AutoMAGAZIN - Predstavljamo

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi A8 L W12 quattro - Da, gospodine ministre

Audi A8 L W12 quattro - Da, gospodine ministre

Najdužu luksuznu limuzinu u ponudi će imati Audi. Produžena karoserija ima međuosovinsko rastojanje dužine 3.122 mm, a pod haubom će disati atmosferski dvanaestocilindrični agregat W konfiguracije cilindara. Premijera nove verzije luksuzne limuzine iz Ingolstadta dogodiće se sledeće nedelje, na sajmu automobila u Pekingu, gde će biti prikazan Audi A8 L W12, ali do kraja godine će biti dostupna produžena verzija sa 6-cilindričnim i 8-cilindričnim motorima.

Audi se vratio u klub velikih limuzina krajem 80-ih godina, modelom V8, a kasnije i sa serijom modela A8. Aktuelna, treća generacija, puštena je u prodaju u proleće tekuće godine. Produžena verzija nove generacije modela A8 biće predstavljena na sajmu automobila u Pekingu, sledeće nedelje.

Audi A8 L W12 quattro - Da, gospodine ministre

Dužinom od 5.267 mm, Audi A8 L je za 130 mm duži od standardnog modela. U Audiju ističu da je međuosovinski razmak povećan na 3.122 milimetra, što obezbeđuje više prostora za posadu koja se vozi na zadnjim sedištima (čitaj ministar). Širina od 1.949 mm ostala je nepromenjena, a visina automobila povećana je za 2 mm. Ovim izmenama, Audi A8 L postao je najduži luksuzni sedan u svom segmentu - konkurentski produženi modeli su kraći: BMW 7 meri 5.212 mm, Lexus LS 5.180 mm, Mercedes-Benz S 5.226 mm, a Jaguar XJ je drugi po dužini u svom segmentu, sa 5.247 mm dužine.

Audi A8 L W12 quattro - Da, gospodine ministre

Karoserija velikog Audija koristi koncept aluminijumskog rama ASF, kojim se u odnosu na korišćenje konvencionalnih materijala štedi i do 40 % mase. Jednostavni aluminijumski delovi karoserije su izrađeni od odlivaka i profila. Samo je B stub automobila izrađen od čelika, kako bi obezbedio maksimalan nivo zaštite pri bočnom sudaru, što je rešenje koje koristi i konkurencija. Standard u modelu A8 L W12 quattro su LED prednje svetlosne grupe. Vrhunski model se od ostalih verzija razlikuje po crnoj lakiranoj masci hladnjaka i hromiranim horizontalnim "lajsnama" na masci. Simbol W12 na masci i na zadnjem delu automobila pomaže prilikom identifikaciji vrhunskog modela ove marke. Završeci izduvnog sistema su trapezoidnog oblika i potpuno su integrisani u zadnji branik.

Audi A8 L W12 quattro - Da, gospodine ministre

Privilegovana posada ovog automobila sedi pozadi. Produženje međuosovinskog razmaka izvedeno je između B i C stuba, čime je profitirao prostor za putnike pozadi, ali i poboljšan ulazak i izlazak iz automobila, ugradnjom većih zadnjih vrata. Pozadi može biti klasična "klupa" sa prostorom za tri putnika, ili individualna dva sedišta (standard za A8 L W12 quattro). Pojedinačna zadnja sedišta mogu se podešavati individualno, imaju grejače i sistem za ventilaciju i masažu. Standard je i četvorozonska automatska klimatizacija. Spisak doplata podrazumeva integrisanu srednju konzolu za zadnja sedišta, koja se nastavlja na konzolu između prendjih sedišta. Njen sastavni deo može biti hlađena fioka ili sklopivi ministo. Uz doplatu se može dobiti i dvodelni panoramski krov.

Audi A8 L W12 quattro - Da, gospodine ministre

Složena konfiguracija motora W12 prvi put je predstavljena u serijskom Audiju 2001. godine, i činila je vrh modelske serije i u drugoj generaciji modela A8. Uprkos pritisku standarda o emisiji, modernizovani W12 motor stigao je i do treće generacije. Zapremina motora iznosi 6.299 cm3, a maksimalna snaga 368 kW (500 KS!), a maksimalni obrtni moment iznosi 625 Nm pri 3.250 o/min. Maksimalna brzina, kao što smo očekivali, ograničena je na 250 km/h, a ubrzanje iz mesta do 100 km/h traje samo 4,9 sekundi. Prosečna potrošnja goriva iznosi 12 l/100 km. Agregat čine dva bloka VR6, čime je dobio na kompaktnosti. Dužina motora iznosi samo 50 cm, što je kraće od klasičnih V8 ili V12 motora. U odnosu na stari W12 motor, prečnik klipa povećan je na 86 mm, a hod na 90,4 mm. Motor ima masu od 247 kilograma, ima sistem varijabilnog razvoda usisnih i izduvnih ventila. Sledeća novina je instalacija sistema za direktno ubrizgavanje goriva u cilindar (FSI), a benzin u cilindar ulazi pod pritiskom od 130 Bar. Kompresioni odnos povećan je sa 10,8:1 na 11,8:1.

