1. Beogradski reli – Miodrag Šarac, brz i bez brzina!

Eksluzivno za Automagazin internet portal svoje utiske pre i za vreme 1. Beogradskog relija sa nama deli jedan od glavnih protagonista u klasi do 1400ccm, Miodrag Šarac. Tehnički problemi, ali i snalažljivost i veština, glavni su utisci vozača BAK Pančevo sa otvaranja sezone u Beogradu.

Problemi za tebe zapravo su počeli pre 1. Beogradskog relija? Kao što verovatno znate, još na 42. Serbia Rally-u prošle godine na SS7-Ljubiš mi je na 6-tom kilometrum pukla ručica menjača. Drugog dana relija mi je zbog istog kvara na trenutak popustila koncetracija i neslavno sam završio reli na SS12-Mitrovac udarivši u kamen pored puta. Oštetio sam ogibljenje na autu i nismo mogli da završimo reli. Posle tog Serbia relija umesto da odmah rešim problem i pripremim auto za sezonu 2010 ja sam se opustio i sve to počeo da radim tek u martu ove godine. Na kraju će se ispostaviti da je to bilo prekasno! Nova ručica mi stiže samo sedam dana pred početak relija. Problemi su se nastavili sa neodgovarajućim sajlama. Kada smo sve to završili bio je vec petak, dva dana do starta sezone. Krenuli smo da napravimo mali test auta pred reli, ali jedna od sajli puca već posle nepunih tri kilometra testa. Preko noći majstor Ljuba pokušava da prepravi sajle i ja odlazim u subotu ujutro na tehnički pregled i verifikaciju. Sledeća proba je na karting stazi Ada Huja i meni se tada čini da auto radi savršeno. Na dan relija od startne rampe sve funkcionise sve do SS-1 Avala. Vec na prvom kilometru brzinca ne mogu da biram brzine koje bih želeo. Posledica je i gubitak koncetracije jer ne mogu da kočim tamo gde bih želeo jer ne mogu da usporim motorom i menjačem. Tako završavamo i SS2 i SS3 sa vremenima daleko lošijim nego što sam ih postizao prošle godine na istim brzincima. Pokušavamo u servisu da rešimo problem ali ne uspevamo. Probam da vozim bez nekih brzina, preskačem na ubrzanju iz prve u treću, na kocenju iz pete u treću, pa u prvu. Tako uspevam ipak da napravim najbolje vreme u klasi na brzinskom ispitu Avala za šta dobijam i trofej sa imenom Mirka Martinovića koji mi je veoma drag. Mirko je obozavao brzinac Avala i vozio je moju klasu i 2000 N. Uprkos svim tim problemima na poslednji SS-Košutnjak dolazim u zaostatku od 4 sekunde za vodećim u klasi, Miletom Cvjetičaninom. Pokušao sam da idem na sve ili ništa ali na petom kilometru sajla mi puca i ja ostajem u petoj brzini i tako završavam reli kao drugi u klasi.

Da li su uradjena neka unapređenja na automobilu? U kakvoj je "kondiciji" trenutno VW Polo? Pred ovu sezonu Polo je kompletno rastavljen do poslednjeg šrafa, ofarban, ponovo sastavljen i pregledane su sve bitne stvari. Takođe kupio sam Proflex amortizere i mislim da sam dosta poboljšao ležanje auta i ponašanje u krivinama. Dodali smo još nekoliko kozmetičkih detalja u unutrašnjosti automobila kako bi to malo kulturnije izgledalo nego do sada. Kupljena je i ta famozna ručica menjača. Sada ćemo ponovo napraviti sajle, ali ovoga puta test će biti na vreme Mislim da će to biti u narednih desetak dana. Sve ostalo na autu funkcioniše besprekorno zahvaljujući majstoru Ljub i(Auto Moto Studio iz Žarkova). Mislim da je auto u boljem stanju nego ikada ranije ali kao što znate trke su tehnički sport i sve je moguće.

Kako ocenjujes konkurenciju? Koji je tvoj cilj ove sezone? > Konkurenciju ocenjujem kao ozbiljnu, spremniju nego ikada. Pre svega mislim na Mileta Cvjeticanina, Aleksandra Cvijovica (koji se osetno ubrzao u odnosu na prošlu sezonu) i Petra Matovića (povratnika na reli staze koji priprema ozbiljnog Peugeota 106 grupe A za sledeći reli). Neka mi ne zamere neke kolege iz klase ako ih se nisam setio. Mislim da je moj i Pekijev (Petar Matovic) auto daleko konkurentniji od Juga i Suzuki Swifta što ćemo, nadam se, i videti na sledećim relijima. Ja lično očekujem da ću pobediti na preostalim takmičenjima i cilj mi je titula naravno jer sam je propustio u prethodne dve godine. Kada planiraš prelazak u višu klasu? To bih voleo kao i svi koji voze reli alisve zavisi od finansijske situacije. Sponzore u našoj zemlji ima možda samo 10% vozača. Svi mi uglavnom sami finansiramo ovaj sport. Nadam se da ću spremiti lepo iznenađenje za sledeću sezonu ali pregledniju situaciju na tom planu imaću u drugoj polovini godine. Takođe se nadam da će se na reli staze vratiti i naš višestruki Šampion u generalnom plasmanu Vladan Petrovic pa bi pored njega imali i super brzog Dušana Borkovića. Pored njih možda bih i ja došao u najjaču klasu na reliju, a nadam se i još po neko pa bi reli doživeo poboljšanje bar đto se najjače klase tiče. Goran Sarić i Petar Janković – Automagazin portal