Brdske trke - Đorđe Dizdar: Borba za povratak trka u Novi Sad!

Novi Sad, jedan od najvećih ekonomsko-političkih centara u Srbiji oduvek je bio i rasadnik dobrih automobilista. Vojvođani, koji važe za smirene i blage ljude, itekako su žustri na stazama, počev od kružnih, preko brdskih pa do relija. Na žalost, od 2008-me godine Vojvodina nema svoju trku ali zahvaljujući upornosti nekoliko mladih ljudi situacija se možda i promeni.

O situaciji u severnoj pokrajini u razgovoru za Automagazin web portal upoznaće nas Đorđe Dizdar, aktivni takmičar ali od skora i čovek koji se uhvatio u koštac sa organizacijom i posebnim problemima koje ona nosi. Zajedno sa svojim prijateljima Dizdar pokušava da na Iriški Venac vrati brdsku trku pa samim tim i automobilizam u Novi Sad koji je i pored duge tradicije izbrisan nakon “ukidanja” Mišeluka i otkazivanja ranije prijavljenog relija Fruška Gora. Želja za trkanjem kod naših Lala i dalje je jaka pa je Srbija i prošle godine imala nekoliko Šampiona rodom iz Novog Sada a u novu sezonu mnogi kreću sa još više ambicija - ”Krenimo redom sa izveštajem šta je ko pripremio u Novom Sadu za 2010-tu godinu. Zoran Zuka Pavlović prodao je svoj Mitsubishi Evo V Dušanu Borkoviću tako da je ostao bez trkačkog automobila i neće biti aktivan učesnik takmičenja u ovoj sezoni. Branko Zirojević nastojaće da odbrani prošlogodišnju titulu na brdskim stazama, i u tom cilju obezbedio je automobil Peugeot 106 XSI, nekadašnji auto Ivana Cokića. Saša Janković se najozbiljnije priprema za sezonu koju će dočekati sa dva spremna automobila. Dva juga mala N-a jer želi da odbrani titulu na brdskim stazama i da pokuša da osvoji titulu na kružnim stazama. Kako je Šampion sa kružnih staza, Miloš Spasojević, odlučio da ovu sezonu vozi brdske trke u klasi mali N, postoji mogućnost da u ovoj sezoni Saša i Miloš “zamene“ titule. Darko Simović ostaje u jugo hibridu koji je na kraju prošle sezone doveden u stanje vrhunske pripremljenosti, tako da bi njegovi rezultati u ovoj sezoni trebali da budu samo uslovljeni količinom novih guma koje bude imao na raspolaganju. Dejan Vidarić je odlučio da malo bolje pripremi svoj automobil. Za pripremu motora zadužen je majstor Bobiša Mekiš koji polako privodi posao kraju i sprema Dejana za prvu kružnu trku u Banja Luci. Svi mi očekujemo da će dobro pripremljen automobil omogućiti Dejanu da se bori za visok plasman. Ja sam odlučio da se ove sezone preselim u jaču klasu, pošto me je tri sezone u malom N-u zasitilo, i verujem da ću uz Darka i Dejana imati sve informacije i savete koje ću iskoristiti da se što pre priviknem na slik pneumatik koji je definitivno najveća razlika između klase mali N i hibrid. Zoran Pribil je takodje u fazi pripriprema. On je debitovao prošle godine, pokazao zavidan potencijal, i svakako da bi ove sezone mogao da zablista. Mi iskusniji smo svi spremni da mu pomognemo i da ga u potpunosti podržimo u svakom trenutku.”

Tu se spisak aktivnih trkača iz Vojvodine ne završava a Đorđe je dobro upoznat šta mu rade komšije i kako se svi zajedno bore da ovaj skupi sport opstane i da se unapredi - ”Što se tiče brojnosti takmičara sem Novosađana imamo Damira Ilića iz Sremskih Karlovaca, Dušana Ducu Borkovića iz Pančeva, i Milana Margetića iz Subotice koji zajedno sa nama pokušavaju da nekako opstanu u ovo teško vreme u trkama. Svi oni koji su deo ovog sporta su svesni činjenice da više nije samo cilj pobediti na samom takmičenju nego uspeti da se opstane u auto sportu jer je finansijsko stanje izuzetno teško. Što se tiče sponzora situacija je veoma teška jer sredstva koja možete da dobijete od sponzora su vrlo skromna u odnosu na potrebe koje ima jedan prosečan takmičar u sezoni. Ja pre svega moram da pomenem one bez kojih ne bi bilo trka u Novom Sadu. Krenimo redom od mojih i Simovićevih mehaničara Brke, Lese i Žileta preko Dragana Selaka koji sprema kola Saši Jankoviću do Joce i Kuke koji održavaju kola Dejanu Vidariću. Pored njih nikako ne možemo zaboraviti ni naše najvernije pomagače, čuvene šlepadžije Sidu, Gagu i Sedera koji nam se uvek nađu na usluzi i pomognu nam da rešimo jednu od bitnih stvari vezanih za prebacivanje auta na trke preuzmu na sebe. Realno, da nije njih niko od novosadskih trkača ne bi imao mogućnost da vozi trke i zbog toga koristimo svaku priliku da im se zahvalimo.”

