najviše pogađa skupe sportove, a reli svakako spada u tu kategoriju. Svako ko misli da može bolje i masovnije, neka proba. - Generalni plasman: 1. V. Zečević – M. Vučković 46:51,9, 2. S. Višnjić – R. Lukić +1:26,9. 3. A. Cvijović – M. Novaković + 2:43,1, 4. D. Mutić – B. Ćopić + 3:17,4, 5. N. Stojić – M. Spasojević + 5:38,8 - Klasa 1: 1. N. Stojić – M. Spasojević, 2. N. Ratković – T. Nikolić, 3. M. Pečeničić – D. Andrić - Klasa 2: 1. A. Cvijović – M. Novaković, 2. D. Mutić – B. Čopić, 3. Ž. Kuzmanović – M. Mitričević - Klasa 3: 1. V. Zečević – m. Vučković, 2. S. Višnjić – R. Lukić - Klasa 4: 1. S. Jovanović – D. Kostatinović Izvor: www.plumrace.com