Vojislav Lekić i Citroën DS3 R3 – Dolazeće reli zvezde
Takmičar koji je obeležio ovogodišnju sezonu autosporta u Srbiji, sigurno je Vojislav Lekić. 24-godišnji Beograđanin najpre je odbranio titulu šampiona Srbije u disciplini kružne trke (klasa SP), a zatim je u istoj kategoriji osvojio titulu šampiona Evrope. Nakon toga, kao šlag na tortu, Lekić se okitio laskavim priznanjem "Vozač godine"...
- Krajem godine, kao šlag na tortu, stiglo je prestižno priznanje "Vozač godine". Šta za tebe predstavlja ova "titula"?
„Presrećan sam zbog osvojenog priznanja "Vozač godine". Najviše zbog toga što su mi priznanje dodelili pravi poznavaoca autosporta u našoj zemlji, i ljudi koji iza sebe imaju vrhunske rezultate. U isto vreme, ovo priznanje me tera da na svoje rezultate gledam strožim pogledom. Da analiziram svoju vožnju, svoje nastupe, i da neprestano razmišljam gde sam mogao biti bolji. To nije lak posao, ali ova "titula" me obavezuje da analizom mojih nastupa, poboljšam svoju vožnju u budućnosti."
- Kada govoriš o svojim budućim nastupima, da li misliš na reli?
Mislim na reli, i samo na reli. Kao što sam nekoliko puta istakao, doneo sam odluku da pređem na reli staze, jer je za mene to veliki izazov. Na kružnim trkama sam pokazao šta umem, i mislim da je vreme da to isto pokažem u reliju, psihofizički najzahtevnijoj disciplini automobilskog sporta."
- Reli je dosta kompleksniji i zahteva više vremena za trening i pripremu. S o bzirom da obavljaš veoma odgovornu funkciju u kompaniji Vitro Group (direktor marketinga), koliko tvoji sportski nastupi mogu uticati na tvoj poslovni život?
"Mislim da je važan profesionalizam, ali potrebna je i ljubav prema onome što radite. Ja je imam i u jednom i u drugom slučaju. U poslu se maksimalno trudim da naučeno primenim i u praksi, ali isto tako na takmičenjima posao stavljam u "off mod", i trudim se da na stazi dam svoj maksimum. Istina, reli je zahtevnija disciplina autosporta od kružnih trka, u smislu treninga i priprema, ali smatram da dobra organizacija rešava pitanje potrebnog vremena. Trudiću se da između takmičenja što više vremena posvetim poslu. Mislim da mogu biti zadovoljan ovogodišnjim rezultatom, o čemu, između ostalog, svedoče i brojke prodatih Citroën automobila. Takođe, mislim da smo u Vitro Group uspeli da povratimo imidž marke Citroën, na nivo koji ovaj brend zaslužuje svojom istorijom, nominalnim kvalitetom i aktivnostima na svetskom nivou."
- Kako komentarišeš odluku da nastupiš u automobilu Citroën DS3 R3T?
"Citroën je sa svojih šest konstruktorskih titula u Svetskom reli šampionatu, pokazao da ume da napravi vrhunski reli automobil. To je dokazao više puta i u nižim klasama relija, i mislim da nema argumenata za sumnju da je u pitanju najkvalitetniji reli automobil u svojoj kategoriji. Pored toga, u pitanju je automobil nove generacije, koji će osvežiti vozni park u našem reli sportu, i povratiti publiku na staze. Na kraju, dolazi i marketinški aspekt. Citroën DS3 R3T će sigurno osnažiti imidž francuskog brenda na tržištu Srbije, i može mi pomoći na poslovnom planu. Mislim da nam odluka o kupovini ovog automobila donosi mnogobrojne prednosti. DS3 R3T možda trenutno nije najbrži automobil za datu cenu, ali sigurno je najpouzdaniji i najatraktivniji reli automobil, koji će publiku vratiti na brzinske ispite."
- Kada možemo očekivati da DS3 R3T stigne u Srbiju?
"Ne želim da licitiram terminima, ali očekujem uskoro konkretizaciju. Više informacija imaćemo narednih dana."
- Šta trenutno privlači tvoju najveću pažnju, kada govorimo o reliju?
"Za mene je najveća nepoznanica kako funkcionišu vozač i suvozač. Iskreno, najveći problem i u redovnom saobraćaju mi je suvozač, jer tada ne vozim ni osamdeset procenata mojih mogućnosti. Ja treba da imam poverenja u njega, ali i on u mene. Mislim da je u reliju suvozač jako važan, ali najviše me interesuje kako ću se navići da slušam nekoga pored mene i stopostotno mu verujem u ono što govori. Što se tiče stila vožnje, razlika je sigurno velika, ali mislim da se mogu snaći. U svakom slučaju, imam veliku želju da probam svoje sposobnosti u reliju i nadam se da će svi oni koji navijaju za mene, sa brzinskih ispita otići zadovoljni. Tada ću i ja biti srećan."
- Šta želiš da poručiš fanovima autosporta u Srbiji?
"Zahvaljujem se svima koji su me podržavali tokom cele godine, ali i svima koji prate automobilski sport, jer mi smo tu zbog njih. Bila je ovo teška sezona za nas, ali nismo se predavali do poslednjeg metra i srećan sam zbog konačnog rezultata. Iako je kod nas još uvek aktuelna finansijska kriza, nadam se da će što veći broj konkurenata obezbediti uslove za takmičenje u sledećoj godini. Svim fanovima autosporta i svim takmičarima, želim dobro zdravlje i puno uspeha u novoj godini."
VIDEO - Test Citroën DS3 R3T onboard (Vojislav Lekić):
Automagazin.rs