Na kraju dolazimo do veoma bitne teme a to je organizacija brdske trke za Šampionat Srbije na Iriškom Vencu. Dizdar i Janković kao nosioci projekta shvatili su da i pored njihove dobre volje mnoge stvari nisu onakve kakve izgledaju kada se gledaju sa strane i da sama organizator takmičenja u uslovima u kojima se nalazi srpski automoto sport nailazi na više spoticanja nego pomoći - ”Saša Janković i ja ušli smo u projekat brdske trke iz razloga jer stalno slušamo pitanje kada će biti nekog takmičenja u Novom Sadu. Pošto smo organizatori debitanti suočeni smo sa brojnim novinama i brojnim opstrukcijama pojedinih ljudi ali sa upornošću i nenormalnom voljom pokušavamo sve to da nadjačamo. Prvobitni termin za trku bio je 29.-30. maj ali imamo realan problem da je za vikend posle naše trke zakazana dupla kružna trka u Banja Luci. Zbog toga su nas takmičari zamolili da ukoliko postoji mogućnost pomerimo termin održavanja kako oni ne bi rizikovali da oštete svoje automobile jer bi time u velikoj meri rizikovali nastup na prvoj duploj kružnoj trci kod nas. Pored toga moram napomenuti da sem nas dvojice i trkačkog sveta od koga imamo podršku najveću pomoć očekujemo od naših “saboraca”, Gorana Ratkovica koji iza sebe ima mnogo organizovanih kružnih trka na Mišeluku, kao i jednog do naše trke neaktivnog borca, ali velikog ljubitelja automobilizma, Dejana Stefanija. Naime nas četvorica bi trebali da napravimo prvu trku u Novom Sadu od 2008 godine i tako vratimo Novi Sad u trkački kalendar. Što se same staze tiče, njena dužina je oko 2350 metara i vozila bi se tri puta. Sigurno bi bila jedna od tehnički najzahtevnih u šampionatu a mi se nadamo i sa najvećom posetom gledalaca i sa najvećim brojem učesnika.”

Pomenuli smo Mišeluk i ne možemo propustiti priliku da se raspitamo kakvo je stanje po pitanju kružne trke nakon zabrane rukovodstva grada da se na čuvenoj petlji otržavaju automobilistička takmičenja - ”Novi Sad zaslužuje da ima kružnu trku! Grad koji ima Exit, Novosadski Poljoprivredni Sajam, Sterijino Pozorje i brojne druge manifestacije, zaslužuje da ima jednu od odlika velikih gradova. Novi Sad je generanim urbanističkim planom ostavio mesto za gradnju autodroma na dosta dobroj lokaciji uz auto-put Novi Sad–Beograd na samom ulazu u grad ali se traži investitor koji bi uložio sredstva da tu investiciju sprovede u delo. Gradske strukture nisu voljne da dozvole da se na petlji Mišeluk obnove takmičenja koja su od 1982-ge do 2008-me godine bila tradicija. Saša Janković i ja pokušavamo da napravimo korektan odnos sa gradskim strukturama i da posle, nadamo se uspešno organizovane brdske trke nađemo rešenje da se u Novom Sadu ponovo održava kružna trka. Da li bi se dosadašnja trasa trke izmenila na samoj petlji ili bi se sama trka odvijala na drugom mestu u gradu još se ne zna, ali ukoliko dosadašnji Mišeluk ne može da se održi bolje učiniti neku promenu nego trajno ostati bez jedne tradicionalne trke u velikom gradu kao što je Novi Sad.” - završava Đorđe Dizdar. Ono što mi moramo istaći je podrška uz konstataciju da dok ima mladih ljudi željnih trka automobilizam će u Srbiji i pored svih teškoća opstajati. Petar Janković – Automagazin portal