Najnovije vesti iz auto industrije
WRC – Petter Solberg World Rally Team
Nasmejan i pun energije, Norvežanin Petter Solberg Šampion Sveta iz 2003-će godine, danas je predstavio novi reli tim. Petter Solberg World Rally Team bi prema planovima trebalo da nastupi na svih 11 preostalih relija Šampionata Sveta. Vozilo, već pomenuta Citroen Xsara WRC.
Odlični rezultati Italijana Simonea Faggiolia u bolidu Osella PA27 BMW tokom sezone 2008 Šampionata Evrope na brdskim stazama dokazali su koliki potencijal leži u malenom bolidu. Činjenica da se model PA27 ravnopravno u koštac hvatao sa mnogo jačim Formulama 3000 dao je krila inženjerima Osella Engineeringa pa se uskoro očekuje evolucija, model FA30.
Danas u Tokiju Mitsubishi Motors Corporation (MMC) u etar je pustio kratko obaveštenje o prestanku svih daljih aktivnosti vezanih za učešće na cross-country takmičenja počev od Dakar Rally-a. Da li treba pominjati razlog? Svetska ekonomska kriza, naravno!
Prema pisanju švajcarskog lista "Motorsport Aktuell", Williams i Toyota nesmetano će moći da razvijaju svoje bolide, uprkos tvrdnjama nekih da su njihovi difuzori (o kojima smo pisali nedavno
OVDE) nelegalni...
Norvežanin Petter Solberg upravo je dobrio posebno odobrenje od FIA-e da može koristiti Citroen Xsaru WRC sa aktivnim diferencijalom na predstojećim relijima Šampionata Sveta. Da Vas podsetimo, aktivni diferencijali su zabranjeni poslednjih godina u top klasi svetskog relija ali je Petter dobio dozvolu sa obrazloženjem da nastupa kao privatni takmičar.
Inženjeri FIA-e u saradnji sa dva najveća tima u šampionatu, Citroenom i Fordom, u Irskoj su predstavili novu evoluciju zaštite vozača i suvozača od bočnih udara. Konkretno radi se o bočnim panelima od absorbujuće pene na vratima i nove “evolucije” prozorskih stakala. Paneli pored upijanja energije udara dodatno ojačavaju sam bolid.
Početak nove sezone najbržeg cirkusa na planeti se bliži. Timovi imaju pravo da testiraju do 12. marta, posle čega će im biti dozvoljeno da voze samo na takmičarskim vikendima. Neki timovi već se zalažu za promenu ovog pravila, zbog nedovoljno testiranog KERS sistema...
Iako se očekivalo da će zadnji dan relija u Irskoj proći bez većih uzbuđenja, nije bilo baš tako. Pobednik prvog relija ove sezone je Sebastien Loeb, ali za Francuza je predposlednji brzinac mogao biti i poslednji na ovom reliju. Kako sreća prati hrabre, Loeb je nakon proklizavanja i izletanja, ipak uspeo da stigne do cilja i zabeleži svoju 48 WRC pobedu.
Na cilju drugog dana relija Irska situacija slična jučerašnjoj. Sebastien Loeb je dodatno povećao svoju prednost i pored izletanja na predposlednjem brzinskom ispitu dana. Borbu za poziciju broj dva prekinuli su problemi Mikka Hirvonena sa servo upravljanjem tako da Daniel Sordo večeras može mirno da spava bez bojazni za svoje drugo mesto.
Novi pravnilnik Svetske Auto Federacije (FIA) za sledeću godinu ne odnosi se samo na izmenu aerodinamike spojlera. Izemene su pretrpeli i manje vidljive komponente na bolidu, kao što je difuzor za vazduh...