Reli – Dušan Borković: Šampionat Srbije kao trening za WRC!
Reli sezona u Srbiji samo što nije započela i pripreme vozača i timova su u punom jeku. Pred Beogradski reli koji se vozi predstojećeg vikenda svoje planove za sezonu 2010 sa nama je podelio popularni Pančevac, Dušan Duca Borković. Planovi su veliki i ciljevi visoki, možda tako i treba ako se želi postignuti vrhunski rezultat.
Jedno je sigurno, Dušan Borković je spreman i “naoštren” kao nikada pre. Porastao je automobil, porasli su i apetiti. Siguran u sebe i svoj Mitsubishi Lancer Evo IX uz pomoć svojih sponzora Borković se nada da će sezona 2010 biti početak uspešne internacionalne karijere. ”Moj tim i ja smatramo da imam talenta i dovoljno dobar automobil da se oprobamo u inostranstvu. ” - započinje svoju izjavu eksluzivno za Automagazin web portal Dušan Borkovic - ”Nisam prepotentan ali i auto i ja smo prerasli Šampionat Srbije. U planu su četiri trke Šampionata Sveta (WRC) i to dva asfaltna i dva makadamska relija. Da se razumemo, to je plan za koji još uvek nemamo zatvorenu finansijsku konstrukciju. Ako ne uspemo da nađemo sredstva za četiri podrudićemo se da vozimo bar neki reli.”
Na pitanje kako se Šampionat Srbije uklapa u koncepciju sezone 2010 Dušan je jasno odgovorio - ”Relije u Srbiji bi koristili više kao testove u takmičarskim uslovima a manje kao ozbiljnu trku. Izuzetak će biti Serbia Rally za koji ćemo se ozbiljno pripremiti i ozbiljno nastupiti. Beogradski reli će mi prvenstveno poslužiti za upoznavanje sa automobilom jer za sada imam malo pređenih kilometara za volanom Mitsubishija. Šteta je što smo prerano odustali na prošlom Serbia Rally-u jer sam pre takmičenja bukvalno imao 20 pređenih kilometara u automobilu. Da stvar bude gora, staza je bila mokra a ja ga po kiši nisam ni probao. Na BG reliju testiraćemo i Pirelli i BFGoodrich pneumatike, kao i utvrditi razlike između trkačkog i OMV 100 goriva. Tjuner automobila Miha Jezersek, kome se ovim putem zahvaljujem, boravio je proteklih dana u Srbiji i automobil je spreman. Ne znam kako je pripremljena konkurencija, voziću slabiji tempo ali dovoljno brzo da mogu da očekujem dobar rezultat kao i eventualne rekorde brzinskih ispita Avala i Košutnjak.”
Naravno moralo je uslediti i pitanje u kakvoj je stvarno “formi” Mitsubishi Lancer devete evolucije. Duca nam odgovara kao iz “topa” - ”Vrhunskoj! Pripremljen je kao top N4 automobil. U ovaj Lancer Evo IX je uloženo preko 120.000 evr` i ima svaki delić Ralliart. Konkretno za Beogradski reli je zamenjen šper i još neki delovi a čekaju se dve nove Ralliart poluosovine. Ako ne bude još nekih nepredviđenih situacija, odradićemo i neki test odmah nakon zamene ova dva dela. Jedino što ostaje za sledeću trku je promena mape motora na restriktor 33 prema novim pravilima FIA za grupu N.” Veliki projekat u auto sportu zahteva i ogromna finansijka sredstva kako se Borković bori sa nemaštinom u srpskom automobilizmu - ”Održavanje i nastupi na takmičenjima, a posebno na onim WRC, sa ovakvim automobilom su verujte veoma skupi! Iza mene stoji velika kompanija, generalni uvoznik Citroena za Srbiju i Crnu Goru VITRO GROUP, na čelu sa generalnim direktorom Dragoljubom Lekićem i direktorom marketinga, Vojislavom Lekićem, za koga se nadam da će jednog dana zajedno sa mnom voziti jedan WRC reli. Posebno hvala gradu Pančevu i Vojvodini. Bez ovih ljudi i institucija ne bi bilo ni ovog projekta. Nadam se da će se sponzorima pridružiti još nekoliko kompanija sa kojima smo u pregovoru da bi u potpunosti zatvorili finansijsku konstrukciju.” Na kraju evo šta Duca Borković poručuje svojim mnogobrojnim navijačima u Srbiji – ”Mitsubishi se vozi potpuno drugačije ali mislim da će dobro da mi “legne”. Tada će publika dobiti ono što od mene i očekuje i na šta je već navikla, vrhunsku vožnju! ” Evo i jedne takve vožnje na videu iz kokpita malenog ali otrovnog Citroena C2R2, uživajte...