Brdske trke - Aleksandar Vidosavljević: Povratak Delte Integrale
Od kartinga, preko popularnih Fića, malog N-a na krugu i reliju, pa do Peugeota 106 sa kojim nakon tri uzastopne titule osvaja Zlatnu Kacigu, Aleksandar Vidosavljević je momak koji sa svojih 25 godina iza sebe ima neverovatno bogatu karijeru sa preko 70 osvojenih odličja. I tu naravno nije kraj, sledi veliki korak napred.
Aleksandar ove godine na brdske staze vraća jedan legendarni automobil. Reli ikona, Lancia Delta Integrale 16V, vraća se na staze Srbije! Verujemo na oduševljenje ljubitelja i poznavaoca automobilizma. Ali da se za početak malo bolje upoznamo sa najznačajnijim detaljima karijere momka iz Smedereva - ”Sa trkanjem sam počeo 1998-me godine sa samo 13 godina u kartingu kada sam postao i Vice-Šampion Jugoslavije. Na kružnim stazama debitujem 2001-ve godine sa specijalnom licencom AMS Srbije (jedini maloletni takmičar) i osvajam treće mesto u generalnom plasmanu. Dve godine kasnije u jačem jugu klase hibrid drugi sam na kraju sezone brdskog šampionata. Na red je morao doći i reli kao moja najveća ljubav i nakon jedne trke 2005-te godine, već sledeće sezone sa jugom klase mali N osvajam još jednu vicešampionsku titulu, ovoga puta u kraljici automobilizma.” Kupovinom Peugeota 106 kreće do sada “najplodniji” deo karijere Aleksandra Vidosavljevića. Od 2007-2009-te godine dominira na brdskim stazama u klasi 1400, često hrabro prkoseći i takmičarima u mnogo jačim automobilima. Zlatna Kaciga sasvim zasluženo odlazi u Smederevo.
U sezonu 2010 Vidosavljević ulazi sa velikim projektom. Nov automobil, kao što smo već pomenuli ni manje ni više nego Lancia Delta, pripremljen u sopstvenoj režiji za top klasu Šampionata Srbije na brdskim stazama. Hrabar potez u vreme besparice i hvatanje u koštac sa jednim specifičnim automobilom koji zahteva poseban pristup i poznavanje tematike. Kako je pao izbor baš na Deltu? - ”Cela ideja o tom projektu je nastala iz dugogodišnje ljubavi prema Delti i generalno prema italijanskim automobilima. Ukazala mi se prilika da dođem do takvog auta koji je pritom bio u fabričkom stanju. Tada se rodila ideja da ga doradimo i od njega napravimo pravi trkački. Ubrzo smo ga kompletno raspakovali i započeli pripremu. Karoserija je odnešena na pojačavanje i ubacivanje roll bar-a, a u međuvremenu smo u našoj radionici vršili pripremu motora, trapova i svih ostalih delova.Kompletna priprema automobila je trajala 6 meseci. Bilo je puno posla i uloženo je puno truda, znanja, vremena i novca. Performanse ne možemo precizirati, zato što u Srbiji ne postoje uslovi za merenje snage vozila sa pogonom na svim točkovima. Naravno motor jeste dorađen, odmakao je od serijskog.”
Borba za generalni plasman na brdu ove sezone biće veoma zanimljiva jer je nekoliko takmičara najavilo dolazak na staze sa vrhunskim automobilima. To se pre svih odnosi na Simića i Petrovića sa Mitsubishi Lancerima. Gde je u toj priči Lancia Delta i Aleksandar Vidosavljević koji po prvi put nastupa u ovom tipu automobila - ”Delta Integrale je auto starije generacije koji je nekada bio vrlo popularan a i dalje se često viđa na brdskim stazama u inostranstvu. Ove godine očekujem jaku konkurenciju. Takmičiću se protiv vozača sa naprednijim automobilima a kao što svi znamo trke su pre svega tehnički sport! Naravno, potrudiću se da izvučem svoj maksimum i maksimum vozila i očekujem dobre rezultate. Sezona 2010 je za mene sezona izazova, jer u istu ulazim sa novim automobilom koji je za mene potpuno stran. Auto je dosta jači od svih sa kojima sam nastupao proteklih godina i po prvi put se takmičim u vozilu koje ima pogon na sva četiri točka.” Kako u ovim vremenima ne razumevanja za sport koji je toliko popularan u svetu jedan mladić iz Smedereva uspeva da opstane u automobilizmu - ”Do celog ovog projekta ne bi ni došlo da mi u samom startu nije pomogao prijatelj Goran Filipović, poznatiji pod nadimkom "Goran FIAT", vlasnik velikog Fiatovog servisa u Beogradu. Takođe dugujem zahvalnost gradu Smederevu i lokalnoj samoupravi na finansijskoj pomoći a veliku podršku ove sezone imam i od strane Centra Boban iz Beograda. Ipak, najveću zahvalnost dugujem svojoj porodici, ocu Božidaru (Bobo) i bratu Urošu koji su uz mene od samog početka trkačke karijere. Zahvaljujem se naravno i svim prijateljima na pomoći i podršci.” Sezona za Aleksandra Vidosavljevića počinje već predstojećeg vikenda u Makedoniji na brdskoj trci Vodno koja se boduje i za Šampionat Srbije. Biće to i prvi pravi test novog automobila i popularnog Saleta u ulozi “lovca” na generalni plasman.
Petar Janković – Automagazin portal