Audi A8 L W12 quattro - Da, gospodine ministre

Prenos snage motora na točkove vrši osmostepeni automatski menjač i "quattro" sistem pogona na sve točkove, koji u normalnoj vožnji 60 % obrtnog momenta šalje na zadnje točkove. Uz doplatu se može dobiti i elektronski kontrolisan zadnji diferencijal, koji optimalno raspodeljuje moment između zadnjih točkova. Standard je i vazdušno ogibljenje sa adaptivnim hidrauličnim amortizerima. Najveći deo komponenti oslanjanja izrađen je od aluminijuma, a standard su i 19-inčne , koje se mogu zameniti felnema prečnika 20 inča.

Audi A8 L W12 quattro - Da, gospodine ministre

Goran Sarić - Automagazin portal

Mercedes-Benz SLK: Treća generacija predstavljena zvanično

Mercedes-Benz SLK: Treća generacija predstavljena zvanično

Izgled nove generacije modela Mercedes-Benz SLK otkriven je još početkom decembra meseca, ali oficijelna serija fotografija i informacija stigla nam je sada. Razlog je što nemačka kompanija ove godine slavi 125 godina postojanja, a novitet će krajem januara biti zvezda proslave u Stuttgartu...

Premijerne fotografije: Novi izgled Opel Corse

Premijerne fotografije: Novi izgled Opel Corse

U Corsi se uvek nešto dešava: 2010. godine se sve u njenoj unutrašnjosti promenilo – njena šasija, sistem upravljanja i ponuda motora. Od januara 2011. godine, Opelov „pametni“ automobil će dobiti novo ruho. Redizajniran lik koji daje sportski, izražajan izgled, čini je lako prepoznatljivim članom Opelove porodice najnovijeg dizajna.

Mitsubishi i-MiEV - elektromobil po evropskom ukusu

Mitsubishi i-MiEV - elektromobil po evropskom ukusu

Prikazan kao koncept auto na Frankfurtskom sajmu automobila 2003. godine, potom lansiran u Japanu 2006, dobitnik mnogih nagrada i dobro prihvaćen kako od medija tako i od potrošača,inovativni A- segment „i“ izabran je za platformu projekta sledeće generacije MMC električnih vozila: i-MiEV čija je verzija za Evropu (vozačko mesto sa leve i vozačko mesto sa desne strane) zvanično prikazana na 2010 Pariskom sajmu automobila.

Mitsubishi ASX - Ljubav, život, vožnja

Mitsubishi ASX - Ljubav, život, vožnja

U svetu punom života i čuda, kakav je naš, nove ideje čekaju da budu otkrivene iza svakog ćoška. Jedina stvar koja ispunjava više od ovog traganja za novim iskustvima je kada ih delite sa onima koje volite. Skrojen tako da se u potpunosti uklopi u Vaš život, ASX ima pametan i energičan novi stil, ekološki svestan inženjering i ugodnost koja zadovoljava i najaktivnije životne stilove...

Citroën C4 2011: nove fotografije i informacije

Citroën C4 2011: nove fotografije i informacije

Nova generacija modela Citroën C4, koji ima dimenzije: dužina 4,3 m, širina 1,8 m, visina 1,5 m, biće predstavljen na ovogodišnjem sajmu automobila u Parizu, a prodaja će početi početkom 2011. godine. Pre zvanične premijere, gde će javnost prvi put imati priliku da se upozna sa novim Francuzom, Citroën nam je predstavio oficijelne informacije i fotografije...

Novi Opel Movano: nijedan posao nije prevelik!

Novi Opel Movano: nijedan posao nije prevelik!

Druga generacija Opel Movana donosi dašak svežeg vazduha na evropsko tržište lakih dostavnih vozila, sa inovativnim tehnologijama i odličnom funkcionalnošću i ekonomičnošću. Debi ovog raznovrsnog kombija, koji je premijerno prikazan na sajmu „BEOTRUCK“ u Beogradu, takođe predstavlja novu strategiju Opelovih modela za jačanje i širenje linije dostavnih vozila:
BMW X5 2010 - Turbo motori, 8-stepeni menjač i svež izgled

BMW X5 2010 - Turbo motori, 8-stepeni menjač i svež izgled

Modernizaciju iza sebe ima i veliki macho SUV, BMW X5. Iako je dizajn automobila pretrpeo decentne promene, kada "zavirimo" pod haubu, videćemo da tamo nije ostao kamen na kamenu. BMW X5 je, posle modela X6, novi automobil minhenske marke, koji pod haubom ima samo turbo motore...
Sajam automobila u Detroitu - Honda CR-Z, sportski hibrid

Sajam automobila u Detroitu - Honda CR-Z, sportski hibrid

Potpuno nova Honda CR-Z doživela je svoju svetsku premijeru na međunarodnom salonu automobila u Detroitu. To je jedinstveni automobil, koji predstavlja kombinaciju prednosti čiste, efikasne, benzisko–električne pogonske grupe sa šestostepenim manuelnim menjačem i elegantnom karoserijom kupea konfiguiracije 2+2*...
Nova Opel Meriva: Šampion fleksibilnosti

Nova Opel Meriva: Šampion fleksibilnosti

Inovativna, raznovrsna i elegantna: Druga generacija Opel Merive, koja će doživeti svoju premijeru na Salonu automobila u Ženevi 4. marta, postaviće nove standarde u multifunkcionalnosti vozila sa mnoštvom inovativnih elemenata napravljenih radi optimizacije fleksibilne upotrebe prostora, koji su spakovani u karakterističan i savremen dizajn...
2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje