43. Serbia Rally – Hirvonen vodi, Borković i Gyosev junaci dana

Od Mika Hirvonena se nije ni očekivalo ništa drugo nego da nakon završetka prvog dana Serbia Rally-a sebično drži prvu poziciju. U veoma teškim, promenjivim vremenskim uslovima Finac se uglavnom koncentrisao na ono za šta je i došao u Srbiju, isprobavanje postavki svog Ford Focusa WRC pred WRC Bulgaria Rally.

Prava trka i velika uzbuđenja dešavala su se iza moćnog Ford WRC bolida. Već prvi brzinski ispit doneo je dosta iznenađenja u generalnom plasmanu. Dva Mitsubishi Lancera Evo IX bila su brža od moćnih S2000 bolida. Gyosev i Borković su krenuli silovito, iako je naš najbrži takmičar odmah prijavio problem na servu svog automobila. Nakon prvog kruga, koji su sačinjavala tri brzinska ispita na Divčibarama, u servis je kao prvoplasiran (Hirvonena uz dužno poštovanje izuzimamo iz plasmana kao klasu više) stigao upravo Borković, samo 6.1 sekunde ispred Gyoseva i 12.9 sekundi ispred Kruma Doncheva u Peugeotu 207 S2000. Slede Popov, Iliev i Vladan Petrović koji će tokom celog dana muku mučiti sa kočnicama svoje Subaru Impreze. Drugi krug sastojao se od samo dva brzinca jer je BI6 Lastra otkazan zbog nevremena. Nebo se spustilo na Valjevo i okolinu a ulogu najbržih ovoga puta preuzimaju Donchev i Gyosev dok Borković gubi velikih 24sec na BI5-Divčibare. Situaciju koristi branilac titule Šampiona Bugarske da se popne na poziciju broj dva.

Borba sa vremenom i pravim izborom pneumatika nastavila se i u poslednjem prolazu brzinskim ispitima na Divčibarama. Iskoristivši startu poziciju i prosušenu stazu Borković se u „igru“ vraća već na BI7-Rajković 3 kada je za gotovo 10sec brži od Doncheva. Na istom brzinskom ispitu Gyoshev ostaje bez zadnjeg levog pneumatika pa zbog gumi-defekta gubi 40sec u odnosu na pobednika. U uzbudljivoj završnici Pančevac ipak ne uspeva da povrati „prvo“ mesto (još jednom Vas podsećamo da je Hirvonen ubedljivo prvi u generalnom plasmanu) i prvi dan završava sa 22.7sec zaostatka za Donchevim ali i sa 24.9sec prednosti ispred odličnog Gyoseva koji je uz super brzog Pančevca definitivno iznenađenje dana. U top deset plasirali su se i neprimetni Iliev u atraktivnoj Škodi Fabiji S2000, najatraktivniji takmičar i čovek koji definitivno ima najviše navijača u Srbiji Jasen Popov (koji je imao velikih problema sa izborom pneumatika), kao i hrabri Vladan Petrović koji je i pored velikih tehničkih problema pružio sjajnu partiju i bio brži od Italijana Tempestinija u superiornom Peugeotu 207 S2000. Top deset zatvaraju odlični Tihomir Stratiev u Citroen C2R2 zujalici i treći u konkureciji vozača iz Srbije i najbrži u klasi N3, aktuelni Šampion, Vladica Rabrenović.

Kada smo već kod srpskih posada istaćićemo da nakon velike borbe u klasi II (do 1400ccm A i N) vodi Miodrag Šarac (VW Polo), pola minuta ispred Mileta Cvjetičanina (Zastava Yugo 1.3) i Aleksandra Cvijovića (Suzuki Swift GTI). Kategorijom I u kojoj nastupaju vozači sa automobilima marke Zastava Yugo, prema očekivanju je dominirao Mandić Ivan sa gotovo dva minuta viška u odnosu na Nikolu Ratkovića. Trećeplasirani je odlični veteran reli staza, Bratislav Jovanović. Kao što smo i napomenuli, u klasi N3 vodi Vladica Rabrenović (Renault Clio) nakon pravog pomora konkurencije. Ljubiša Čulić, od koga su Valjevci mnogo očekivali, odustaje zbog kvara nove Honde Integre već na BI1, Srđan Višnjić ponovo ima problema sa menjačem Renault Clia i staje na nakon BI3, dok grešku na otkazanom BI6 pravi do tada vodeći u klasi Vladimir Zečević (Peugeot 206 RC) . Na istom brzinskom ispitu kraj staze ostaje još jedan od pretendenata na visok plasman, Srđan Petrović u svom moćnom Mitsubishi Lanceru EVO VI grupe A. Trećeplasirani sa relija Beograd, Todor Stamenković, trku je završio 2km od starta BI1.

Rally Serbia biće odlučen sutra, nakon još devet brzinskih ispita u okolini Beograda u ukupnoj dužini od 84.15km. Srpska reli javnost palčeve drži fantastičnom Dušanu Borkoviću a nakon dobro posećenih obronaka Divčibara nadamo se da će i publika u Beogradu izaći u velikom broju da pozdravi vice-šampiona Sveta u reliju, Mikku Hirvonena i najbrže vozače Srbije i Bugarske! Kompletne rezultate 43. Serbia Rally-a pronađite jednostavnim klikom na LINK.

- Petar Janković – Automagazin portal
- foto: Petar Janković