1. Beogradski reli – Sumrak favorita!
Danas, tačno u 10h01, prvi sa startne rampe ispred Gradske kuće u Beogradu krenuo je aktuelni Šampion države Vladica Rabrenović. Nekoliko sati i osam brzinskih ispita kasnije na isto mesto je Rabrenović ponovo stigao prvi, ovoga puta kao pobednik 1. Beogradskog relija, Trofej Mirko Martinović.
Dešavanja iz sata u sat mogli ste već pratiti na stranicama Automagazin internet portala (LINK) suština je u činjenici da je Rabrenović sigurnom vožnjom u vrhunski pripremljenom Renault Cliu RS grupe N3 iskoristio sve vozačke greške i probleme mehaničke prirode od strane svojih konkurenata. Bilo ih je mnogo, ali krenimo redom.
Reli je započeo možda najvećim incidentom dana, kada je takmičenje na krovu pored staze na Avali završio Slobodan Jovanović u Peugeotu 206 RC. Košutnjak 1 je bio poslednji brzinac za Aleksandra Cvijovića i motor njegovog Suzuki Swifta GTI koji se pokazao kao najbrži na Avali u klasi do 1400ccm. BI3 vozio se ponovo na Avali a kraj staze tu je ostao i favorit broj 1, Dušan Borković kome se zaglavio leptir gasa, dok je Srđan Petrović ostao bez turbine, ali je uspeo da doveze svog Mitsubishi Lancera šeste evolucije sve do cilja relija. Nakon servisa “tendecija” odustajanja favorita se nastavlja lošom srećom dva pilota XM Racing Teama. Izletanjem takmičenje prvo završava Vladimir Zečević, da bi odmah zatim sa liderske pozicije odustao Srđan Višnjić nakon kvara menjača njegovog Renault Clia. Uz još nekoliko odustajanja, do cilja Beogradskog relija stiglo je 17 od 26 posada na startu.
Ali da se posvetimo i onima koji su uspešno reli priveli kraju. Pobednik Vladica Rabrenović 7.1 sekundu bio je brži od drugoplasiranog Borisa Đorđevića u, bar na papiru, superiornom Mitshubishi Lanceru Evo IX. Čačanin iz Štokholma donekle mora zahvaliti i penalizaciji od 10 sekundi kao i Đorđevićevom slabom rezultatu na BI5-Avala gde je izgubio više od 50 sekundi što se na kraju ispostavilo kao nenadoknadiv gubitak. Poslednje stepenice podijuma domogao se Todor Stamenković koji je u stilu svog nadimka (Razredni) pokazao konkurenciji kako se može poterati zastarela Citroen Xsara i ako pitate one koji su reli pratili pored staze, svi u glas će potvrditi da je Stamenković pokazao brilijantnu i hrabru vožnju. Činjenica je da je Todor, i pored odsustva sa srpskih reli staza, ovim nastupom dokazao da je svoje majstorstvo za volanom podigao na jedan viši nivo. Iza Stamenkovića solidno četvrto mesto osvaja gost iz Italije Gianluca Rocco u lepom za videti, istorijskom primerku, Ford Sierre.
Pored borbe za vrh generalnog plasmana, fantastični rovovski boj prikazali su Mile Cvjetičanin u Yugu 1.3 i Miodrag Šarac sa VW Polom, oba u klasi do 1400ccm. Ovoga puta presudilo je po svoj prilici iskustvo. Pred poslednji brzinac Cvjetičanin je imao prednost od samo 3.9 sekundi, ali je na cilj u centru Beograda stigao sa solidnih 24. Petar Matović, kao trećeplasirani u klasi, sa svojim Peugeotom 106 kasnio je dodatnih 30 sekundi. Najbrojnijom klasom N1 dominirao je, kao što smo i pretpostavili, vozač XM Racinga Ivan Mandić, koji je drugoplasiranog kolegu u Yugu, Slobodana Gajića, ostavio skoro minut i po iza. Trećeplasirani vozač najslabije klase šampionata je Nikola Ratković.
Na kraju kako sumirati i oceniti današnji dan? Oni koji su očekivali čuda na terenima oko Beograda otišli su kući možda i razočarani, pre svega brojnošću posada. Oni koji reli sport u Srbiji prate duže vremena sigurno su zadovoljni borbama koje su prikazali vozači prema svojim i prema mogućnostima svojih automobila. Uspeh je svaki održani reli i uspeh je start svake posade jer pre svega u celoj “priči” najviše se radi o entuzijazmu i ljubavi prema sportu pa treba odati priznanje svim učesnicima preko organizatora do vozača. A dok naš automobilizam u celini konačno ne pređe iz entuzijazma u profesionalizam, to nam je – što nam je. Konačni plasman 1. Beogradskog relija pronađite jednostavnim klikom na LINK.
Petar Janković – Automagazin portal foto: Milomir D. Bošković i Goran Sarić - Automagazin portal