Brdske trke, Šampionat Evrope – Novine u sezoni 2009

Nakon objavljivanja kalendara za sezonu 2009 Šampionata Evrope na brdskim stazama, o kojem ste već obavešteni na stranicama Automagazin web portala (kalendar), sada ćemo se prvenstveno pozabaviti promenama u pravilima koji se najviše odnose na kategoriju II – racing cars.

Glavna promena u diviziji D/E odnosi si se na razdvajanje bolida jednoseda i dvoseda dok će E2/SH zameniti klasu E1. Klase kategorije II od sada bi trebalo da izgledaju ovako: - grupa CN – production sport cars - grupa D/E2 SS – jednosedi, formule sa motorima do 3000ccm - grupa D/E2 TS – dvosedi, otvoreni ili zatvoreni, napravljeni samo za brzinske trke sa motorima do 3000ccm - grupa E2/SH – osnova su putnički automobili, očuvane siluete vozila sa četiri sedišta U kategoriji I nisu najavljene nikakve promene pa ćemo i dalje gledati automobile klasa A, N, SP, GT i S20 (S2000). Postoji najava da će jedna od dve trke koje se voze u Italiji, Trento Bodone, biti zamenjena drugom iz iste zemlje a da će od 2010-te godine u kalendaru European Hill Climb Championshipa ponovo biti 12 trka i to iz 12 različitih evropskih zemalja. Što se vozača tiče, glavna vest je da će aktuelni Šampion Evrope, Francuz Lionel Regal zameniti svoju Reynard formulu prototipom koji će izraditi u saradnji sa nekim od francuskih proizvođača (Ligier ili Courage). Bolid bi trebao imati karbonsku šasiju i V8 motor a sve u cilju što bolje borbe sa Osellom najljućeg konkurenta Simonea Faggiolia koja se konstantno unapređuje pa će naredne godine Italijan na raspolaganju imati umesto modela PA27 poboljšanu verziju sa oznakom PA31, takođe iz “štale” Enza Oselle. Prema pisanju italijanskih medija Faggioliju će se priključiti u timu još jedan brzi zemljak, povratnik u PE veteran Gulia Regosy.

Petar Janković - Automagazin