AutoMAGAZIN - Sport

Rally de Portugal 2025

Najnovije vesti iz auto industrije

Brdske trke - Aleksandar Vidosavljević: Povratak Delte Integrale

Brdske trke - Aleksandar Vidosavljević: Povratak Delte Integrale

Od kartinga, preko popularnih Fića, malog N-a na krugu i reliju, pa do Peugeota 106 sa kojim nakon tri uzastopne titule osvaja Zlatnu Kacigu, Aleksandar Vidosavljević je momak koji sa svojih 25 godina iza sebe ima neverovatno bogatu karijeru sa preko 70 osvojenih odličja. I tu naravno nije kraj, sledi veliki korak napred.

Aleksandar ove godine na brdske staze vraća jedan legendarni automobil. Reli ikona, Lancia Delta Integrale 16V, vraća se na staze Srbije! Verujemo na oduševljenje ljubitelja i poznavaoca automobilizma. Ali da se za početak malo bolje upoznamo sa najznačajnijim detaljima karijere momka iz Smedereva - ”Sa trkanjem sam počeo 1998-me godine sa samo 13 godina u kartingu kada sam postao i Vice-Šampion Jugoslavije. Na kružnim stazama debitujem 2001-ve godine sa specijalnom licencom AMS Srbije (jedini maloletni takmičar) i osvajam treće mesto u generalnom plasmanu. Dve godine kasnije u jačem jugu klase hibrid drugi sam na kraju sezone brdskog šampionata. Na red je morao doći i reli kao moja najveća ljubav i nakon jedne trke 2005-te godine, već sledeće sezone sa jugom klase mali N osvajam još jednu vicešampionsku titulu, ovoga puta u kraljici automobilizma.” Kupovinom Peugeota 106 kreće do sada “najplodniji” deo karijere Aleksandra Vidosavljevića. Od 2007-2009-te godine dominira na brdskim stazama u klasi 1400, često hrabro prkoseći i takmičarima u mnogo jačim automobilima. Zlatna Kaciga sasvim zasluženo odlazi u Smederevo.

Brdske trke - Aleksandar Vidosavljević: Povratak Delte Integrale

U sezonu 2010 Vidosavljević ulazi sa velikim projektom. Nov automobil, kao što smo već pomenuli ni manje ni više nego Lancia Delta, pripremljen u sopstvenoj režiji za top klasu Šampionata Srbije na brdskim stazama. Hrabar potez u vreme besparice i hvatanje u koštac sa jednim specifičnim automobilom koji zahteva poseban pristup i poznavanje tematike. Kako je pao izbor baš na Deltu? - ”Cela ideja o tom projektu je nastala iz dugogodišnje ljubavi prema Delti i generalno prema italijanskim automobilima. Ukazala mi se prilika da dođem do takvog auta koji je pritom bio u fabričkom stanju. Tada se rodila ideja da ga doradimo i od njega napravimo pravi trkački. Ubrzo smo ga kompletno raspakovali i započeli pripremu. Karoserija je odnešena na pojačavanje i ubacivanje roll bar-a, a u međuvremenu smo u našoj radionici vršili pripremu motora, trapova i svih ostalih delova.Kompletna priprema automobila je trajala 6 meseci. Bilo je puno posla i uloženo je puno truda, znanja, vremena i novca. Performanse ne možemo precizirati, zato što u Srbiji ne postoje uslovi za merenje snage vozila sa pogonom na svim točkovima. Naravno motor jeste dorađen, odmakao je od serijskog.”

Brdske trke - Aleksandar Vidosavljević: Povratak Delte Integrale

Borba za generalni plasman na brdu ove sezone biće veoma zanimljiva jer je nekoliko takmičara najavilo dolazak na staze sa vrhunskim automobilima. To se pre svih odnosi na Simića i Petrovića sa Mitsubishi Lancerima. Gde je u toj priči Lancia Delta i Aleksandar Vidosavljević koji po prvi put nastupa u ovom tipu automobila - ”Delta Integrale je auto starije generacije koji je nekada bio vrlo popularan a i dalje se često viđa na brdskim stazama u inostranstvu. Ove godine očekujem jaku konkurenciju. Takmičiću se protiv vozača sa naprednijim automobilima a kao što svi znamo trke su pre svega tehnički sport! Naravno, potrudiću se da izvučem svoj maksimum i maksimum vozila i očekujem dobre rezultate. Sezona 2010 je za mene sezona izazova, jer u istu ulazim sa novim automobilom koji je za mene potpuno stran. Auto je dosta jači od svih sa kojima sam nastupao proteklih godina i po prvi put se takmičim u vozilu koje ima pogon na sva četiri točka.” Kako u ovim vremenima ne razumevanja za sport koji je toliko popularan u svetu jedan mladić iz Smedereva uspeva da opstane u automobilizmu - ”Do celog ovog projekta ne bi ni došlo da mi u samom startu nije pomogao prijatelj Goran Filipović, poznatiji pod nadimkom "Goran FIAT", vlasnik velikog Fiatovog servisa u Beogradu. Takođe dugujem zahvalnost gradu Smederevu i lokalnoj samoupravi na finansijskoj pomoći a veliku podršku ove sezone imam i od strane Centra Boban iz Beograda. Ipak, najveću zahvalnost dugujem svojoj porodici, ocu Božidaru (Bobo) i bratu Urošu koji su uz mene od samog početka trkačke karijere. Zahvaljujem se naravno i svim prijateljima na pomoći i podršci.” Sezona za Aleksandra Vidosavljevića počinje već predstojećeg vikenda u Makedoniji na brdskoj trci Vodno koja se boduje i za Šampionat Srbije. Biće to i prvi pravi test novog automobila i popularnog Saleta u ulozi “lovca” na generalni plasman.

