Najnovije vesti iz auto industrije
Brdske trke, Šampionat Evrope – Čovek sa zadatkom, Simone Faggioli
Objavljeno: 28.05.2009.
Ono što smo predvideli pre početka sezone desilo se i to u mnogo dramatičnijoj meri nego što smo mogli i zamisliti. Nakon trke u Austriji iza nas su još dva takmičenja koja su bodovana za Šampionat Evrope na brdskim stazama, Serra da Estrela u Portugalu i Subida al Fito u Španiji. Na obe trke, blago rečeno dominantno, trijumfovao je Italijan Simone Faggioli.
Da Vas podsetimo, aktuelni vicešampion je i dalje veran prototipu iz kuće Osella ali je ovogodišnji model sa oznakom FA30 pokazao da će “standardne” formule veoma teško sa njim izaći na kraj. Kao ilustraciju prezentovaćemo vremenske razlike jer sekunde najbolje oslikavaju učinak jednog takmičara i njegovog bolida na kratkim brdskim stazama. U Portugalu vožena je jedna trka a vreme pobednika Fagiolija (prosečna brzina 120.34km/h) je bilo bolje od drugoplasiranog Bormolinija (najbrži na trci u Austriji) za skoro 18 sekundi. Nakon dve vožnje u Španiji prednost je bila još drastičnija i na kraju je zbir vremena pokazao da je Italijan brži od Pedra Siquiera Roce za celih 33 sekunde. Prevedeno, više od pola minuta! Napomenućemo da će prvu trku sezone aktuelni Šampion Evrope, Francuz Lionel Regal, imati početkom juna u Češkoj ali kako stvari stoje slabe su šanse da i tako brz čovek prekine dominaciju Osella bolida. U generalnom plasmanu kategorije 2 za sada vodi Fausto Bormolini, Reynard 95D (pobeda, jedno drugo i jedno peto mesto) dok je iza njega sa dva ubedljiva trijumfa junak ove priče Simone Faggioli. Kategorijom 1 i dalje dominiraju Česi. Vodeći je Vaclav Janik (EVO VIII grupe A) ispred zemljaka Holocha (Alfa 147 SP) i Vojaceka (Alfa 147 SP).
Petar Janković - Automagazin
Druga ovogodišnja brdska trka u Boru, u nešto izmenjenom obliku, ponovo je uspešno organizovana od strane GAGA Racing Teama iz Beograda. 39 takmičara na startu ovoga puta je tri puta startovalo na stazi dugoj 2.160m a najbrži je bio ponovo Vitomir Cvetić – Susi u VW Golfu I klase super-sport po „naški“ ili E1-11 po evropski.
Milovan Vesnić, jedini predstavnik Srbije na brdskoj trci Ilirska Bistrica u Sloveniji i Šampionatu Evrope uopšte, svoje internacionalne nastupe započeo je više nego dobro. U konkurenciji 122 vozača iz cele Evrope, Vesnić je zauzeo drugo mesto u klasi N do 2000ccm, peto u klasi N zbirno i 38 mesto generalnog plasmana.
Obećanje dato tokom prošle sezone je ispunjeno. Jedan od najboljih automobilista Srbije Milovan Vesnić ove godine ukrstiće koplja sa iskusnim vozačima koji se takmiče u Šampionatu Evrope na brdskim stazama. Ako se po jutru dan poznaje početak je više nego obećavajući. Nakon održana dva treninga brdske trke Ilirska Bistrica u Sloveniji Vesnić vodi u klasi N do 2000ccm (N3).
Svi koji iole prate auto-sport iz naslova ovog članka shvatiće kako se završila “Trka do oblaka”. Ispostavilo se da su Evropljani i ove godine “pucali u prazno” i dizali medijsku prašinu bez uspeha. Japanski “dedica” Nobuhiro Tajima, poznatiji kao Monster, ponovo je najbrži na brdskoj trci Pikes Peak u Coloradu. Magična granica od 10 minuta i dalje je za sve u domenu mašte!
Britanski Mach 2 Racing pokušaće 19. jula u Colorado Springsu da opravda svoje ime i u istoriju uđe kao prvi tim koji će do vrha čuvenog Pikes Peaka stići u vremenu ispod 10 minuta. Kao oružje u ostvarenju ovog cilja poslužiće im ex-Group B “monster car” Ford RS200 “nasviran” na neverovatnih 1150KS. Pilot u bukvalom smislu te reči biće britanski ex-rallycross Šampion Mark Rennison.
Nakon duge pauze u šampionatima Slovenije i Austrije, ekipa VAMA Formula 3000 Slovenija sa svojim pilotom Vladimirom Stankovičem nastupila je u Hrvatskoj na brdskoj trci Čabar koja se bodovala za FIA Hill Climb Challenge. Iskusni Slovenac ovoga puta je stigao do druge pozicije generalnog plasmana.
Ovog vikenda, automobilski sportski klub „G.A.G.A. Serbian Racing Team“ organizovao je auto trku na brdskim stazama „Bor G.A.G.A. 2009“ na obroncima iznad Borskog jezera. Staza je bila dugačka 4.600 metara i vozila se u dve vožnje. Trka je imala međunarodni karakter i bodovala se po pravilima Centralno-Evropske zone (CEZ). Takmičilo se 9 vozača iz inostranstva i čak 39 domaćih majstora volana.
Češki Štenberk i legendarna brdska trka ECE Homo koja se boduje za šampionat Evrope bilo je mesto gde je VAMA Formula 3000 Team uspešno nastavio sezonu 2009. Vladimir Stankovič je na osam kilometara dugoj stazi u konkurenciji najboljih evropskih vozača stigao do odlične, devete pozicije.
Nova Ford Fiesta će svoj debi na američkom tlu imati kao takmičarski automobil i to na jednom od najstarijih takmičenja na “novom kontinentu”, legendarnoj brdskoj trci Pikes Peak. 16. jula Kolorado će biti domaćin švedskom rally cross timu Olsberg Motor Sport Evolution za koji voze Marcus Gronholm i Andreas Eriksson.