Citroën C4 2011: nove fotografije i informacije

Nova generacija modela Citroën C4, koji ima dimenzije: dužina 4,3 m, širina 1,8 m, visina 1,5 m, biće predstavljen na ovogodišnjem sajmu automobila u Parizu, a prodaja će početi početkom 2011. godine. Pre zvanične premijere, gde će javnost prvi put imati priliku da se upozna sa novim Francuzom, Citroën nam je predstavio oficijelne informacije i fotografije...
Fotografije možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili jednostavnim klikom na LINK. U borbu sa konkurencijom u nižoj srednjoj klasi, Citroën se upušta sa novom generacijom modela C4. Novi automobil imaće manje futuristički, a više dinamičan izgled. Dizajn karoserije kombinuje detalje sa modela C3 i C5, iako se jasno distancira od pomenutih modela, kako po dimenzijama, tako i stilski.

Dizajn automobila jasno se razlikuje od studije DS High Rider, koja je predstavljena na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi. DS High Rider će sledeće godine biti potpuno novi model, sa oznakom DS4, koji će u ponudi zameniti trovratni C4 Coupe. I enterijer karakterišu osobine koje smo istakli za spoljašnjost. Citroën se vraća konvencionalnom i više sportskom pristupu, što će se sigurno svideti široj ciljnoj grupi kupaca. Centralni deo volana više nije fiksan, a centralna digitalna instrument tabla zemenjena je klasičnim rešenjima kombinovanim sa LCD displejom za dodatne informacije. Zanimljivo je da je središnji deo instrument table orijentisan ka vozaču.

Spoljašnje dimenzije su: dužina 4.329 mm (+55 mm), širina 1.789 (+17 mm) i visina 1.491 mm (+32 mm), a međuosovinsko rastojanje iznosi 2.608 mm. Osnovna zapremina prtljažnog prostora je 408 litara, što je za 82 L više nego kog prethodnika. U početku prodaje, Citroën C4 biće dostupan sa tri benzinska i tri dizel motora. Benzinski osnovni motor biće VTi 95, zapremine 1,4 litra, koji razvija 72 kW. Motor je uparen sa petostepenim manuelnim menjačem. Sličnu benzinsku motorizaciju imaće VTi 120, motor zapremine 1,6 litra i snage 88 kW, uparen sa petostepenim manuelnim menjačem (u ponudi će biti i 4-stepeni automatik, kao i verzija sa pogonom na LPG). Za one zahtevnije, Citroën je pripremio verziju motora THP 155. U pitanju je 1,6-litarski turbo motor, snage 115 kW. Citroën C4 THP 155 iz mesta do "stotke" stiže za 8,7 sekundi, i postiže maksimalnu brzinu od 214 km/h. Ovo je jedini benzinski motor, za koji je predviđen manuelni šestostepeni menjač. Prosečna potrošnja motora iznosi 6,3 l/100 km.

Najslabiju dizel verziju predstavlja nova generacija HDi 90. Najslabija verzija 16-ventilskog 1.6 HDi agregata razvija maksimalnu snagu od 68 kW i postiže prosečnu potrošnju od samo 4,2 l/100 km. Kasnije će biti uvedena štedljiva e-HDi verzija ovog agregata, koja će dobiti šestostepenu transmisiju, sistem "Start&Stop" i pneumatike Michelin Energy Saver. Prosečna potrošnja verzije e-HDi iznosiće 3,8 l/100 km, a emisija CO2 biće 99 g/km. Sledeći dizel motor u ponudi biće HDi 110, snage 82 kW, koji može biti uparen sa šestostepenim manuelnim ili robotizovanim menjačem (prosečna potrošnja od 4,2 do 4,6 l/100 km). Najsnažniji agregat u ponudi, na početku prodaje biće dvolitarski HDi 150, snage 150 kW, čija prosečna potrošnja iznosi 4,9 l/100 km. Svi dizel motori standardno će biti opremljeni filterom štetnih čestica.

Proizvodnja nove generacije modela Citroën C4, realizovaće se u francuskoj fabrici PSA Peugeot Citroën u Mulhouseu. Automagazin.rs