Brdske trke - Aleksandar Vidosavljević: Povratak Delte Integrale

Petar Janković – Automagazin portal

Brdske trke - Svi u Kruševac, vozi Vesnić!

Brdske trke - Svi u Kruševac, vozi Vesnić!

Pauzu u nastupima na evropskoj sceni, Milovan Mikica Vesnić popuniće nastupom na brdskoj trci Kruševac 2014, koja se po prvi put ove godine vozi pored nacionalnog i u okviru Šampionata centralne Evrope na brdskim stazama...

Nikola Miljković u programu FIA Young Driver Excellence Academy

Nikola Miljković u programu FIA Young Driver Excellence Academy

Konačno jedna veoma lepa vest iz domaćeg autosporta. 18-godišnji vozač takmičar Nikola Miljković, nalazi se u Teesdorfu, nedaleko od Beča,  gde učestvuje u trodnevnom FIA seminaru za mlade vozače (FIA Institute Young Driver Excellence Academy). U programu učestvuju vozači starosti od 17 do 23 godine...

Pikes Peak 2013 - Loeb došao, video i pobedio + VIDEO

Pikes Peak 2013 - Loeb došao, video i pobedio + VIDEO

Kao što smo očekivali, slavnu brdsku trku Pikes Peak International Hill Climb 2013 je osvojio Sebastien Loeb u automobilu Peugeot 208 T16. Devetostruki reli šampion svet je stazu dužine 20 kilometara, koja broji 156 krivina, prešao za famoznih 8:13.878 min, što je apsolutni rekord...

Sebastien Loeb i Peugeot 208 T16 prvi put na Pikes Peaku + VIDEO

Sebastien Loeb i Peugeot 208 T16 prvi put na Pikes Peaku + VIDEO

Francuska kompanija Peugeot aktivno se priprema za povratan na start najslavnije brdske trke na smeru, američki Pikes Peak International Hill Climb. Peugeot je početkom aprila meseca tekuće godine, oficijeno potvrdio pripremu novog bolida 208 T16, za čijim upravljačem je prve test kilometre imao Sebastien Loeb...

Brdska trka Real Motorsport Avala 2012 - Fotografije

Brdska trka Real Motorsport Avala 2012 - Fotografije

Ljubitelji autosporta na Avali uživaju u sjajnom trkačkom vikendu. Juče je održan prvi deo takmičenja Brdska trka Real Motorsport - Avala 2012, u kojem je najbolje snašao Dušan Borković (Mitsubishi Lancer EVO IX). Pogledajmo kako je kroz oko objektiva ovu trku video fotograf Automagazin portala, Milomir Bošković...

Brdska trka Real Motorsport - Avala 2012

Brdska trka Real Motorsport - Avala 2012

Predstojećeg vikenda, 27. i 28. oktobra, na obroncima Avale će se održati brdska automobilska trka "Real Motorsport - Avala 2012". Ovo zanimljivo takmičenje ima i humanitarni karakter, jer su sredstva prikupljena od startnina namenjena kao pomoć vozaču Milošu Spasojeviću, koji je teško povređen na brdskoj trci Tara 2012...

Dušan Borković i NIS - Tim šampiona

Dušan Borković i NIS - Tim šampiona

Dušan Borković, član NISOTEC Racing tima Srbiji je doneo titulu evropskog šampiona . Ovo, do sada, najveće dostignuće srpskog automobilizma, Borković je ostvario zahvaljući saradnji sa NIS-om, koji ga podržava dve godine za redom...

Brdske trke: Dušan Borković trijumfovao u Sloveniji

Brdske trke: Dušan Borković trijumfovao u Sloveniji

Srpski automobilista Dušan Borković član Nisotec Racing Team-a zabeležio je i osmu pobedu u ovogodišnjem Evropskom šampionatu u brdskim trkama (FIA European Hill Climb 2012.). Borković je danas bio najbolji u pretposlednjoj trci šampionata, koja je održana u Sloveniji (18. GHD Ilirska Bistrica 2012)...

123456. . .24
AMG Experience 2025
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.E. Evans109
2.K. Rovanpera66
3.T. Neuville59
4.S. Ogier58
5.O. Tanak57
6.A. Fourmaux44
7.T. Katsuta39
8.S. Pajari19