1. Beogradski reli – Todor Stamenković, iznenađenje relija!

Todora Stamenkovića poznavaoci relija sećaju se najviše u fantastičnim nastupima u malenom Peugeotu 106. Mnogo puta žrtvujući dobro vreme zarad atraktivnosti, popularni Toša brzo je postao miljenik publike. Jedno vreme se pritajio da bi novi BUM doživeo na upravo završenom reliju u Beogradu!

Na 1. Beogradski reli pre svega je došao da oda poštovanje preminulom prijatelju Mirku Martinoviću u čije ime je takmičenje i organizovano, ali i da se dobro zabavi. Rezultat je bio u drugom planu ali splet okolnosti uz kombinaciju sa odličnim performansom na stazi rezultovao je trećim mestom u generalnom plasmanu, daleko bolje i od „najluđih“ snova. Ovoga puta, dok su mnogo kvalitetniji automobili otpadali jedan po jedan zbog mehaničkih kvarova, Citroen Xsara se pokazala iznenađujuće dobro - ”Pripreme Xsare za sezonu počele su remontom menjača kod našeg poznatog tjunera Miška Subotića. Zamenjeni su sinhroni koji su bili potrošeni, a jedino unapređenje na autu je stiglo u vidu prelaska na točkove od 17 cola. Što se tiče pripreme za sam reli na autu su sanirane posledice sa Zemunskog relija gde, se usled lošeg benzina, pojavila detonacija u motoru, tzv. "kliktanje". Posledica su tri izgorela klipa, koji su morali biti zamenjeni i auto je pregledan,kao i uvek, pred takmičenje. Moj automehanicar Živko je vredno radio i između ova dva relija spakovao motor na vreme da izvedemo i malu probu pred sam superspecijal na Ada Huji. Imali smo mali peh bukvalno pred odlazak na tehnički pregled, obrtomer u Xsari je otkazao poslušnost pa smo ugradili shift light tako da je takmičenje prošlo u najboljem redu.”

Na njegovu sreću pehovima je tu bio kraj i na samom reliju mogao se prepustiti uživanju u vožnji - ”Na samom reliju nismo imali nikakvih problema. Auto je radio kao Doxa i jedina nedoumica je bila oko guma jer je bila najavljena kiša, a nama su kišni pneumatici bili problem. Na sreću, ceo reli je vožen po suvom vremenu. Mali problem je imao i moj suvozač Bratislav Jovanović koji se nije osećao dobro, ali je ipak odlučio da startujemo. Trku smo počeli totalno bez opterećenja rešeni samo da se maksimalno zabavimo, što znači bez ikakve rezerve ili taktike. Tako je i bilo, a najveci uslov za dobru zabavu je bio izostanak bilo kakvih problema. Prateća ekipa je odlično obavila svoj posao i da nije bilo odustajanja klupskih drugova Zečevića i Višnjića, slavlje bi bilo potpuno. Na našu sreću, Mandić, Matović i ja smo bili na visini zadatka i naš klub XM Racing Team je u konkurenciji klubova uzeo prvo mesto, kao i ekipa sponzora AIK Banka-AS osiguranje. Naravno da naše treće mesto u generalnom plasmanu nisam očekivao jer je, uprkos stanju u sportu i uopste kod nas u zemlji, startna lista bila prilično jaka, i favoriti su bili takmičari iz klase N4, pa N3. Međutim pehovi su totalno poremetili očekivani plasman i meni je žao što nisam vodio računa o Borisu Đorđeviću jer je razlika na kraju relija bila jako mala i možda sam mogao da iscedim te dodatne sekunde u poslednjem krugu relija.”

Stamenković je optimista što se nastavka Šampionata tiče i sa nestrpljenjem očekuje nove duele sa konkurencijom - ”Reli je bio odlično organizovan, pravo osveženje je doneo i taj superspecijal na Ada Huji. Sve u svemu, jako sam zadovoljan. Što se tiče naše klase, Boban Jovanović je svog Peugeota 206 RC počeo da vozi onako kako treba i žao mi je što je imao havariju, ali će se monotonija verovatno razbiti i mi ćemo se malo žešće potrkati. Planiramo da vozimo sve relije u Šampionatu Srbije, a kako mogućnosti budu dozvoljavale i da malo unapredimo auto kako bi se približili konkurenciji. Poseban utisak je na mene ostavila publika koja odavno nije bila onako brojna i raspoložena. Pozdravljam sve naše navijače i vidimo se na Serbia Rally-u.” - završava Todor ovaj ekluzivni razgovor za Automagazin web portal. Jedno je sigurno, nakon nastupa na 1. Beogradskom reliju Stamenković je samo povećao svoju armiju navijača koji već sada sa velikim nestrpljenjem očekuju njegov sledeći start. Petar Janković – Automagazin portal