Brdske trke – Dušan Borković: Vodno je test pred Serbia Rally
Nakon popravke kvara sa beogradskog relija, Dušan Borković i njegov tim su kao prvi test za svog Mitsubishi Lancera Evo IX iskoristili brdsku trku na stazi Vodno u Makedoniji. O uspešnosti reparacije govori i činjenica da je uz pobedu u Šampionatu Srbije Borković dobro namučio i konkurenciju u mnogo jačim automobilima.
Zadovoljan postignutim rezultatom ali i ponašanjem automobila, eksluzivno za Automagazin Dušan Borković kaže - ”Nisam imao u planu da vozim brdske trke ove sezone, pa samim tim ni ovu u Skoplju. Kako smo otklonili problem sa automobilom koji je nastao na Beogradskom reliju (gde je jedan od šrafova sa leptira gasa upao u motor) odlučili smo da trku Vodno odvezemo kao mali test i proverimo da li je sve u redu sa motorom.” U Makedoniji pored 20-tak domaćih takmičara mladog Pančevca je dočekala i internacionalna konkurencija u vidu, pre svih, Dragana Milića iz Crne Gore sa moćnim Audijem A4 ST i Mađara Laszla Hernardija koga se poznavaoci trka sećaju i sa nastupa u Srbiji. Po vlažnoj stazi u subotu Borković je bio najbrži ali je bio svestan da i pored vozačkih kvaliteta na suvom asfaltu nije mogao mnogo protiv surovih činjenica. Kakva je razlika između reli automobila grupe N i rasne trkačke sprave kakav je Audi ST izlišno je govoriti ali je publiku zbunjivao, na prvi pogled sličan, Hernadijev Mitsubishi - ”Mnogi koji možda manje poznaju razliku između Mitsubishija pripremljenog za reli i onog za brdske trke nadali su se možda i boljem plasmanu. Bez da se “vadim” ta dva automobila je smešno porediti a pored slik guma i šireg trapa najprostije o razlici govori činjenica o minimum 150 konjskih snaga više, u korist Mađara naravno. O ST automobilu neću ni pričati. Kao što sam rekao, kako je ovo bila samo proba za reli nisam hteo da nabavljam slik pneumatike niti da se stvrdnjava suspenzija jer u tom slučaju to ne bi bila prava proba auta za reli.”
Naravno da nas sve zanima kako je tekla sama trka uz činjenice koje se pored staze ne mogu primetiti- ”Prosto rečeno, sve je teklo po planu. Kada je krenuo prvi trening staza je bila samo mokra pa sam odlučio da probam intermedijum pneumatike. Kada smo se spuštali na start drugog treninga nebo se spustilo i pala je takva kiša kakvu odavno nisam video. Sa tim gumama bi u tim uslovima teško vozio. Na kraju nije bilo loše i nakon otkazivanja drugog treninga imao sam prvo vreme u generalnom, ali tome nisam pridavao mnogo pažnje jer sam znao da će po suvom situacija biti potpuno drugačija. Znao sam i vremena nekih drugih automobila, na primer iz SP klase, koji su u odnosu snage i mase slični Lanceru. Oni su vozili otprilike u vremenu 2:02 pa sam gledao da ja izvezem nešto ispod 2 minuta. Možda zvuči čudno ali ja sam takav, sam sebi sam zadao cilj ne gledajući konkurenciju. Da sam bio u pravu pokazala je štoperica već na cilju prve trke. Sa vožnjom od 1:59 na Pirelli pneumaticima pogodio sam vreme. U drugoj trci sam stavio možda malo bolji BF Goodrich pa sam hteo da probam da se “spustim” na 1:58, ali po prvi put sam poslušao savete i nisam hteo previše da rizikujem. I vožnja na prvoj trci je na momente bila isuviše brza i možda rizična na par mesta. Izgubio sam borbu sa Mađarom u tom drugom prolazu ali mi nije žao. Ne znam kako on vozi ali znam da nastupa u mnogo superiornijem automobilu u odnosu na moj pa tih 3 desete razlike više govori u moju nego njegovu korist. Drago mi je da je sve u redu sa autom, jedino mi je krivo što tamo nisam uspeo da probam restriktor od 33mm jer je auto upaljen u četvrtak veče kada smo i krenuli za Makedoniju. Ovih dana ostaje da se i to reši pa da se pripremimo za Serbia Rally jer je to ono što je važno.” - završava Dušan Borković.
Petar Janković – Automagazin portal